ALH Klepiące zawory ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ALH Klepiące zawory ??
Witam, mam problem z silnikiem 1,9 ALH, otóż podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1200 do 1900 z silnika wydobywa się specyficzny dźwięk przypominający klepanie zaworów jak przy spalaniu stukowym, (miałem podobny dźwięk w benzyniaku wtedy zapłon był za bardzo przyśpieszony) Klepanie słychać w kabinie z prawej strony tylko w czasie jazdy na biegu, po wrzuceniu luzu dźwięk znika. Na postoju również nic nie słychać. Dodam że bardziej go słychać na zimnym silniku. Mechanik sprawdził komputerem kąt wtrysku mówi że jest książkowy, sam rozkłada ręce. Silnik zalany Vavoline 5w30 rozrząd zmieniany jakieś 4tyś temu, popychacze słychać przez 2 sek po odpaleniu zimnego silnika. Dwumas w skrzyni też wydaje się w porządku, wydech szczelny. Znalazłem na forach kilka wątków z podobnym problemem lecz nigdzie konkretnego wskazania winnego Silnik pod komputerem nie zgłasza żadnych błędów, nie ma problemów z odpalaniem, moc w normie. Martwi mnie tylko to klepanie, bardzo trudne do zlokalizowania ze względu tak jak pisałem wyżej występuje tylko podczas jazdy.
Jak myślcie co możne być przyczyną występowania tego dźwięku
Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
Grzegorz
Jak myślcie co możne być przyczyną występowania tego dźwięku
Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
Grzegorz
ALH Klepiące zawory ??
Opcji jest kilka a tu na forum możemy sobie gdybać. Trzeba by było sprawdzić w jakiej kondycji jest wałek rozrządu, jak wyglądają
jego krzywki. Może czas już na wymianę popychaczy, sprężyny talerzowej, sprężyny zaworowej lub w ogóle głowica nadaje się
już do roboty. Jaki przebieg ma twój silnik ? Który to rocznik auta ? Czy od nowości ktokolwiek robił coś już przy głowicy ? Bo może
to już ten czas.
jego krzywki. Może czas już na wymianę popychaczy, sprężyny talerzowej, sprężyny zaworowej lub w ogóle głowica nadaje się
już do roboty. Jaki przebieg ma twój silnik ? Który to rocznik auta ? Czy od nowości ktokolwiek robił coś już przy głowicy ? Bo może
to już ten czas.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
ALH Klepiące zawory ??
Witam, auto jest z 1999 roku, przebieg na liczniku 280 tysięcy, w moim posiadaniu jest od 3m-cy. Poprzedni właściciel miał ją 9lat. Rozmawiałem z nim wczoraj, mówi że to klepanie pojawiło się prawdopodobnie po wymianie rozrządu ale ręki za to nie da sobie uciąć. Dźwięk mam podobny jak na tym filmiku w prawdzie to nie VW ale za przykład może posłużyć https://www.youtube.com/watch?v=S_joFkEGNAA u mnie go słychać jak bardzo delikatnie dodaje gazu w zakresie obrotów do 1900. Co ciekawe w VAGu korekty w grupie 013 na 4 cylindrach bliskie zera, kąt wtrysku w grupie BS 000 ustawiony na 49-51 generalnie nie ma sie czego w przyczepić. Walcze z tym tematem od miesiąca, zależy mi żeby do zimy auto doprowadzić do ładu i składu. Niestety w okolicy nie mam dobrego fachowca od TDI, byłem u dwóch ich diagnostyka kończy się na sprawdzeniu w VAG-u błędów i kąta wtrysku i skasowaniu 50zł oraz stwierdzeniu "wszystko jest OK". Tak że pozostaje mi samodzielne z waszym udziałem ustalenie przyczyn występowania w/w zjawiska
Pozdr.
Grzegorz
Pozdr.
Grzegorz
ALH Klepiące zawory ??
Może to Cie jakos nakieruje .
Miałem podobny problem tylko że z TDkiem.
Pompa była ustawiona na zegar wszystko tak jak powinno być . podczas nagłego przyspieszania mając auto na wyższym biegu np na 5 jadąć 60 km/h słychac było wląsnie jakby klekotanie zaworów . ale tylko jak zaczynał sie zbierać po rozkręceniu się silnika wszystko ucichło i jechało autko bez takich problemow.
w moi wypadku sprawe rozwiązało przestawienie pompy w strone bloku silnika ( przyspieszenie )
Nie wiem czy to podobno przypadek ale może cos Cie nakieruje
Pozdrawiam
Miałem podobny problem tylko że z TDkiem.
Pompa była ustawiona na zegar wszystko tak jak powinno być . podczas nagłego przyspieszania mając auto na wyższym biegu np na 5 jadąć 60 km/h słychac było wląsnie jakby klekotanie zaworów . ale tylko jak zaczynał sie zbierać po rozkręceniu się silnika wszystko ucichło i jechało autko bez takich problemow.
w moi wypadku sprawe rozwiązało przestawienie pompy w strone bloku silnika ( przyspieszenie )
Nie wiem czy to podobno przypadek ale może cos Cie nakieruje
Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: ALH Klepiące zawory ??
A po co Ci olej 5W30 do silnika na pompie?
Zmień na 5W40; być może to jest przyczyną, choć mało prawdopodobne.
Zmień na 5W40; być może to jest przyczyną, choć mało prawdopodobne.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
ALH Klepiące zawory ??
Witam, odnośnie oleju to taki zalewał poprzedni właściciel i taki zalewam, może przy następnej wymianie zmienię na coś "tańszego
". Co do sedna problemu rozmawiałem dziś z jednym mechanikiem odnośnie tego klepania, sam rozkłada ręce, podsunął mi myśl że może wałek rozrządu jest źle ustawiony, mówił że niektórzy przy zmianie rozrządu robią znaki na kołach pasowych, z blokadą pompy i wału nie ma problemu ale z wałkiem rozrządu już trochę więcej zabawy jest. Teoretycznie powinno być wszystko w porządku, ale w praktyce mogło się stać tak że wałek przestawił o "pół zęba" w jedną lub drugą stronę gdyż koło pasowe w silniku ALH nie jest na klinie tylko na czopie.
Tu się rodzi pytanie do praktyków czy jest taka możliwość aby auto z przestawionym wałkiem normalnie jeździło i czy to mogło by powodować takie klepanie.
Tak jak pisałem w pierwszym poście poprzedni właściciel sugerował że klepanie pojawiło się po zmianie rozrządu.
Czy VAG iem można sprawdzić ustawienie wałka czy pozostaje tylko metoda organoleptyczna poprzez zrzucenie pokrywy ?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam
Grzegorz
". Co do sedna problemu rozmawiałem dziś z jednym mechanikiem odnośnie tego klepania, sam rozkłada ręce, podsunął mi myśl że może wałek rozrządu jest źle ustawiony, mówił że niektórzy przy zmianie rozrządu robią znaki na kołach pasowych, z blokadą pompy i wału nie ma problemu ale z wałkiem rozrządu już trochę więcej zabawy jest. Teoretycznie powinno być wszystko w porządku, ale w praktyce mogło się stać tak że wałek przestawił o "pół zęba" w jedną lub drugą stronę gdyż koło pasowe w silniku ALH nie jest na klinie tylko na czopie.
Tu się rodzi pytanie do praktyków czy jest taka możliwość aby auto z przestawionym wałkiem normalnie jeździło i czy to mogło by powodować takie klepanie.
Tak jak pisałem w pierwszym poście poprzedni właściciel sugerował że klepanie pojawiło się po zmianie rozrządu.
Czy VAG iem można sprawdzić ustawienie wałka czy pozostaje tylko metoda organoleptyczna poprzez zrzucenie pokrywy ?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam
Grzegorz
ALH Klepiące zawory ??
"normalnie" jeździło to za dużo powiedziane bo silnik nie będzie prawidłowo pracował ale możliwość jest.hey_you pisze:czy jest taka możliwość aby auto z przestawionym wałkiem normalnie jeździło
oczywiście ,że tak.hey_you pisze:i czy to mogło by powodować takie klepanie.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
ALH Klepiące zawory ??
Pokrywę zaworów w górę i sprawdzić ...Do jakichś dziwnych fahofców jeżdziśz zamiast sprawdzić ,to wolą teoretyzować ...ale przychylam się do ich teori ,bo objawy pasują do przestawionych faz rozrządu .W życiu u siebie w 1 z ,nie zbijam koła z wałka rozrządu ,bo nie lubię komplikowac sobie życia i nie widzę takiej potrzeby ,jak było dobrze to dalej będzie ,czy znaki rysowane na flamastry ,czy nie ...co by nie pisały instrukcje i mądre książki ,to dobry spec zepnie rozrząd dobrze ,nie koniecznie robiąc jak w książce pisze.A łajza zpierd..li ,robiąc nawet według instrukcji z książek i kropkahey_you pisze:Co do sedna problemu rozmawiałem dziś z jednym mechanikiem odnośnie tego klepania, sam rozkłada ręce, podsunął mi myśl że może wałek rozrządu jest źle ustawiony, mówił że niektórzy przy zmianie rozrządu robią znaki na kołach pasowych, z blokadą pompy i wału nie ma problemu ale z wałkiem rozrządu już trochę więcej zabawy jest.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości