olej,filtr!! jaki najlepszy?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

olej,filtr!! jaki najlepszy?

Post autor: eku_suci » czw cze 22, 2006 20:42

czesc! nadszedl czas zeby wymienic olej jaki najlepszy? i jaki najlepszy filtr? a i jeszcze takie pytanko ile wchodzi oleju do mk3 TDI ?? pozdro i z gory dzieki za rady :pub:



Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » czw cze 22, 2006 20:49

Na jakim oleju jezdziłes wczesniej bo jak na mineralnym to polecam castrol 15w 40 naprawde auto na zimnym silniku chodzi o wiele lepiej i ciszej


G R U P A L U B E L S K A

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » czw cze 22, 2006 21:19

Ja lałem Mobila minerał bo nie wiedziełem co lali w belgii do niego, ale ostatnio zmieniłem na Mobil półsyntetyk i jest sucho więc polecam przynajmniej półsyntetyk jeśli nie masz wycieków. Ja bałem się zalać pełny syntetyk a to najlepszy wybór do TDI. W serwisie polecają mi Quaker State znany na rynku europejskim jako MICRO OIL MIDLAND i zastanawiam się nad nim bo z parametrów wynika ża mobil 10 W40 siada przy nim. http://www.olbromski.pl/quaker-state.php


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » czw cze 22, 2006 23:23

ja ostatnio wlałem równe 4 litry oleju do silniora



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw cze 22, 2006 23:54

Motul i Quaker to napewno bardzo dobre oleje, ale dosc drogie. Moim zdaniem znacznie tanszy (100zl/5l) i rownie dobry jest np. Castrol Magnatec GTD (do diesla). Ja wole np. kupowac nieco tansze (jak ten Castrol) i wymieniac nieco czesciej, niz kupowac najdrozsze oleje. Nie ma co mowic o Lotosie itp. olejach. Lotos jest dobry do smarowania zamkow zeby nie skrzypialy.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw cze 22, 2006 23:57

A co powiecie o Alpina ie zalałem ostatnio półsyntetyk jak na razie to silnik oki :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pt cze 23, 2006 08:10

ja jeżdze na lotosie, w czym jest gorszy od zagranicznych??



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt cze 23, 2006 16:45

W ASO w której wymieniałem rzorząd powiedzieli że zaleją mi Quaker State półsyntetyk + filtr koszt 120zł więc to niedrogo. Wymiany co 12k a obecnie zmieniam co 10k.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » pt cze 23, 2006 19:28

dzieki za rady! zaleje go polsyntetykiem Mobila i mam nadzieje ze bedzie gitarka ;) pozdro i dzieki za rady



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 23, 2006 19:35

kupszczelisty pisze:ja jeżdze na lotosie, w czym jest gorszy od zagranicznych
Dopuki jezdzisz to niby niczym, ale ma gorsze wlasciwosci ochronne, szczegolnie zimnego silnika. Kiedy padna ci pierscienie, tloki i cylindry, bedziesz mial silnik do remontu, wał do regeneracji, padnie ci turbina itp. to prawdopodobnie przy stosowaniu dobrego oleju zdarzyloby sie to kilka lat pozniej:)



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pt cze 23, 2006 22:42

no wiadome że od razu rużnicy nie widać



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » ndz cze 25, 2006 13:20

JA tez uzywam Lotos Semisynthetic do Diesla i chodzi wszystko super i napweno nie jest gorszy od jakiegos Castrola bo ze ten drugi jest drozszy to o niczym nie swiadczy!!! W danej klasie lepkosciowej róznicy miedzy olejami niema praktycznie wogóle no poza cena oczywiscie no i jak ktos kupuje z beki a nie konfekcjonowany to moze trafic na nieuczciwego sprzedawce co sprzedaje syf pod dobra marka
A co do Filra oeju to polecam BOSCH do AAZ kosztuje 24PLN z miedzianą uszczelką pod korek spustu oleju w komplecie!
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz cze 25, 2006 15:46

Arcturus pisze:napweno nie jest gorszy od jakiegos Castrola
Chyba przesadziles z tym "napewno" ;) Mozesz napisac "mysle ze nie jest gorszy...", ale "napewno" ??? A skad ta pewnosc? Klasa lepkosci to tylko jeden, choc glowny parametr. Do oleju dodaje sie od kilkunastu do kilkudziesieciu roznych dodatkow zmniejszajacych korozyjnosc, czyszczacych, zapobiegajacych zerwaniu filmu olejowego itd... Co z tego ze lepkosc taka sama? Podczas bardzo duzego obciazenia, w niekorzystnych warunkach moze dojsc do usuniecia oleju pomiedzy powierzchniami tracymi, a co za tym idzie - olbrzymie starcie powierzchni. Wystarczy kilka takich przypadkow i np. panewki walu masz do wymiany. Olej dobry (a Lotos taki nie jest) nie dopusci do takiej sytuacji. Pamietaj ze takie firmy jak Shell, Castrol maja dziesiatki lat doswiadczen, a opracowane receptury trzymaja w tajemnicy. A Lotos? Ile ma lat doswiadczen??? Oleje Castrola typu Magnatec utrzymuja prawie 6 razy mniejsze tarcie zaraz po uruchomieniu silnika i nie jest to tylko chwyt reklamowy - mozna prostymi testami w domu to sprawdzic. Castrol jest lepszy od Lotosa tak jak Golf jest lepszy od malucha, szynka od mielonki, firmowe perfumy od ruskich "Bez", Jim Beam od wina za 2.50 itd.... Sa rzeczy gorsze i lepsze - Lotos jest gorszy, Castrol lepszy, a Ty lej co chcesz;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości