Strona 1 z 1

SWAP silnika AKN zamiast AGZ ponoć możliwy!!!!!

: ndz cze 25, 2006 10:48
autor: Igor1
Siedzę sobie dalej w Szwecji i czytam co tam piszecie i dzisiaj widzę golfa MK IV z 2000r z zatartym silnikiem AGZ z braku oleju, silnik 2.3 V5, przebieg 112tyś km, stan ogólny super i cena chyba dobra, wychodzi 8000 zł z opłatami, poza tym jest tez do kupienia Skoda Superb z silnikiem AKN w papierach ma 132KW, spalony cały tył i troche miejsce pasażera, silnik chodzi, przebieg 80 tyś km, 2 samochody wyjda ok 12 tys zł. Dzwoniłem do kolegi mówi że da sie przerzucic ten 2.5 TDI do MK 4 z silnikiem 2.3, tylko trzeba załatwić zdzerzak przedni od Golfa 32, i tylni zeby ładnie wyglądało i progi ponoc dlatego przedni że trzeba przesunąc chłodnicę i sie zmieści i bedzie chodzić- ponoć to juz robił :hmm: Co sądzicie pakować sie w to ? Nie interesuje mnie potem sprzedawanie tych aut na częsci tylko faktyczne przełożenie tego. Wtedy chętnie sprzedam swoje MK3..Ale czy da radę ponoć facet daje 1 roczna gawarancję na przełożenie że bedzie chodzić :blush:

[ Dodano: Nie Cze 25, 2006 11:04 ]
Pomierzyłem silnik na oko 2,5 V6 TDI i 2.3 V5 i są prawie identyczne szerokośc, wysokośći.
Silnik wygląda jak ten na zdjęciu. Skocze dzisiaj i zrobie realne foto silnika MK4 i Superba

: ndz cze 25, 2006 13:27
autor: szerszeniak
a nie robi to zadnej różnicy ze jeden jest ustawiony poprzecznie a drugi wzdłóżnie przynajmniej tak mi sie wydaje bedzie sporo spawania mocowań silnika i chyba wagowo te silniki tez sie różnią wiec i zawieszenie hamulce powinny isc inne ale pomysł ciekawy tylko ze 2,5TDI nie mają zbyt dobrej opinji i lubiś sie jebać tzn rozrząd

: ndz cze 25, 2006 19:50
autor: Igor1
Ponoć w niektórych autach koncernu jest poprzecznie ale jak co to się dowiem jakby mi to zrobili, ponoć kłopoty z rozrzadem bardziej z wałkiem były do roku 98 w tych silnikach potem to rozwiązano, ten silnik jest z 2004r i ma 80 tys km wiec problemu jeszcze nie powinno być.

[ Dodano: Nie Cze 25, 2006 19:58 ]
W sumie masz trochę racji gdyby okazał sie to duży problem lepiej do tego MK4 wrzucic 1.9 TDI 130KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53075 i Chipować

: pn cze 26, 2006 12:29
autor: Krzylu
jest to calkiem inny silnik
VR5 tak to sie nazywa i wyglada tak jak VR6 tylko niema jednego tłoka i ma jeden blok a 2,5TDI to typowy V6 gdzie maszdwa bloki i rozchylony pod jakims katem
pozatym golf ma silniki w poprzek a skoda v6 ma wzdluz i do czego go zepniesz??
skrzynie sa zupelnie inne