ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fredeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 08, 2013 13:28

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: fredeg » śr lis 27, 2013 16:29

Witam, panowie potrzebuje porady w jaki sposób ustawić pompę wtryskową względem rozrządu w golfie mkIV 1.9 SDI '99? Musiałem oddać pompę do regeneracji i gdy wróciła zdjęli mi koło z pompy a ja nie przewidując tego nie zrobiłem punktakiem żadnych znaków na wałku ani kole. Istnieją jakieś znaki na pompie ew. jakiś sposób jak tą pompę dobrze ustawić? Bardzo proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: jozeph32 » śr lis 27, 2013 16:37

http://www.google.pl/imgres?client=fire ... =118&ty=31" onclick="window.open(this.href);return false;


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
fredeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 08, 2013 13:28

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: fredeg » śr lis 27, 2013 16:40

Właśnie ustawić rozrząd to nie problem, ale co mam zrobić kiedy koło żebate jest zdjętę z pompy wtryskowej a jest ono osadzone na stozku bez zadnego klina?



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: indigo1975 » śr lis 27, 2013 18:24

pewnie masz tak ze w osce pompy jest wyciecie na klin a w piascie do ktorej jest kolo przykrecane nie ma naciecia, to klina nie ma bo ta piasta jest fabrycznie ustawiona i jej sie nie odkreca,no ale,, zrob tak ustaw to naciecie w osce na godzine 10 jak patrzysz na pompe od strony kola i potem jak zalozysz piaste to poczatek wyciecia w piascie musi wejsc tak ok 2mm na otwor na kolek blokujacy w pompie a jednoczesnie lekko krecac piasta powinienes miec opor wlasnie w momencie jak poczatek wyciecia w piascie wchodzi te 2mm na otwor ten w pompie mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem tym opisem


indigo1975

Awatar użytkownika
fredeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 08, 2013 13:28

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: fredeg » śr lis 27, 2013 19:39

nie ukrywam że trochę zawiły Twój opis ale mam nadzieję że pomoże mi to. Jak skończę dam znać :)



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: indigo1975 » śr lis 27, 2013 21:36

Obrazek w takiej pozycji piasty musisz czuc opor ze reka ciezko dalej krecic, a to naciecie na ośce pompy to na okolo godzine 10 ustaw i zalóz piaste i dokrec nakretke reka i potem obracaj delikatnie w prawo i jak poczujesz opor w takiej pozycji piasty jak na zdjeciu to dokrec kluczem, jak odpali to bedziesz wiedzial czy ma pozny kąt [bialy dym przerywanie] czy wczesny taki mocno metaliczny dzwiek a reszte to musisz ustawic VAGiem bo statyczny kąt to sie ustawia blokada pompy a dynamiczny VAGiem. Zdjecie zapozyczone


indigo1975

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: arka10 » śr lis 27, 2013 23:14

A tak jak fabrycznie jest to robione to tak;
1 Nakręcasz nakrętke pompy bez piasty.
2 Kręcąc za nakrętke ( kier.obr. jak zegar ) ustawiasz ośkę na około godz 9.
3 Wykręcasz tę śrubę na klucz imbusowy po lewej stronie pompy. Jest dokładnie w osi wałka.
4 Szukasz długiej śruby M10x1 i wkręcasz w ten otwór aż poczujesz lekki opór. Około 30mm głęboko.
5 Wykręcasz tę śrubę ( pod klucz 12 ) która znajduje się w środku sekcji wysokiego ciśnienia.
6 Wkręcasz mocowanie do czujnika a następnie mocujesz czujnik. Wstępne napięcie 3-4 obroty wskazówki.
7 Poruszasz ośką pompy ( miejsce pod klin około godziny 9 ) w lewo i w prawo aż znajdziesz pozycję gdzie wskazówka
zegara się nie porusza.
8 Ustawiasz tarcze zegara na 0.
9 Kręcisz kluczem ośkę ( jak zegarek ) aż zegar pokaże 0.55.
10 Przykręcasz dość mocno tę śrubę M10x1.
11 Odkręcasz nakrętke z ośki.
12 Zakładasz piastę i ustalasz jej położenie bolcem. Wkładasz w wycięcie w piaście i otwór w korpusie pompy.
13 Przykręcasz nakrętkę piasty. Dość mocno.
14 Wyjmujesz bolec ustalający.
15 Wykręcasz tę śróbę 10x1 i wkręcasz orginalną śrubę.
16 Wyjmujesz zegar i mocowanie.
17 Wkręcasz orginalną śrubę.
Teraz masz przygotowaną pompę do montażu.
Montaż pompy;
1 Pompę napełniasz dieslem .
2 Przykręcasz pompę śrubami mocującymi..
4 Zdejmujesz pokrywę rozrządu i blokujesz wałek płytką ustalającą.
5 Luzujesz koło zębate wałka rozrządu. Musi się obracać na wałku.
6 Ustawiasz wał korbowy na GZP.
7 Zakładasz koło zębate pompy i przykręcasz palcami te 3 śrubki mocujące.
8 Wkładasz bolec ustalający pompę.
9 Zakładasz pasek zębaty i napinasz.
10 Przykręcasz te 3 śrubki mocujące koło zębate do piasty pompy i koło zębate wałka.
11 Wyjmujesz bolec ustalający pompę i blokadę wałka.
12 Jeśli chcesz dokładnie ustawić kat wtrysku montujesz jeszcze raz zegar i sprawdzasz czy przy GZP pokazuje 0.55.
13 Jeśli się nie zgadza luzujesz te 3 śruby i kluczem ustawiasz ośkę na wymaganą pozycję 0.55 na zegarze.
14 Przykręcasz te 3 śrubki.
15 Zdejmujesz zegar i wkręcasz śrubkę.
16 Zakładasz pokrywę, przewody wysokiego ciśnienia i elektrykę
17 Zapalasz ( jeśli pompa jest naprawiona ) i jedziesz.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: arka10 » pt lis 29, 2013 23:24

Fredeg - i co zrobiłeś tak jak napisałem ?



Awatar użytkownika
jozeph32
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:51
Lokalizacja: lubelskie

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: jozeph32 » wt gru 03, 2013 09:54

Tak dla potomnych ostatnio gadałem ze znajomym pompiarzem i uświadomił mnie że na stożku widać będzie miejsce w którym był klin i rzeczywiście tak jest sprawdzone bo posiadam takową pompę :bigok:


Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: arka10 » wt gru 03, 2013 20:33

To prawda ale spróbuj to 0.55 ustawić bez czujnika.



Awatar użytkownika
fredeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 08, 2013 13:28

ustawienie pompy wtryskowej golf IV 1.9 SDI

Post autor: fredeg » pn gru 09, 2013 15:37

dzięki wielkie panowie, byłem na wyjeździe i nie mogłem napisać. pożyczyłem zegar z pobliskiego warsztatu bo nie opłacało mi się kupować czujnika żeby raz na ruski rok ustawić zapłon (a kosztuje on około 300-400zł cały komplet). jozeph32 - nie ma opcji idealnie ustawić pompy bez zegara, wpierw próbowałem na oko ustawić ale bez klina i bez zrobionych znaków (fafularski patent ale nie raz ratował mi tyłek) nie zrobisz nic. Ustawiając na oko zegar pokazał 0.00 więc golfina miał bardzo ciężko palić a bałem się żeby rozrusznika nie zakatował. Dzięki wielkie jeszcze raz arka10!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości