Strona 1 z 1

pasek alternatora - nie moge zalozyc:(

: sob cze 24, 2006 22:39
autor: sliver
zabralem sie za wymiane paska napedzajacego alternator ale nie wiem jak powinien byc prawidlowo zalozony. kolo napedkowe od pompy wody jest gladkie i mam takie pytanie - czy powinna napedzac ja gladka czesc paska czy ta z rowkami?? silnik to 1.9D 64KM (1Y).

: ndz cze 25, 2006 05:41
autor: Gitner
Gladka czescia na zewnatrz, inaczej: napisami na zewnatrz..

Pozdro
Gitner

: ndz cze 25, 2006 10:29
autor: sliver
Gitner pisze:Gladka czescia na zewnatrz, inaczej: napisami na zewnatrz..

Pozdro
Gitner
to, to ja wiem - przeciez nie zaloze go rowkami na zewnatrz :D
nie wiem tylko, ktora strona powinien napedzac kolo pompy wody - probowalem zalozyc tak, zeby napedzal ta gladka ale nie mozna bo jest za krotki mimo, ze to odpowiedzni model paska do tego silnika(wg. sprzedawcy)

: wt cze 27, 2006 14:02
autor: k3b
Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry i napewno bedzie dobrze. Ja kiedyś tak sie z tym męczyłem aż odkręciłem koło pasowe pompy wodnej i wtedy dopiero sie to udało.

: wt cze 27, 2006 15:17
autor: barca90
k3b pisze:Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry
Dokładnie. A koło od pompy ma być napędzane wewnętrzną częścią paska czyli od strony rowków na pasku.

: wt cze 27, 2006 16:10
autor: mindcrasher
[/quote] Dokładnie. A koło od pompy ma być napędzane wewnętrzną częścią paska czyli od strony rowków na pasku.[/quote]
a to ciekawe, widocznie niektórzy lubią jak im się pompa obraca w drugą stronę :grin:
zewnetrzna czyli gładka strona paska ma napędzać pompe, innej opcji nie ma, musisz go poprowadzić górą koła pompy czyli puścić go pomiędzy pompą a tym kołem z rowkami na wale, a nie dołem i wewnętrzną stroną paska :panna: mój typ tak ma i nie narzeka
pozdro

: wt cze 27, 2006 21:53
autor: zloty60
k3b pisze:Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry i napewno bedzie dobrze. Ja kiedyś tak sie z tym męczyłem aż odkręciłem koło pasowe pompy wodnej i wtedy dopiero sie to udało.
Co ty za bzdury piszesz.W tym silniku (1Y) 64ps jest napinacz na sprezynie.Alternator stoi sztywno...

: śr cze 28, 2006 09:41
autor: barca90
mindcrasher pisze:a to ciekawe, widocznie niektórzy lubią jak im się pompa obraca w drugą stronę
Sory ja mam AAZ -eta i tak ma być. Widocznie w 1Y jest inaczej.

: śr cze 28, 2006 11:15
autor: sliver
zloty60 pisze:
k3b pisze:Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry i napewno bedzie dobrze. Ja kiedyś tak sie z tym męczyłem aż odkręciłem koło pasowe pompy wodnej i wtedy dopiero sie to udało.
Co ty za bzdury piszesz.W tym silniku (1Y) 64ps jest napinacz na sprezynie.Alternator stoi sztywno...
ja mam 1Y i u mnie nie ma napinacza na sprzezynie tylko jest tak jak pisze "k3b", ze caly alternator sie przesowa.
Troche dziwnie VW to wykompinowal zeby pasek z rowkami napedzal gladkie kolo pasowe od pompy... ale widocznie tak ma byc:P

: czw cze 29, 2006 14:01
autor: zloty60
ja mam 1Y i u mnie nie ma napinacza na sprzezynie tylko jest tak jak pisze "k3b", ze caly alternator sie przesowa.
Troche dziwnie VW to wykompinowal zeby pasek z rowkami napedzal gladkie kolo pasowe od pompy... ale widocznie tak ma byc:P
Silver w sumie obaj mamy racje od 92 1Y z napinaczem i chyba od 94 1Y bez napinacza...