Strona 1 z 1

Pytanie odnośnie czujnika G72

: wt lis 26, 2013 20:53
autor: adiq
Koledzy mam pytanie czy w Vagu, Engine -> MS -> grupa 007 przy temperaturze powietrza" -1" normalne jest że wskazanie czujnika G72 ( intake air temp) jest "+3" czy tam +4 stopnie? Jakie ogólnie powinny być wskazania czujników temperatur (różnice) np przy" -1" kiedy samochód stoi całą noc na dworzu (jest zimny nieodpalany od ok 11h)

Pytanie odnośnie czujnika G72

: wt lis 26, 2013 21:01
autor: munior
adiq pisze:Koledzy mam pytanie czy w Vagu, Engine -> MS -> grupa 007 przy temperaturze powietrza" -1" normalne jest że wskazanie czujnika G72 ( intake air temp) jest "+3" czy tam +4 stopnie? Jakie ogólnie powinny być wskazania czujników temperatur (różnice) np przy" -1" kiedy samochód stoi całą noc na dworzu (jest zimny nieodpalany od ok 11h)
Możliwe ...róznica jest minimalna ,a czujnik jest pod maską i w rurze z tworzywa ,więc jest tam zwykle deko cieplej ,niż na zewnątrz :hmm:

Pytanie odnośnie czujnika G72

: wt lis 26, 2013 22:01
autor: adiq
Dzięki, bo wykluczam właśnie problem z odpalaniem po nocy. W marcu założyłem nowe świece, filtry wszystkie MANN, olej Motul 8100 5W40, akumulator BANNER ma może miesiąc, kąt wtrysku 62 (ALH VP)Na ciepłym pali od strzała, problem jest tylko po nocy; trochę chechła przy -1 (co prawda za pierwszym przekręceniem kluczyka) i dopiero odpali, ale jak go po tym chechłaniu zgaszę, to zapali od strzała, dostaje po zapaleniu trochę drgawek, które w skutek rosnącej temperatury maleją aż w końcu znikają. Myślałem że to może któryś z czujników, chciałbym jeszcze sprawdzić w vcds-ie tylko nie wiem jak ,czy grzeją świece, bo np po 3 krotnym załączeniu zapłonu też odpali lepiej.Ropę leje zawsze z dobrych stacji co jakiś czas dolewam liqui moly, smok z baku wyczyszczony.Rozrusznika nie sprawdzałem, ale to chyba na ciepłym też by źle palił?!

Re: Pytanie odnośnie czujnika G72

: czw lis 28, 2013 11:11
autor: lukaszwnw
adiq pisze:Dzięki, bo wykluczam właśnie problem z odpalaniem po nocy. W marcu założyłem nowe świece, filtry wszystkie MANN, olej Motul 8100 5W40, akumulator BANNER ma może miesiąc, kąt wtrysku 62 (ALH VP)Na ciepłym pali od strzała, problem jest tylko po nocy; trochę chechła przy -1 (co prawda za pierwszym przekręceniem kluczyka) i dopiero odpali, ale jak go po tym chechłaniu zgaszę, to zapali od strzała, dostaje po zapaleniu trochę drgawek, które w skutek rosnącej temperatury maleją aż w końcu znikają. Myślałem że to może któryś z czujników, chciałbym jeszcze sprawdzić w vcds-ie tylko nie wiem jak ,czy grzeją świece, bo np po 3 krotnym załączeniu zapłonu też odpali lepiej.Ropę leje zawsze z dobrych stacji co jakiś czas dolewam liqui moly, smok z baku wyczyszczony.Rozrusznika nie sprawdzałem, ale to chyba na ciepłym też by źle palił?!
Ja miałem problem też z odpalanie na zimnym silniku.

Gdy już raz odpalił to odpalał potem na strzała , a tak to trzeba było trochę kręcić.

Wymieniłem nowe świece na NGK , co mechanik to inna diagnozna .

Dałem rozrusznik do naprawy. Zapłaciłem 150 zł , gwarancja na 2 lata i kręci jak szalony. ( GOLF IV ALH 1,9 TDI )

Pozdrawiam.

Pytanie odnośnie czujnika G72

: czw lis 28, 2013 11:47
autor: adiq
lukaszwnwdzięki za podpowiedź, jak coś będę próbował z rozrusznikiem, świece mają 8 miesięcy, kupiłem Boscha jakieś szybciej nagrzewające się, wczoraj i dziś zrobiłem doświadczenie, mianowicie przekręciłem kluczyk od razu jak zgasła spirala świec na zegarach i odpalił od strzała, zasugerowałem się tym, że ktoś już na forum pisał że świece podgrzewają sie ok 2 sek, ale jak poczekam sobie np 10 czy 15 sek po zgaśnięciu spirali to już zachechła. Rozrusznik? czy coś z przekaźnikiem świec?jak sprawdza się obroty rozrusznika vagiem? gdzieś wyczytałem że odpina się przewód od pompy wtryskowej, chcechła się silnik i w engine tam gdzie obroty silnika pokarzą się obroty rozrusznika czy to prawda?