1.6 TD rozrząd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 TD rozrząd
Witam
mam takie pytanie do Was, mam silnik 1,6 TD SB na sprężarce T2 (pochodzi z passata) w suzuki samurai-u autko chodzi pierwszorzędnie silnik sprawuje się znakomicie ale...
powinienem zmienić już rozrząd jednak nie mam znaków na kole zamachowym, czy ktoś mógłby mnie nakierować jak mogę ustawić rozrząd, bądź nanieść nowe znaki na obecne koło zamachowe.
Pozdrawiam Tomek
mam takie pytanie do Was, mam silnik 1,6 TD SB na sprężarce T2 (pochodzi z passata) w suzuki samurai-u autko chodzi pierwszorzędnie silnik sprawuje się znakomicie ale...
powinienem zmienić już rozrząd jednak nie mam znaków na kole zamachowym, czy ktoś mógłby mnie nakierować jak mogę ustawić rozrząd, bądź nanieść nowe znaki na obecne koło zamachowe.
Pozdrawiam Tomek
1.6 TD rozrząd
Powinno być zero lub strzałka na kole zamachowym. U kupla jak nie mogłem znaleźć to zablokowałem kółko na popie i namalowałem farbą na kole zamachowym znak
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 TD rozrząd
osgood, zdejmij pokrywę zaworów i kręć wałem.Jak nacięcie w wałku ustawi się na równo z krawędzią głowicy,otwór w kole pasowym pompy z otworem we wsporniku,wtedy UŻYJ blokady wałka.
Tylko przy jej użyciu,będziesz miał rozrząd dobrze ustawiony!
Tutaj masz ściągawkę
Tutaj czerwonym kółkiem zaznaczyłem brakujący otwór w kole pasowym.Gdy ustawisz wałek i pompę,to 2 otwory koła pasowego mają być w osi bloku silnika,tak jak zaznaczyłem zieloną linią i otwór górny ma być pod otworem w bloku w który wkładasz blokadę,tak jak widać na rysunku.
Pamiętaj,że do ustawienia nowego rozrządu,koło wałka musi być zbite ze stożka i ma sobie "pływać",wałek zablokowany z tyłu płaskownikiem o grub. chyba 6mm(im ciaśniej,tym lepiej),koło pompy trzpieniem 15,5mm,wał w/w blokadą.
Napinasz pasek,dokręcasz koło wałka,wyjmujesz blokady,robisz 2 obroty wałem,sprawdzasz ustawienia
Tylko przy jej użyciu,będziesz miał rozrząd dobrze ustawiony!
Tutaj masz ściągawkę
Tutaj czerwonym kółkiem zaznaczyłem brakujący otwór w kole pasowym.Gdy ustawisz wałek i pompę,to 2 otwory koła pasowego mają być w osi bloku silnika,tak jak zaznaczyłem zieloną linią i otwór górny ma być pod otworem w bloku w który wkładasz blokadę,tak jak widać na rysunku.
Pamiętaj,że do ustawienia nowego rozrządu,koło wałka musi być zbite ze stożka i ma sobie "pływać",wałek zablokowany z tyłu płaskownikiem o grub. chyba 6mm(im ciaśniej,tym lepiej),koło pompy trzpieniem 15,5mm,wał w/w blokadą.
Napinasz pasek,dokręcasz koło wałka,wyjmujesz blokady,robisz 2 obroty wałem,sprawdzasz ustawienia
Re: 1.6 TD rozrząd
Michał_1977 pisze:Tutaj masz ściągawkę
Tutaj czerwonym kółkiem zaznaczyłem brakujący otwór w kole pasowym.Gdy ustawisz wałek i pompę,to 2 otwory koła pasowego mają być w osi bloku silnika,tak jak zaznaczyłem zieloną linią i otwór górny ma być pod otworem w bloku w który wkładasz blokadę,tak jak widać na rysunku.
Pamiętaj,że do ustawienia nowego rozrządu,koło wałka musi być zbite ze stożka i ma sobie "pływać",wałek zablokowany z tyłu płaskownikiem o grub. chyba 6mm(im ciaśniej,tym lepiej),koło pompy trzpieniem 15,5mm,wał w/w blokadą.
Napinasz pasek,dokręcasz koło wałka,wyjmujesz blokady,robisz 2 obroty wałem,sprawdzasz ustawienia
Dzięki wielkie
a mam jeszcze takie pytanie, w jakim celu należy luzować koło paskowe ? teoretycznie jak się założy nowy pasek na koła pasowe ustawione identycznie jak na starym to powinno być dobrze, ale czytałem już kilka razy o tym zbijaniu koła, ale czy ktoś może mi to wytłumaczyć, co to ma na celu ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 TD rozrząd
Odpowiedź na to pytanie,po części masz w moim poprzednim poscie.
Jeżeli założysz nowy pasek mając zablokowany wał,wałek i pompę,a na wałku koło będzie dokręcone,to napinając pasek,napniesz go tylko między wałkiem,a wałem.Natomiast gdybyś powyjmował blokady i wtedy napinał z przykręconym kołem wałka,to w jakimś stopniu fazy rozrządu pomieszają się.Do kolizji nie dojdzie,ale nie będzie tak,jak być powinno.
Jeżeli założysz nowy pasek mając zablokowany wał,wałek i pompę,a na wałku koło będzie dokręcone,to napinając pasek,napniesz go tylko między wałkiem,a wałem.Natomiast gdybyś powyjmował blokady i wtedy napinał z przykręconym kołem wałka,to w jakimś stopniu fazy rozrządu pomieszają się.Do kolizji nie dojdzie,ale nie będzie tak,jak być powinno.
Re: 1.6 TD rozrząd
Michał_1977 pisze:Odpowiedź na to pytanie,po części masz w moim poprzednim poscie.
Jeżeli założysz nowy pasek mając zablokowany wał,wałek i pompę,a na wałku koło będzie dokręcone,to napinając pasek,napniesz go tylko między wałkiem,a wałem.Natomiast gdybyś powyjmował blokady i wtedy napinał z przykręconym kołem wałka,to w jakimś stopniu fazy rozrządu pomieszają się.Do kolizji nie dojdzie,ale nie będzie tak,jak być powinno.
nie przekonuje mnie to, możliwe, że jak będę miał to rozebrane, to zrozumiem, bo według tego co piszesz, wynikałoby iż pasek jest albo napinany z dwóch stron, albo naciąga się pomiędzy kołami pasowymi, co oczywiście nie ma miejsca, tak więc jakbym założył pasek nie luzując kół pasowych to nie wyobrażam sobie skąd miała by się wziąć różnica między położeniem kół, ale pewnie jak to rozbiorę to się przekonam, bądź ktoś jeszcze mi to jakoś inaczej może wyjaśnić chyba, że luzuje się je tylko i wyłącznie w celu ułatwienia montażu
Pozdrawiam Tomek
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 TD rozrząd
Więc rób jak uważasz za stosowne.Tak robią serwisy,tak robię ja.Jeśli uważasz,że ja źle robię i robiąc inaczej zrobisz lepiej,to życzę powodzeniaosgood pisze:nie przekonuje mnie to
Tutaj mam rysunek,tylko bez blokady wału korbowego,który przerobiłem kiedyś dla takiego samego usera jak Ty.
Re: 1.6 TD rozrząd
Jeśli chodzi o mnie, raz zbijałem kółko a raz nie, ale przy pierwszym i drugim zabiegu ściągałem pokrywę zaworów, prawda jest taka, że wystarczy troszkę inaczej naciągnąć pasek i wałek ucieka, dlatego starałem się naciągać tak samo. Jednym słowem musisz zbić kółko, no i kąt wtrysku do ustawienia.
Re: 1.6 TD rozrząd
Michał_1977 pisze:Więc rób jak uważasz za stosowne.Tak robią serwisy,tak robię ja.Jeśli uważasz,że ja źle robię i robiąc inaczej zrobisz lepiej,to życzę powodzeniaosgood pisze:nie przekonuje mnie to
Tutaj mam rysunek,tylko bez blokady wału korbowego,który przerobiłem kiedyś dla takiego samego usera jak Ty.
Juz wiem wszystko
Chodzi tylko i wylacznie o napinanie paska, po zluzowaniu kola pozwala on swobodnie przesuwac sie paskowi podczas naciagania nie krecac walem, przy nie zluzowanym zazwyczaj pasek przesuwa sie o zeba ale jest kilka sposobow by temu zaradzic
Pozdrawiam Tomek
1.6 TD rozrząd
Michał 1977 - jak ktoś tego nie pojmuje to i tak nie zrozumie.
Ale coś innego. Czy blokada wału od TDI naprawdę pasuje do 1,6 - 1,9 D/TD ?
Pytam bo nigdy tego stosowałem.
Ja zawsze mierzyłem 50mm przed i po GZP, liczyłem zęby na kole zamachowym i wyliczałem środek.
Ale coś innego. Czy blokada wału od TDI naprawdę pasuje do 1,6 - 1,9 D/TD ?
Pytam bo nigdy tego stosowałem.
Ja zawsze mierzyłem 50mm przed i po GZP, liczyłem zęby na kole zamachowym i wyliczałem środek.
Re: 1.6 TD rozrząd
Kolego nie obrażaj jak nie masz do tego kompetencji...arka10 pisze:...jak ktoś tego nie pojmuje to i tak nie zrozumie...
Chciałem się dowiedzieć dlaczego należy luzować koło, miałem nadzieje, że chociaż na tym forum ktoś tę wiedzę posiada, niestety się myliłem i tyle.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
1.6 TD rozrząd
osgood, przeciez napisali Ci dlaczego luzuje sie kolo na walku
po to by przy napianiu paska naciagnac przestrzen pomiedzy walkiem a pompa nie powodujac ruszenia sie walka ani walu korbowego
jak nie zluzujesz kola walka to albo ruszy Ci caly walek ( o ile nie bedzie zablokowany) albo ruszy Ci walem korbowym
jesli i walek i wal beda zablokowane a napniesz pasek bedzie on luzny po stronie pompy i po zdjeciu blokad i przekreceniu silnikiem porozjezdzaja sie nieznacznie ustawienia
po to by przy napianiu paska naciagnac przestrzen pomiedzy walkiem a pompa nie powodujac ruszenia sie walka ani walu korbowego
jak nie zluzujesz kola walka to albo ruszy Ci caly walek ( o ile nie bedzie zablokowany) albo ruszy Ci walem korbowym
jesli i walek i wal beda zablokowane a napniesz pasek bedzie on luzny po stronie pompy i po zdjeciu blokad i przekreceniu silnikiem porozjezdzaja sie nieznacznie ustawienia
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: 1.6 TD rozrząd
Wiem i też to sam potwierdziłem dwa posty wyżej, więc po co mi ktoś pisze, że ja tego nie pojmuje?Adamm pisze:osgood, przeciez napisali Ci dlaczego luzuje sie kolo na walku
po to by przy napianiu paska naciagnac przestrzen pomiedzy walkiem a pompa nie powodujac ruszenia sie walka ani walu korbowego
jak nie zluzujesz kola walka to albo ruszy Ci caly walek ( o ile nie bedzie zablokowany) albo ruszy Ci walem korbowym
jesli i walek i wal beda zablokowane a napniesz pasek bedzie on luzny po stronie pompy i po zdjeciu blokad i przekreceniu silnikiem porozjezdzaja sie nieznacznie ustawienia
Swoją drogą pytałem czy to luzowanie ma coś więcej na celu niż tylko ułatwienie naciągnięcia paska...
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
1.6 TD rozrząd
osgood, nie , tylko to
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 75 gości