Strona 1 z 2

VW Bora zawór N75

: sob lis 09, 2013 12:35
autor: Tomos15
Witam, szukałem już wszędzie, w necie i pod maską, ale nie mam pojęcia gdzie jest ten zawór N75 w Borze ASZ. Gdzie on się znajduje?

VW Bora zawór N75

: sob lis 09, 2013 13:06
autor: KoMaR245
N75 znajduje się na grodzi. Dokładnie na zdjęciach widać Obrazek
tutaj więcej zdjęć https://www.google.pl/search?q=n75+golf ... 66&bih=645" onclick="window.open(this.href);return false;

VW Bora zawór N75

: sob lis 09, 2013 19:21
autor: Tomos15
Danke szyn! Mam zamiar się za niego wziąć, bo nieraz auto łapie notlaufy

VW Bora zawór N75

: sob lis 09, 2013 19:25
autor: palio
Tomos15, ale to nie zawsze jego wina. Przyczyn może być wiele. Najlepiej jest zrobić komplet logów.

VW Bora zawór N75

: sob lis 09, 2013 20:42
autor: italiano_83
Tomos15 pisze:Mam zamiar się za niego wziąć, bo nieraz auto łapie notlaufy
To sobie odpuść n75 .. to jest 5% przypadków gdzie on ponosi winę a notlauf.

VW Bora zawór N75

: sob lis 09, 2013 22:04
autor: Tomos15
Wyczyścić nie zaszkodzi. W dalszej kolejności pójdzie cały dolot + turbo do czyszczenia. Na 80% winne temu są zapieczone łopatki w turbie bo na zimnym silniku przez ok 1-2 min nie ma w ogóle mocy, ale potem wszystko wraca do normy.

VW Bora zawór N75

: ndz lis 10, 2013 11:11
autor: Detektor
Tomos15 pisze:Na 80% winne temu są zapieczone łopatki w turbie
Skoro sam tak twierdzisz to nie trać czasu na czyszczenie N75 tylko co najwyżej podmień go na chwilę z N18 żeby
zweryfikować jego stan. Nie ma sensu czyszczenie N75 jeśli jest sprawny, lepiej ten czas poświęcić turbinie.

VW Bora zawór N75

: ndz lis 10, 2013 12:33
autor: Tomos15
Który z tych 3 zaworów to zawór n75. Bo nie wydaje mi się żeby to był ten w środku. Obrazek

VW Bora zawór N75

: ndz lis 10, 2013 13:01
autor: italiano_83
W starszych modelach jest z prawej i ma białą główkę, ten z lewej ma czarną więc powinien to być n18, a w środku siedzi n239 sterujący klapą gaszącą zdaje się bo nie widać dokładnie.

VW Bora zawór N75

: ndz lis 10, 2013 15:41
autor: Detektor
Tomos15 pisze:Który z tych 3 zaworów to zawór n75. Bo nie wydaje mi się żeby to był ten w środku.
To jest ten z prawej strony na 100%, bo widać dobrze jego nr.1J0 906 627 B

VW Bora zawór N75

: pn lis 18, 2013 23:25
autor: Tomos15
Zaworek został wymieniony na nowy, ponieważ podczas demontażu starego w celu czyszczenia jeden z króćców na tym łepku się rozleciał ze starości. Przepaliłem autko w trasie 170 km (nie km/h :P) i jak ręką odjął. Nawet turbo zaczęło ciszej chodzić.

VW Bora zawór N75

: wt lis 19, 2013 00:02
autor: Maszan
Podepne sie pod temat.2 tyg zlapalem notlauf na obwodnicy : blad 17965 przeladowanie(potem pojechalem go troche porzezbic i pod ostra gore na 3 tez wszedl w tryb awaryjny).U kolegi sprawdzilismy prace gruszki i sztangi pompka w wakuometrem.Chodzilo plynnie i bez zaciec wiec podmienilem N75 z N 18 i jak na razie ladnie wsio chodzi : tzn plynniej i rowno przyspiesza .Na oryginalnym zaworku bylo tak 0 1- dynkowo przy 1900obr dostawal kopa niemilosiernego i szedl ale z lekkimi zawachaniami do 4000.Teraz nie ma pierdykniecia, ale ciagnie rowno .

VW Bora zawór N75

: wt lis 19, 2013 13:01
autor: Tomos15
To w takim razie spróbuj najpierw rozłożyć i wyczyścić N75, a jeśli Ci się rozleci tak jak mi, to pozostaje wymiana. Nie wiem czy tak na dłuższą metę można jeździć na zmienionych zaworkach, bo jednak po coś one zostały rozróżnione.

VW Bora zawór N75

: sob lis 23, 2013 15:35
autor: Maszan
Jednak to nie wina zaworka jest u mnie.Wyjalem dzisiaj do sprawdzenia gruche i poruszalem recznie ramieniem geometrii.Niestety ma jedno miejsce gdzie sie przycina : wiec turbo na stol i do czyszczenia .