Strona 1 z 2

Kupilem Mk3 tdi Z1 i kilka pytan

: ndz cze 25, 2006 09:50
autor: stopmen
Witam wczoraj stalem sie posiadaczem golfa 3 rok 96 tdi 90ps Z1 przebieg 250tys na pewno orginalny, do 170tys jezdzil koles i byl servisowany potem kobieta :( i juz nie tak kolorowo.
Ogolnie po dluzszej przejazdzce mam kikla konkretnych uwag i mam nadzieje ze choc troche mi pomozecie :)
Tak wiec autko chodzi calkiem dobrze silnik daje rady przyspiesza i ciagnie dobrze skrzynia chodzi lekko i precyzyjnie lecz jest kilka rzeczy ktore mnie niepokoja tj.
-wibracje na kierownicy przy predkosciach 60-70 w zwyz, to moze byc akurat niewywazenie kol choc opony wygladaja na prawie nowe wiec musialy byc wywazone, fakt ze amortyzatory sa juz konkretnie wyj...ne choc byly wymieniane w zeszlym roku na co sa rachunki i to mnie niepokoi, choc bycmoze bylo tak ze bylo bicie na kierownicy kobita nie kumala OCB i smigala tak az zajeb...a nowe amory, bo co moze powodowac bicie kiery oprocz ww?
-druga sprawa to dosc duze wibracje na wolnych obrotach jezdzilem oktawia 1.9tdi 90ps i na 100proc nie bylo czuc tak jak w golfie moga to byc poduszki pod silnikiem? badz regolacja by sie przydala?
-3 i najbardziej mnie niepokojaca rzecz to wycie badz chuczenie wraz ze wzrostem predkosci i szczegolnie przy przyspieszaniu przy wyzszych predkosciach jak dam na luz to jakby troche cichlo ale sprawdzalem czy tylko na 5 biegu to sie pojawia ale na 4 jest podobnie bo myslalem ze moze skrzynia ale jutro pojade wymienie lozyska kol moze pomoze bo jak nie to nie wiem

Kurde poradzcie co to moze byc bo zamiast sie cieszyc z nowego nabytku to sie masakruje :( moze nie bedzie tak zle
Z gory wielkie dzieki.
Pzdr

: ndz cze 25, 2006 09:55
autor: jaszczur
co do drgań na kierownicy to sprawdził bym czy felga gdzięś nie jest krzywa i dla swietego spokoju też bym sprawdził wyważenie kół,a co do drgań tomożliwe,że są poduchu pod silnikiem do wymiany,a tak wogóle,że sie zapytam jakie obroty masz bo u mnie oscylują w granicach 890/920

: ndz cze 25, 2006 10:11
autor: stopmen
no u mnie jest troche ponad 900obr ale w instrukcji pisze ze prawidlowe dla tego silnika to 900+/- 30 wiec jest ok.
a co do szumieniabadz wycia przy wiekrzej predkosci to nie wiesz co to moze byc? mam nadzieje ze to lozyska w kolach ale jak mialem padniete w renowce to przy skrecie wyly znacznie mocniej a tu wraz ze wzrostem predkosci wiec troche sie boje zeby to nie byla skrzynia biegow

: ndz cze 25, 2006 10:12
autor: jaszczur
no ja raczej bym obstawiał na łożyska

: ndz cze 25, 2006 10:12
autor: stopmen
o i jeszcze jedno jaszczur wodze ze jestes z opola ja jestem ogolnie z kluczborka wiec male pytanko gdzie moge sie udac na tescik na kompie badz diagnoze byle nie do aso w rejonie opolskim?

: ndz cze 25, 2006 10:19
autor: jaszczur
stopmen pisze:tescik na kompie badz diagnoze byle nie do aso w rejonie opolskim?
luboszyce k/opola polecam ja tam swojego dałem ale zadzwoń wysłałem ci pw

: ndz cze 25, 2006 12:48
autor: Lagier
@stopmen

mam podobna sprawe u siebie... nie wiem o co chodzi ale na niektorych nawierzchniach czuje delikatne drgania na kierownicy. Fele proste wywazone, wymienione koncowki drazka reakcyjnego lewa/prawa i dalej to samo :/ faktfaktem ze amorki mam do wymiany bo maja jedynie 50% tlumienia wiec pozostaje mi tylko to jakies pomysly?

co do drgan na niskich obrotach sprawdz poduchy przy mocowaniu silnika mialem podobnie jak kupilem moje MK3 jedna byla rozwalona po wymianie nie to autko :)

huczenie... hmm skad ono dochodzi? z komory silnika?

: ndz cze 25, 2006 15:06
autor: stopmen
czy z komory silnika to dokladnie nie wiem ale gdzies z przodu :)
dzisiaj zamienilem kola z przodu na tyl dla porownania i wydaje mi sie ze telepie jakby mniej czasem wogole czasem dosc przy wiekrzej predkosci i nawierzchni nierownej, co najdziwniejsze teraz po zmianie chuczy jakby jeszcze bardziej. Opony na tyle byly prawie nowki z przodu ok 60proc. juz tak mi przeszlo przez mysle ze moze to te lacie sa tak glosne ale to sa goodyeary nie jakies debice czy cus :) fakt ze allweather i moze z tego powodu tak chucza ale wydaje mi sie stanowczo za glosno wrecz nie do przyjecia. a z tym biciem na kiere to moga byc amory zarowno u ciebie jak i u mnie moge golfina jest wrazliwa na to :)
bo jesli wymieniles te rzeczy o ktorch mowa to nic innego nie pozostaje, a u mnie jak nacisne na prawy przod badz lewy to buja jak ludke wiec dupniete na pewno.Nic powymieniam te rzeczy i wtedy sie okaze, zreszta w srode jestem ustawiony z jaszczurem to porownam przynajmniej 2 golfiny i wtedy bedzie wiekrzy poglad na sytuacje, Pzdr

: ndz cze 25, 2006 20:46
autor: Dj Darecki
Lagier pisze:co do drgan na niskich obrotach sprawdz poduchy przy mocowaniu silnika mialem podobnie jak kupilem moje MK3 jedna byla rozwalona po wymianie nie to autko
Tak z ciekawości jak sprawdzić która poducha jest do wymiany ? bo u mnie tez lata silnik jak odpalam , na wolnych obrotach i jak gasze golfine :)

Pozdrawiam

: pn cze 26, 2006 20:16
autor: Corvax
najszybciej obie poduchy - czyli przednia i prawo tył - obie są olejowe i to one najczesciej są przyczyną drgań i wibracji - 3 poducha - lewa tylna raczej mozna sobie na razie odpuscic

: pn cze 26, 2006 20:29
autor: Lagier
Dj Darecki pisze:
Lagier pisze:co do drgan na niskich obrotach sprawdz poduchy przy mocowaniu silnika mialem podobnie jak kupilem moje MK3 jedna byla rozwalona po wymianie nie to autko
Tak z ciekawości jak sprawdzić która poducha jest do wymiany ? bo u mnie tez lata silnik jak odpalam , na wolnych obrotach i jak gasze golfine :)

Pozdrawiam
no to sie poprostu czuje... mechanicy pewnie maja jakies sposoby. U mnie objawialo sie to tym ze przy zmianie i bardziej energicznym puszczenu sprzegla czules nieprzyjemne szarpniecia w autku wymineiona zostala jedna poducha ale ktora to Ci nie powiem. Przy gaszeniu samochodu tez mi czasem zatelepie ale IMO nie ma sie co przewrazliwiac ten typ tak ma :)

: wt cze 27, 2006 12:38
autor: Gobo90
stopmen pisze:czy z komory silnika to dokladnie nie wiem ale gdzies z przodu :)
dzisiaj zamienilem kola z przodu na tyl dla porownania i wydaje mi sie ze telepie jakby mniej czasem wogole czasem dosc przy wiekrzej predkosci i nawierzchni nierownej, co najdziwniejsze teraz po zmianie chuczy jakby jeszcze bardziej. Opony na tyle byly prawie nowki z przodu ok 60proc. juz tak mi przeszlo przez mysle ze moze to te lacie sa tak glosne ale to sa goodyeary nie jakies debice czy cus :) fakt ze allweather i moze z tego powodu tak chucza ale wydaje mi sie stanowczo za glosno wrecz nie do przyjecia. a z tym biciem na kiere to moga byc amory zarowno u ciebie jak i u mnie moge golfina jest wrazliwa na to :)
bo jesli wymieniles te rzeczy o ktorch mowa to nic innego nie pozostaje, a u mnie jak nacisne na prawy przod badz lewy to buja jak ludke wiec dupniete na pewno.Nic powymieniam te rzeczy i wtedy sie okaze, zreszta w srode jestem ustawiony z jaszczurem to porownam przynajmniej 2 golfiny i wtedy bedzie wiekrzy poglad na sytuacje, Pzdr
A może masz źle zbieżność ustawioną i tnie opony a one huczą ja tak miałem jak golfa kupiłem po ustawieniu cisza spokój i nie ściąga nie rzuca :bigok:

: śr lip 05, 2006 11:04
autor: figuss
ja mam podobny problem, też mam 1,9 TDi 90KM przebieg 250000 (95rok), przy większej prędkości coś mi chuczy na 4 i na 5 biegu. Pisałeś że wymieniasz łożyska, wymieniłeś już? pomogła Ci wymiana łożysk?

: śr lip 05, 2006 11:10
autor: stopmen
Witam ponownie, po malej przygodzie po drodze gdzie klekla mi pompa wody juz golfina prawie w pelni sprawny.Otuz to co tak strasznie chuczalo to nie byly wcale lozyska lecz opony. Pojechalem na wywazenie i okazalo sie ze zabkuja i bieznik jest nierowno zuzyty choc opony praktycznie nowki, nie wiedzialem ze od opon moze byc takie chuczenie naprawde po wymianie nie ten samochod, po wymianie amoro juz nic nie nie stuka ani nie bije na kierownicy tylko teraz mam twardsze i podskakuje niemilosiernie na wybojach ale zakrety to sam miod :) wymienilem tez poduszke przednia silnika ale dalej silnik sie telepie wiec chyba bez wymiany 2 pozostalych sie nie obejdzie, ale to juz zrobie sobie sam.