Bicie, gibanie sie kola pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Bicie, gibanie sie kola pasowego

Post autor: Lagier » pt cze 23, 2006 21:35

Witam!

temat stary jak swiat w silnikach diesla w szczegolnosci AAZ. Wszystko zrozumiale, wszystko OK ale... u mnie jest cos dziwnego, cos dziwnego albo moze tak ma byc? Otoz kiedys silnik jest zimny wajha od "ssania" wcisnieta obroty silnika okolo 800 - 850 obr/min patrzac na kolo pasowe widac ze nie chodzi ono prosto i ma lekkie biecie na boki tzn bynajmniej tak mi sie wydaje :|. Gdy silnik sie rozgrzeje obroty wskakuja na +-950 obr/min wszystkie kola chodza jak w szwajcarskim zegarku... Wiadomo ze jezeli silnik diesla jest na niskich obrotach to bardziej drga czy istanieje szansa ze te drgania sa jakos przenoszone? Z poczatku sie wystraszylem ze czeka mnie remoncik maly ale wlasnie przed chwila wrocilem trasy i po prostu tych drgan nie ma ... kumpel ktory pracowal w zakladzie mechanicznym widzial jak to wszystko pracuje na zimnym silniku (zanizonych obrotach) i teraz. Stwierdzil dokladnie to samo co ja... Czy to jest zludzenie optyczne i nie ma sie czym martwic? A moze tlumik drgan skretnych na kole jest juz wyrobiony i chodzi jak chce raz OK a raz nie? Na koniec dodam ze generalnie silnik chodzi idealnie. Nie ma wyciekow, pali "z dotyku", nie bierze oleju itd jednym slowem zero niepokojacych oznak...

Tak czy owak dmucham na zimne i w poniedzialek jestem umowiony ze specem od VW on jeszcze zerknie co i jak. Chcialbym poznac Wasza opinie jak Wy to widzicie?

pozdroowki i thx za odp
Lagier

[ Dodano: Sob Cze 24, 2006 15:50 ]
czyzby nikt nie zauwazyl podobnych zachowan u siebie?

nowe wiesci dzisiaj sprawdzalem bciie na zimnym i na goracym silniku i znow sie pojawilo nie wiem o co z tym chodzi :/ jesli dodam gazu bicie ustaje.. dziwne... :/ :|
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 20:03 przez Lagier, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
vszywiec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 29, 2005 01:05
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: vszywiec » ndz cze 25, 2006 11:19

ja mam podobnie tele ze w mkII td silnik JR wersja ze wspomaganiem czyli kolo pasowe na dwa paski od pompy wspomagania i alternatora i u mnie jest podobnie czyli silnik zimny i sa widoczne bicie kola a przy rozgrznaym silniku jest roznie raz jest to bicie kola raz nie ma. Ponadto czasami jak golf dostanei w dupe na 1 lub 2 biegu o slychac taki dziwny stukot dobiegajaoy jakby spod kola ale tamzagladalem tysiace razy i wszytko oki . mylslem ze to ciezarek na praej polosce jest do wymiany ale z nim wszystko oki. a wiec nei wiem czy te kolo nie wali gdizes o silnik. ale z drugiej strony jka samochod stoi i przygazuje to jakby zanikalo to bice tygo kola pasowego z tymze nie zawsze. poniedzieli zakladam inne kolo pasowe i zobacze co sie bediz dzialo. moze tlumik drgan wywalony czy cos nie wiem, zobaczymy . mam nadziej ze wymiana kola pomoze


sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922

Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » ndz cze 25, 2006 11:34

Widze ze identyko objawy jak u mnie poza tym stukotem bo u mnie nic nie slychac takowego.
W poniedzialek jestem umowiony na ogledziny u mojego speca od VW (pracowal dluuugo u marszalka teraz ma wlasny warsztat) dzwonilem wstepnie do niego widac ze dokladnie sie orientuje o co chodzi zobaczmy co mi powie... Max dziwne to wszystko moze po prostu ten tlumik drgan skretnych jest wybity.

p.s. bylem w dwoch zakladach mechanicznych popytac z ciekawosci w jednym koles mi powiedzial ze nie ma sie czym martwic a w drugim ze nie ma duzego bicia a potem sie z nim scialem bo twierdzil ze wystarczy wymienic samo kolo bez sruby :| trochu przerazajace takie fakty


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

g_siekierda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 10, 2006 19:08
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: g_siekierda » ndz cze 25, 2006 11:52

z mojego z tym kołem doświadczenia: zanikanie drgań na wyższych obrotach to tylko złudzenie jeśli problemem jest czop wału korbowego (tak było u mnie). nie wiem co z sytuacją gdy padnie tłumik drgań skrętnych, ale przypuszczam że to też tylko złudzenie. na małych obrotach CAŁY silnik ma większe drgania a nie tylko koło, bo w takim wypadku musiałby drgać sam wał, a to niemożliwe (łożyska). Jeśli chcesz dokładnie znać sytuacje to polecam mój sposób: autko na kanał, czujnik zegarowy z uchwytem magnetycznym, kręcenie wałem korbowym za śrubę i pomiar bicia promieniowego i osiowego zarówno z założonym kołem pasowym, jak i po jego zdjęciu (na samym kole zębatym). pisze o tym sposobie bo mam dostęp do takich narzędzi jak np. klucz dynamometryczny czy czujnik zegarowy ale jeśli chcesz usunąć ten problem sam to niestety musisz je posiadać. ja ten problem usunąłem w jedno popołudnie+cała noc+przedpołudnie na oddanie auta na ustawianie kąta wtrysku(sam nie umiem)+popołudnie na dokładne ustawienie rozrządu. koszt to: nowy pasek, napinacz, śruba, zębatka, ustawianie kąta. pamiętaj ta śruba na wale korbowym MUSI być osadzona na kleju i dokręcona właściwym momentem

[ Dodano: 25 Cze 2006 11:56 ]
no i oczywiście tą śrubę ZAWSZE trzeba wymienić, zębatkę zresztą też(a przynajmniej powinno się)



Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » ndz cze 25, 2006 12:09

dokladnie tak! orientowalem sie troche w tej kwestii, a koles w zakladzie mechanicznym twierdzil cos innego. Moment dokrecenia sruby to 90Nm + 90 st o kleju nie wiedzialem thx za info. Sam tego nie bede robil bo nie znam sie na tyle na mechanice samochodowej wiem jakto wszystko wyglada w teorii ale praktyke wole zostawic fachowcom ;] Co do sprawdzenia to niestety sam tego rowniez nie uczynie bo nie mam takich narzedzi w domu, rozrzad mialem wymieniany caly 15 tys km temu (pasek, rolka, napinacze) wiec tego raczej nie bede tykal.

Ile kosztowala Cie wymiana kola pasowego, zebatego i sruby? Moglbys rozwinac mysl o co chodzi z tym czopem na wale korbowym? w jakim sensie miales z nim problem?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
vszywiec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 29, 2005 01:05
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: vszywiec » ndz cze 25, 2006 22:50

no wlasnie czekamy na rozwiniecie tematu.
u mnie zaobserwowlaem to bice po wymianie rozrzadu tzn moze bylo i wczesenij ale nie zagladam pod maske zbyt czesto. pojechalem do goscia ktory mi robil rozrzad sciagol to kola zalozyl jeszcze raz i dalej tak jezdze z tym biciem. u mnie na jednym z kol jest taki jezyczek ktory gdzies tam wchodzi w zebatke czy cos innaczej sie tego kola nei da zalozyc. ale najzabawneijsze jest to ze gosc dokrecil to kolo ot tak sobie, o wymianie sruby na nowa nie wspomne a o kleju zapomnijcie.
poniedzieli mam dostac inne kola zaloze je i zoabacze cos sie bedzi dzialo. uwazam ze nie jest to zbyt skomplikowane ale po wczesneijszej wypowiedzi Lagiera ktory stwierdzil ze odda auto w fachowe rece zwotpilem.

z mojego punktu widznie oraz samochodu przypominam golf II td ze wspomaganiem robie tak:
1. luzuje pasek od wspomagania
2.luzuje pasek od alternatora
3. biore porzadny klucz
4 odkrecam sruby
5 zdejmuje kolo
6 zakladam nowe kol
7 daje kapke kleju na gwinty srub i przykrecam ja
8 zakladam paski od wspmagani i alternatora oraz je naciagam
9 kontrola wizulana kola
10 radosc z naprawy

jesli cos pominolem poprawcie


sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922

g_siekierda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 10, 2006 19:08
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: g_siekierda » pn cze 26, 2006 00:14

Oto koszty(wartości przybliżone bo dokładnych nie pamiętam): śruba przy wale korbowym 10zł, koło zębate 30 zł, pasek+napinacz ok. 110zł, ustawianie kąta wtrysku 45zł, najmniejsze opakowanie kleju Loctite 242 lub 243 o ile pamiętam 30 zł. koła pasowego nie wymieniałem bo było dobre. co do wału sprawa wyglądała następująco: ściągnąłem koło pasowe bo myślałem że to ono jest winne ale po jego oglądnięciu stwierdziłem że wszystko z nim chyba ok i włączyłem silnik (tylko na kilka sekund bo bez paska wielorowkowego nie działała pompa płynu chłodniczego) bez koła pasowego. okazało się że koło zębate też miało widoczne bicie. zaczepiłem czujnik zegarowy i zmierzyłem 0,8 mm bicia osiowego(wzdłuż osi wału) kręcąc wałem za śrubę. odkręciłem śrubę(notabene była zbyt lekko przykręcona) i stwierdziłem wyrobienie się powierzchni czołowej wału i co gorsza rowka wpustowego. według pomiarów wyszło też że końcowy czop wału jest lekko ugięty. po czym pilnik w dłoń, dwa nim ruchy, zakręcanie nowego koła bez momentu, obracanie wałem i pomiar czujnikiem. i tak przez całą noc-kilka szlifnięć, przykręcanie i pomiar. nad ranem udało mi się zejść do 0,1mm bicia osiowego. po dokręceniu śruby momentem (oczywiście na kleju) na gotowo bicie wynosiło niecałe 0,2mm-jest większe bo moment 90Nm + 90 stopni jest naprawdę duży(kto dokręcał to wie). po tym zmieniłem pasek i napinacz na nowy, przykręciłem koło pasowe, ustawiłem rozrząd, zawiozłem autko do ustawienia kąta wtrysku no i sprawdziłem jeszcze raz ustawienie rozrządu. aktualnie bicie koła pasowego jest prawie niewidoczne(jak się dużo zmniejszy na pompie prędkość obrotową to widać). przyczynami tego wszystkiego są:
1. dziwna konstrukcja - wyrobił się rowek wpustowy (bardzo mała powierzchnia styku) a nie klin na kole zębatym co sugeruje, że koło jest twardsze niż wał(!!!)
2. GŁÓWNY POWÓD - ŚRUBA BEZ KLEJU I ZA SŁABO DOKRĘCONA. tutaj nie ma żartów - ZAWSZE NOWA ŚRUBA, ZAWSZE KLEJ, ZAWSZE WŁAŚCIWY MOMENT. jak mechanik powie Ci że dokręci bez klucza dynamometrycznego i starą śrubę od razu od niego wyjdź.
Powyżej przedstawiłem mój sposób na ten problem. Każdy ma prawo go krytykować bo robiłem to "domowym" sposobem we własnym garażu, ale:
1. czujnik nie kłamie - wiem jakie rzeczywiście jest bicie, a nie "na oko"
2. mam pewność że śruba jest nowa,jest osadzona na kleju i dokręcona właściwym momentem
Dobrze by było gdyby silnik robił Ci ktoś kto zna się na AAZ, co do silnika z mk II to raczej nic nie pomogę bo się na nim nie znam. poszukajcie na forum ktoś kiedyś podawał adresy mechaników, którzy naprawiają to porządnie. trochę się rozpisałem:). pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » pn cze 26, 2006 15:41

no Panowie jestem po wizycie u mechanika. Gosc powiedzial mi dokladnie to samo co wyczytalem na forum a wiec tak:
Bicie kola pasowego to wada wszystkich 1.9TD AAZ powodowane jest tym ze fabrycznie powierzchnia czola walu i kolo zebate nie przylegaja do siebie idealnie. Po kilkuet tysiacach zazwyczaj pojawia sie ów bicie. Podstawowa sprawa jest wymiana kola zebatego + wyrownanie czola walu jesli to na nim sa ubytki. Jezeli okarze sie ze czolo walu jest uszkodzone nie obedzie sie bez jego regeneracji co wiaze sie z dodatkowa oplata 100 - 150 pln Dodatkowo sprawdzane jest kolo pasowe czy jest w dobrym stanie jesli tak to zostaje jesli nie do wymiany. Dalej co do sruby gosc powiedzial ze jesli powierzchnie sa idealnie obrobione nie ma koniecznosci stosowania kleju choc czesto asekuracyjnie jest on dodawany. Moment dokrecenia sruby oczywiscie 90Nm + 90 st kluczem dynamometrycznym.

Koszty:
Kolo zebate +- 100
Sruba +- 10
Robocizna 130 - 150 pln

ewentualne napawanie walu + 100 - 150 pln

to chyba poki co na tyle :)
jako jedeny z 3 mechanikow chlop naprawde wiedzial o czym mowie i wszystko na spokojnie wytlumaczyl. Wszystkie informacje pokryly sie z tym co wyczytalem na forum jak i z tymi o ktorych mowil mi corvax na pw

poki co to tyle za tydzien w srode wstawiam auto do warsztatu odezwe sie po ogledzinach jak porozkrecaja kola i zlookaja wal. jesli ktos z okolic czestochowy albo slaska potrzebuje adresu moge walic na priv
pozdroowki
Lagier


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pn cze 26, 2006 17:11

Czy orientujecie sie czy silniki 1.9D oznaczenie 1Y maja takie same koło pasowe ? czy jest ten sam problem? Bo wydaje mi sie że silniki technicznie sa prawie takie same. Nie spotkałem się z tym żeby na to narzekał sie ktos ze zwykłym 1.9D czesciej to 1.9 TD AAZ. Chyba ze na forum wiecej jest silników AAZ. Co do małego koła wiem ze jest chyba identyczne w 1Y i w AAZ wiec technicznie powinno być to samo, a w sumie nie jest. Moj ojciec ma 1Y 350 tys km ma go 8 lat co 60 tys km sam wymienia rozrzad zawsze odkreca to koło, nie giba mu sie i nigdy nie miał problemu i nie przywiązywał do tego dużej wagi i dalej jezdzi i jest ok. Powiedzcie czemu??? Moze to szczescie??



Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » pn cze 26, 2006 17:23

Igor1 pisze:Czy orientujecie sie czy silniki 1.9D oznaczenie 1Y maja takie same koło pasowe ? czy jest ten sam problem? Bo wydaje mi sie że silniki technicznie sa prawie takie same. Nie spotkałem się z tym żeby na to narzekał sie ktos ze zwykłym 1.9D czesciej to 1.9 TD AAZ. Chyba ze na forum wiecej jest silników AAZ. Co do małego koła wiem ze jest chyba identyczne w 1Y i w AAZ wiec technicznie powinno być to samo, a w sumie nie jest. Moj ojciec ma 1Y 350 tys km ma go 8 lat co 60 tys km sam wymienia rozrzad zawsze odkreca to koło, nie giba mu sie i nigdy nie miał problemu i nie przywiązywał do tego dużej wagi i dalej jezdzi i jest ok. Powiedzcie czemu??? Moze to szczescie??
teoretycznie konstrukcja walu korbowego i tych kol w 1Y powinna byc taka sama ale lapy sobie odciachac nie dam bo nie widzialem jak wyglada 1Y pod macha. Co egzemplarz to inna bajka nie ma dwoch identycznych silnikow kazdy bedzie mial jakies swoje widzimisie. U Twojego taty widac ze czolo walu korbowego bylo idealnie obrobione to samo powierzchnia kola zebatego stykajaca sie z powierzchnia czolowa walu. Nic tylko sie cieszyc :) ja niestety musze zrobic ten remoncik w sumie koszt nie duzy... mam tylko klina bo w sobote mam do przejechania ponad 150 km w jedna strone i kurde poki nie wiedzialem o tym to bylo spoko a teraz boje sie troche jezdzic :/


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » czw cze 29, 2006 17:22

No i mnie to czeka niedługo... Zrobie to po powrocie do kraju. Z tą rzeczą nie ma żartów. Koledze ścieło klin na wale... Przestawiło rozrząd, zapłacił za części + robociznę 1000zł. Wg mnie trochę dużo ale on kasiasty :bigok:

:partyman: :kufel:


Mk7 GTI Stage 2

Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » pt cze 30, 2006 10:59

hazel84 pisze:No i mnie to czeka niedługo... Zrobie to po powrocie do kraju. Z tą rzeczą nie ma żartów. Koledze ścieło klin na wale... Przestawiło rozrząd, zapłacił za części + robociznę 1000zł. Wg mnie trochę dużo ale on kasiasty :bigok:

:partyman: :kufel:
ja juz odliczam czas i kilometry do srody :) poki co jezdze delikatnie max 3k obrotow


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

saxton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn cze 26, 2006 00:38
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: saxton » śr lip 05, 2006 01:21

Lagier pisze:ja juz odliczam czas i kilometry do srody poki co jezdze delikatnie max 3k obrotow
U mnie sytuacja ma się podobnie, tyle że ja zawsze jeżdżę do 3k... (no może po za malymi wyjątkami) Szukam warsztatu lub osoby, która się zna na robieniu lini walu (chyba tak sie to nazywa), czyli wyrównanie powierzchni czoła wału w okolicach trójmiasta. W tym momencie koło pasowe ma bicie rzędu 6-8 milimetrów, i jest dopiero co po wymianie koła zębatego. Po oględzinach w warsztacie samochowym doszlismy do wniosku, że najlepiej sprzedać auto. Oni sami nie dysponowali sprzętem do naprawy, a ja gotówką do kupna nowych części (wal+itp+wymiana). Po zużyciu samego koła zębatego jest bardzo duże, klin po prostu ułamany, a powierzchnia wewnetrzna mocno poobijana. Samochód ten mam dość niedługo, a jest to już druga wymiana. Poprzednia była jakieś 14000km temu. Czytając ten temat widzę jednak nadzieję, że może jeszcze da sie coś zrobić... Rozważałem ostatnio wymianę silnika na tdi, jednak z powodu braku funduszy teraz myślę o wymianie bloku i w związku z tym chciałbym wiedzieć jaki blok kupić? czy od tdi tez pasują? mój to aaz. Myślę że jak znajdę dobrego mechanika to wymiana bedzie zbyteczna... a z tym to teraz coraz gorzej.



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » śr lip 05, 2006 09:46

saxton pisze:Czytając ten temat widzę jednak nadzieję, że może jeszcze da sie coś zrobić...
Temat ten był wiele razy na forum . Jest to mankament silników 1,9 TD. Ja mam radę dla wszystkich, którzy mają ten problem. Rozwiązaniem tego jest przerobienie końcówki wału na taki jak ma silnik TDI i założenie koła zębatego z silnika TDI. Ja tak zrobiłem i polecam wszystkim taki zabieg. Koszty tej roboty były następujące: kółko zębate 35 zł, śruba 7 zł, przerobienie końcówki wału (bez wyciągania wału z silnika) 120 zł, reszta roboty czyli zdjęcie paska rozrządu i jego nałożenie + ustawienie kąta wtrysku 140 zł. Razem koszt 300 zł. Polecam wszystkim. Ja przejechałem tak około 20 000 km i nic sie nie działo. Drugą możliwością jest wymiana samego wału na TDI. Ja tak zrobiłem gdyż okazało sie że mój wał nadawał sie do wymiany. Jedna jest to droższa zabawa. Wał kupiłem używany wyciągnięty prosto z silnika TDI i włożyłem do mojego. Koszt wału 400 zł. Do tego dochodzi demontaż i montaż silnika. Ale to akurat nie kosztowało mnie prawie nic bo robiliśmy to sami u kolegi który jest mechanikiem. Całość imprezy zakończyła sie w kwocie 700 zł.(doliczyć trzeba uszczelki itp.) Ale końcówka wału jest oryginalna i kółko chodzi równiutko. Teraz śmigam już bez broblemów. Może na koniec dodam iż szlif końcówki wału jeśli sie go wyciągnie z silnika to koszt około 300 zł. Więc moim zdaniem lepiej go zastąpić wałem z TDI i bez szlifowania. Pozdrawiam.

[ Dodano: Sro Lip 05, 2006 09:57 ]
I jeszcze jedno. Jak jest wpust na klin uszkodzony wymiana kółek nie ma sensu choćby mieliście nie wiem jakie kleje. Z doświadczenia wiem że akurat tę rzecz trzeba porządnie zrobić i to jak najprędzej bo jak to padnie to motorek można sprzedać jako złom.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości