Strona 1 z 6

SWAP silnika 1.9TDI z passata B6???do MK3 GTI TDI???

: sob cze 24, 2006 19:45
autor: Igor1
Moj brat miał zamiar wymienic silnik w swoim GTI TDI bo zonka urwała mu wczesniej miske i troszke go przetarła i autko pali olej. Dzwonił ze remont to ok 2000 tys, silnik tez od 2500 ale jest teraz w Szwecji i ma do kupienia Passata 1.9 TDI z 2004r. walnął w niego z tyłu TIR 3 osoby kaput, tylni bagaznik jest za przednimi siedzeniami, przód jak nowy autko pali silnik miodzio przebieg 18 tys km, skrzynia ok 6 -biegów czy mozna go z całą elektronika chodzo o kompa przełożyc do Golfa MK 3 TDI, zrobic kompletna podmiane? Da radę? Autko wyjdzie ok 2800 tys zł wiec sie opłaca dla samego silnika i osprzetu- co myslicie da rade. Chyba leprza to alternatywa niz remont?

: sob cze 24, 2006 19:51
autor: Gitner
Jesli sie da to jest to alternatywa wyrabista - ale skoro do MK2 wszedl silnik TDI 130KM z osprzetem to dlaczego do mk3 nie wejdzie?

Pozdro
Gitner

: sob cze 24, 2006 19:54
autor: cowboy
Gitner pisze:Jesli sie da to jest to alternatywa wyrabista - ale skoro do MK2 wszedl silnik TDI 130KM z osprzetem to dlaczego do mk3 nie wejdzie?

Pozdro
Gitner
mk2 to inna bajka i rzeźba... ale jestem ciekaw czy w przypadku wymiany 1.9 TDI na 1.9 TDI PD to będzie prawie bezbolesny swap?

oczywiście jeśli sie ma takiego dawce jak kolega: czyli silnik, skrzynia, wiązkiel., everything ?

: sob cze 24, 2006 19:57
autor: Igor1
No właśnie czy da rade czy nie kupować czy remontować żeby nie zostać z wrzodem, autko wcześniejsze miało symbol GTI i miało 110 KM wieć przy 130KM chyba nie trzeba będzie przerabiać zawiechy? W sumie szkoda kupować cos innego jak autko ma nabujane na budzie MK3 tylko 110 tys km nowy silnik i zeby wszedł tamten ze skrzynia to by było fajnie. Ale wydaje mi się że te z pompowtryskiwaczami są głośniejsze i nie obejdzie sie bez dodatkowego wygłuszenia. Jakie są wasze opinie?

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 20:15 ]
Dzwoniłem przed chwilą do kolegi do nieautoryzowanego serwisu vw i powiedzieli ze da rade nawet skrzynia podejdzie tylko zawieszenie silnika trzeba bedzie przerobic i filtr powietrza, ponoc troche dłubaniny z elektroniką nawet klime przełożą i nie bedzie problemu bo w MK3 jest elektroniczna. Najwiekrzy problem wiazki bo w pasku ponoc cos mówili ze sa takie co jednym przewodem idzie kilka sygnałow ale jesli chodzi tylko o silnik to tylko te przełożą i bedzie ok. Nie wiem o czym mówili ale brzmi dziwnie. Cała operacja zakończy się 3800 wraz z nowym silnikiem skrzynia i elektroniką i przełożeniem- Trochę dużo co myslicie :crazy:

: sob cze 24, 2006 20:53
autor: cowboy
igor - nawet ja sie nie zdecydujesz to mysle że tego dawce bez problemów sprzedasz - może nawet tu na forum :P

wiesz jakie oznaczenie silnika?

no i pytanie czy na skutek tak masakrystycznego dzwona nie powstały jakies mikropeknięcia w silniku ? tego bym się obawiał... gdzies o tym słyszałem..

: sob cze 24, 2006 21:00
autor: Igor1
Właśnie o tym myślałem ale nawet poduszki pod silnikiem i skrzynia ok, odcieliśmy pogięty tłumik podłączyliśmy paliwko i chodził juz 2 razy po 2 h, żadnych błędów, w oleju brak wody w wodzie brak oleju i chodzi jak zegarek nawet żadnych wibracji w środku mimo braku tyłu :jezor: to może ok???

: sob cze 24, 2006 21:06
autor: cowboy
Igor1 pisze:Właśnie o tym myślałem ale nawet poduszki pod silnikiem i skrzynia ok, odcieliśmy pogięty tłumik podłączyliśmy paliwko i chodził juz 2 razy po 2 h, żadnych błędów, w oleju brak wody w wodzie brak oleju i chodzi jak zegarek nawet żadnych wibracji w środku mimo braku tyłu :jezor: to może ok???
no to nie zastanawiaj się pakuj ten silnik - po swapie do tunera na dobry program i zestrojenie całości i maszynka bedzie hulać aż miło :okej:

: sob cze 24, 2006 21:10
autor: Igor1
Oznaczenie silnika jeśli dobrze popatrzyłem AVF- więc jaki to silnik?

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 21:12 ]
To da rade coś z niego wydusić bez straty trwałości- nachulane ma 18 tys km?? ALe jak go wzmocnie to czy wytrzyma to MK3 czy nie bedzie sie dziwnie zachowywał???

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 21:47 ]
Silnik wygląda tak. Ze względu na drastyczne zdjęcia tyłu-dużo krwi nie zamieszczam zdjęć calego auta ze względu na szacunek dla osób które jechały nim z tyłu. Ciekawe co mogę przełożyć ze środka do Mk3 zaraz wrzuce zdjęcie jak wygląda środek w pasku.

: sob cze 24, 2006 22:36
autor: cowboy
AVF - 130 km PD

softem bezpiecznie zrobisz 150 km..bez zadnego uszczerbku na silniku

spoko mk3 bedziej jeździł !! no problem - ludzie tu mają mk3 150 km z silnika 1Z wyduszone i śmigają

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 22:38 ]
zresztą ja mam obecnie w AFN-ie wyższe parametry niż AVF w serii i jeżdże...i jeszcze mi mało :P

: sob cze 24, 2006 22:45
autor: uysy
...i jeszcze mi mało
:food: :food: :food: :food:

: sob cze 24, 2006 22:52
autor: Igor1
Czytałem ze mozna je podkrecic max na 177KM bez nadmiernego dymienia i spadku trwałosci przy tym przebiegu mozna zarysykować. Ciekawe jakby wtedy MK3 sie bujał i jeszcze skrzynia 6 b.

[ Dodano: Sro Cze 28, 2006 20:16 ]
Silnik wciągnełem sam, brat sprzedał auto w takim jak jest stanie. Silnik juz mi sie przekłada + małe wzmocnienie do 177KM. Moje pytanko, mam cały przód passata B6-poniższe zdjecie. Czy cos ze środka mogę przerzucić do swojego MK3, mój jest w idealnym stanie środek jak nowy w MK3 ale w pasku o wiele fajniejszy ale czy macie jakieś pomysły?

[ Dodano: Czw Cze 29, 2006 18:05 ]
Zdjęcie

: czw cze 29, 2006 18:13
autor: TDI_GOLF_FUN
Widziałęm Twojego Golfa w serwisie na Mierzynie koło Szczecina, fajnie chłopaki się przy nim uwijają. Silniczek super, widzę że męczą się z ta skrzynia 6-b ale juz dzisiaj stroją, pytałem to ponoć masz mieć 177KM, przy silniku standard 130KM to dobra opcja nie za mało i nie za dużo w sam raz a silniki 130Km maja wzmacniane korbowody wiec z trwałościa i przy tym przebiegu 18tyskm to pomykasz wiele lat. Widziałem Twoj stary silnik-chetnie go kupie:))) :food: Zastanawiam sie czy Ci przerzuca z tego fajnego passacika jakies systemy, ciekawe jak przy tej mocy i przy momencie obrotowym 404Nm bedziesz ruszac:))) Ale przy spalaniu srednim6,1l i takie osiagi pozazdrościć. Ponoć osiagi ok 7,7s do 100Km/h ale bez wiekrzych kół nie dasz rady z trakcja. Takie moja rada.
Passat był super :bigok:

: czw cze 29, 2006 18:48
autor: cowboy
TDI_GOLF_FUN pisze:przy momencie obrotowym 404Nm
graty jeszcze dobrze nie przełozone ale juz wiadomo ze bedą 404 niutki :) :P
TDI_GOLF_FUN pisze:silniki 130Km maja wzmacniane korbowody wiec z trwałościa i przy tym przebiegu 18tyskm to pomykasz wiele lat
na pewno ...
TDI_GOLF_FUN pisze:Zastanawiam sie czy Ci przerzuca z tego fajnego passacika jakies systemy
może hamulce ? :)

: czw cze 29, 2006 18:52
autor: kupszczelisty
jest tam elektryczny przycisk otwierana tylnej klapy?? poszukuje, wiem że z passata, ale nie wiem czy nie ze starszego, pokaż foto jak możesz