Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kopik1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 15, 2013 17:47

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: kopik1988 » wt paź 15, 2013 18:28

Witam,

Na wstępie zaznaczę, iż sporo szukałem na temat mojego problemu z MK4 ale już powoli nie wiem co to może być.

Po wymianie rozrządu nastąpił wzrost spalania o około 0,8-1l na 100km ( była średnia 5-5.2 z całego baku a teraz 6-6.2 - dojeżdżam bak więc okaże się na dniach ile dokładnie). Pracuje równo, nie kopci, nie ma spadku mocy - wszystko tak jak przed wymianą. Wymieniony pasek, rolki, pompa wody - wszystko Bosch; napinacz paska alternatora, wymiana płynu chłodniczego oraz filtr paliwa i powietrza. Przy odpalaniu trzeba lekko zakręcić ale zawsze pali za pierwszym razem - akumulator pada i niedługo idzie do wymiany ale to samo było przed wymiana rozrządu. Dawka na biegu jałowym 4mg/skok, kąt wtrysku 56-57, termostat sprawny i trzyma równe 90*C - wszystko sprawdzone VAG COM 409.1. Samochód VW GOLF MK4 1.9 SDI (AGP). Opony takie same oraz styl jazdy bez większych zmian. Wszystkie elementy, które mogłem to sprawdziłem i nie wiem co to może być. Na liczniku 250tys. km, nie bierze ani grama oleju między wymianami , silnik suchy. Spalanie maks jakie do tej pory udało mi się uzyskać wyszło około 5.7/100 z całego baku ( trasa 90-170 km/h; miasto często do 4-4,5tys - chciałem sprawdzić ile maks pije). Przy obecnym stylu jazdy powinno być około 5.2l/100. Dodatkowo przy wymianie rozrządu założony został tempomat ale to nie powinno mieć wpływu na spalanie - używam ale dzięki niemu jeżdżę wolniej niż bez niego. Spalanie liczone z przejechanych kilometrów i zalanego paliwa zawsze pod korek - nie mam kompa. Do tej pory na zbiorniku zalanym pod korek wychodziło 1100-1170km - teraz 930 i rezerwa za jakieś 20-30km się zapali.

Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną większego spalania lub co mogę jeszcze sprawdzić? Jest co prawda trochę zimniej ale chyba nie na tyle żeby palił +1l :?



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: bzdzioch1 » wt paź 15, 2013 18:40

robi się coraz chłodniej wiec i silnik się dłużej nagrzewa co skutkuje większym spalaniem. sprawdź jeszcze czujniki temperatur na vagu( grupa 007) przed odpaleniem zimnego silnika wszystkie powinny być równe/zbliżone do siebie



kopik1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 15, 2013 17:47

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: kopik1988 » wt paź 15, 2013 19:07

Screen z Vaga grupa 007 - około 30 sec pod odpaleniu. Samochód stał jakieś 2,5h.

Obrazek



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: bzdzioch1 » wt paź 15, 2013 19:25

wyglądają ok ale sprawdź na całkowicie zimnym np jutro rano przed odpaleniem na samym zapłonie. A któreś koło czasem nie trzyma :bajer:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: munior » wt paź 15, 2013 20:17

To
kopik1988 pisze:Przy odpalaniu trzeba lekko zakręcić
i to
kopik1988 pisze: ale zawsze pali za pierwszym razem
się moim zdaniem wyklucza ...bo albo pali za pierwszym ,albo trzeba lekko zakręcić :chytry: ale nie będę sie czepiał :hmm: Róznica w spalaniu 1 litra ,to hmm...moim zdaniem w granicy błędu pomiaru :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kopik1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 15, 2013 17:47

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: kopik1988 » wt paź 15, 2013 20:18

Hamulce rozbierane i sprawdzane - wyglądało ok. Co prawda miałem dużą różnicę na ręcznym między tylnymi kołami (od kierowcy 1500N od pasażera 500N) ale to już miałem od początku (linka niezapieczona i chodzi prawidłowo). Poza tym wygląda ok gdyż stojąc na luzie na płaskim jestem w stanie przesunąć samochód nogą siedząc w środku. Dodatkowo geometria sprawdzana i wyregulowana jakieś 2 miesiące temu przy okazji wymiany jakiejś pierdoły w zawieszeniu - więc to też odrzucam jako przyczynę.



kopik1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 15, 2013 17:47

Re: Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: kopik1988 » wt paź 15, 2013 20:22

munior pisze:To
kopik1988 pisze:Przy odpalaniu trzeba lekko zakręcić
i to
kopik1988 pisze: ale zawsze pali za pierwszym razem
się moim zdaniem wyklucza ...bo albo pali za pierwszym ,albo trzeba lekko zakręcić :chytry: ale nie będę sie czepiał :hmm: Róznica w spalaniu 1 litra ,to hmm...moim zdaniem w granicy błędu pomiaru :grin:

Z tym że trzeba lekko zakręcić chodzi o to, że nie pali od przysłowiowego "strzała" - porównanie mojego golfa do passata B4 1.9tdi 1z ojca, gdzie pali na dotyk.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: munior » wt paź 15, 2013 20:40

kopik1988 pisze:Z tym że trzeba lekko zakręcić chodzi o to, że nie pali od przysłowiowego "strzała" - porównanie mojego golfa do passata B4 1.9tdi 1z ojca, gdzie pali na dotyk.
A to w takim razie ok...nowsze sterowniki mają inne mapy startowe :hmm: nowsze nie zawsze znaczy lepsze :chytry: Lepszego programu jak w starym 1z ,czy AHU bez dwumasu ,nie ma ...puzniej było już tylko gorzej :jezor: .Chyba wszyscy znamy słynne skopane mapy startowe w golfah IV i im podobnych z tego okresu ...gdzie z czasem zaczynają się duże problemy z odpalaniem na gorącym silniku i nierzadko trzeba dudłać silnik ładnych kilka sekund żeby odpalił ...a wystarczy odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury płynu dla kompa i pali od strzała :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: bzdzioch1 » wt paź 15, 2013 20:45

napisałeś że masz kiepski akumulator wiec tu może być przyczyna z odpalaniem albo rozrusznik lub mapa paliwa(mało prawdopodobne) ,jakby powiedział mój kierownik "nie opłaca się robić" :panna: do autora tematu oczywiście żart :grin:



kopik1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 15, 2013 17:47

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: kopik1988 » wt paź 15, 2013 20:51

Odpalanie to nie problem :) nie jest to start od strzała ale nie muszę go też kręcić długo (może za często odpalałem B4 ojca i zamarzyło mi się mieć tak u siebie :) ) . Z akumulatorem jest tak, że jak go się załaduje w opór to pali lepiej a po paru dniach wraca do starego poziomu i pozostaje mniej więcej na stałym poziomie. Bez wymiany będzie pewnie palił dalej nawet w mrozy ale jak będę miał za dużo kasy to wymienie :)



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: bzdzioch1 » wt paź 15, 2013 20:55

z tym spalaniem kolego nie dramatyzuj nie jest źle gdyby ci palił 8 to coś bym myślał mam nadzieje że przeliczenia matematyczne dobrze wykonane może błąd się jakiś wkradł :kac: albo wirus w kalkulatorze :grin:



kopik1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 15, 2013 17:47

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: kopik1988 » wt paź 15, 2013 21:14

liczenie liczeniem pomylić się zawsze można ale po prostu widzę ze mam mniej przejechane na zbiorniku :). Dramat nie jest ale może to jest jakaś drobna rzecz i znowu będzie palił jak wcześnie.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: lwlw » czw paź 17, 2013 23:52

Moim zdaniem o litr więcej to duża zmiana.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Zwiększone spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: przemlin » pt paź 18, 2013 12:59

Bo tak naprawde to chodzi o ustawienie rozrządu i mało który mechanik to ogarnia, jest troche tematów o zwiekszonym spalaniu po wymianie rozrządu w tdivp/sdi na forach seata skody itd, i brak konkretnych rozwiązań , jest jakis myk że niektórym tdi /sdi palą malutko a niektórym wiecej.pzdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 129 gości