Strona 1 z 1

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: śr wrz 18, 2013 19:52
autor: kamilex15
pomyślałem nad wstawieniem turbo do zwyklego diesla i mam takie pytanie czy silnik który był bez turbo wytrzyma ? Turbina seria i ciut większy intercooler poprostu chce aby jakoś jechał ; ]

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: śr wrz 18, 2013 20:02
autor: Marcin mk1
Była dużo razy na forum. A tak poza tym to zakładaj :-)

Re: Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: śr wrz 18, 2013 20:50
autor: dominik7
...póki Ci nie wydmucha uszczelki pod głowicą i nie zacznie brać oleju połowę tego co paliwa.

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: śr wrz 18, 2013 21:00
autor: lukasz.gtd
dominik7 pisze:...póki Ci nie wydmucha uszczelki pod głowicą i nie zacznie brać oleju połowę tego co paliwa.

Albo tłoki pękną, bo nie mają natrysku oleju. Niektórzy jeżdżą, ale wg mnie to proszenie się o problemy.

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: śr wrz 18, 2013 21:49
autor: damiano650
Już nie przesadzajcie jeżeli samochód ma służyć do codziennej jazdy bez katowania to wytrzyma oczywiście jeżeli turbo nie będzie kręcone. Tylko pamiętaj że samo turbo niewiele da musiałbyś zmienić pompe na taką z grzybkiem i wtryski do tego dochodzi przerobienie wydechu smarowanie turbiny i spływ, przelicz czy nie lepiej wyjdzie swap na 1.6td lub 1.9.

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: śr wrz 18, 2013 21:54
autor: lukasz.gtd
damiano650 pisze:Już nie przesadzajcie jeżeli samochód ma służyć do codziennej jazdy bez katowania
To wtedy wystarczy 1.6D :bigok:

Ale policzmy:
-turbo
-kolektor
-wydech
-pompa z grzybkiem
-puszka filtra powietrza
-robocizna

Czyli trochę tego jest, chyba lepiej dozbierać kasę i zrobić mTDI.

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: pt wrz 27, 2013 10:03
autor: anaba255
Tak ciekawostka, silniki diesla, nawet te wolnossące sa obliczane na cisnienie 2 Bary.
Tłoki stopi jak bedzie zbyt duzo paliwa, opuźniony wtrysk i takie tam, przy turbo i dawce ustawionej, tak, żeby silnik jeździł z nadmiarem powietrza to nie groźi, wręcz przeciwnie.
Wiosną poskładałem silnik, blok 1.6TD, turbo K14, pompa z brzybkiem, wtryski z wolnossaka, bez IC, mała dawka, silnik nie kopci.
W porównaniu z D zdecydowanie lepiej jeździ, a przy spokojnym toczeniu się nawet latem widać po wskaźniku temperatury i spalaniu, że silnik ma dużą sprawność.
Moja rada, jak masz zdrowy motor i chcesz go lekko podkręcić ładuj samo turbo, zostaw wtryski, pompe.
Jak chcesz dużo więcej mocy, szukaj zdrowego TD czy TDI, wyjdzie taniej niż kompletowac graty, szybciej, wygodniej.

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: pt wrz 27, 2013 14:03
autor: speckom
kolega do trupa mk2 silnik wsadził turbo od 1.6td i ic od jakiegoś fiata ,miesiac tego nie moglismy zakatować i na opale.
kolega wyjał turbo i ja jescze tym silnikiem jedzilem poł roku i sprzedalem i gosc co kupił jezdził nim az sie buda posypała. a silnik sprzedał tam komus.

jedynie co to swiece trza bylo wymieniac czasem 2x do roku i regularnie co 7500km olej .

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: wt paź 08, 2013 14:25
autor: bieniek1984
kamilex15, gra nie warta swieczki bo jak masz brać wszystko i za wszystko płacić oddzielnie to cie wyjdzie tyle co byś cały silnik kupił dobra pompa i turbo to na spokojnie ze 250zł teraz dolicz przewody gumowe z filtra do turbo kolanka z kolektora do turbo jak chcesz wstawić oryginalny IC to tez będzie trzeba go dobrze poszukać a myślę ze za 500zl znajdziesz cały silnik z osprzętem
Kolejna sprawa to musisz rozwiązać problem spływ oleju z turbo,
Jak chcesz zeby to miało ręce i nogi szukaj całego JR lub RA/SB ewentualnie 1V (ale tu zmiana pompy wchodzi w grę) swap w twoim przypadku to najtańsza i najrozsądniejsza opcja
Temat do przemyślenia decyzja należy do ciebie:)

Mk2 1,6D zakładanie Turbo

: sob paź 12, 2013 06:51
autor: vp-tdi
a swapa od 1z zaplacisz 1tys zl i masz komplet ,cale auta z 1z pod maska kupisz za 1.500zl i sobie przekladasz wszystko i masz.