Strona 1 z 1

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: pn wrz 16, 2013 21:38
autor: dawid13132
Witam. Panowie, mamy z kolega dziwny problem u niego w afn-ie.. Zaczne od poczatku:
Chodzil ok, cicho, kulturka, ale padla uszczelka pod glowica. Z racji ze glowica byla spekana i miała pochrzanione gniazda od swiec kumpel zamowil druga, a ze mu sie spieszylo to wzial gotowa po regeneracji,planowaniu itd.. Wszystko poskladane, zalozone nowe wtryski 216, rozrzad ustawiony idealnie, kat wtrysku 55, hydro nówki ina,wałek ideal,ciśnienie oleju tez super ,no po prostu wszystko sprawdzone a dzieje sie tak:
-samochód dziwnie odpala tzn dość długo kreci i wydaje dziwny odglos- "śmieje sie"(tak jakby łapał powietrze gdzies w cylindrze) a jak odpali to cos ewidentnie stuka i to nie ze cicho tylko jak sie stanie obok samochodu to caly czas puk puk, stukanie rośnie wraz z obrotami, hydro byly podmieniane na stare i dalej to samo... My juz glupiejemy, wiec pisze bo moze podpowiecie coś.. zawór którys wali? nie wiemy..
Czekam na sugestie.
Pozdrawiam :pub:

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: pn wrz 16, 2013 21:44
autor: Michał_1977
Głowica montowana była z przykręconym wałkiem?

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: pn wrz 16, 2013 21:49
autor: dawid13132
Nie, bez wałka.

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: pn wrz 16, 2013 22:17
autor: bzdzioch1
Może podkładka pod wtryskiem nie trzyma któraś albo wtrysk klepie..

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: pn wrz 16, 2013 22:19
autor: dawid13132
wtryski nowe, poza tym nie cykały/klepaly przed wymiana uszczelki, a co do podkladki to tez nie to bo gniazda oczyszczone, podkladki nowe, poza tym lane wokol wtryskow i nie ucieka kompresja. To jest taki typowy stuk coś w coś...

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: wt wrz 17, 2013 06:39
autor: Michał_1977
A uszczelka? Taka sama grubość?
dawid13132 pisze: rozrzad ustawiony idealnie
Mimo wszystko,proponuję zdjąć pokrywę i sprawdzić.Do koła pasowego wału zaglądaliście?

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: wt wrz 17, 2013 09:37
autor: dawid13132
Rozrząd sprawdzany 2- 3 razy, jest ok. Koła wszystkie ok , ten odgłos dobiega tak bardziej z silnika, z tym ze raz stuka, raz cisza np. odpalony-cisza, pochodzi troche -zaczyna stukać.

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: wt wrz 17, 2013 10:29
autor: Michał_1977
dawid13132 pisze:raz stuka, raz cisza np. odpalony-cisza, pochodzi troche -zaczyna stukać.
Kopci przy tym gdy stuka? Może wtryski...
To,że nowe,to o niczym nie świadczy.

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: wt wrz 17, 2013 13:36
autor: dawid13132
aa wlasnie, zapomnialem! po odpaleniu po tym jak tak dziwnie kreci, nie chodzi chwile na jeden cylinder i kopci na bialo, jak sie doda gazu to zaczyna pracowac normalnie. Na tych wtryskach chodzil przed wymiana uszczelki i bylo ok.

Re: AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: wt wrz 17, 2013 16:30
autor: bzdzioch1
dawid13132 pisze:aa wlasnie, zapomnialem! po odpaleniu po tym jak tak dziwnie kreci, nie chodzi chwile na jeden cylinder i kopci na bialo, jak sie doda gazu to zaczyna pracowac normalnie. Na tych wtryskach chodzil przed wymiana uszczelki i bylo ok.
ciśnienie sprężania ok? daj szpryce do sprawdzenia.

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: wt wrz 17, 2013 20:59
autor: Michał_1977
dawid13132 pisze:Na tych wtryskach chodzil przed wymiana uszczelki i bylo ok.
Wystarczy,że poleżały w zabrudzonym miejscu lub przy ich demontażu z dłoni spadł i trafił do środka jakiś mikro paproch i pozamiatane.
Wtryski na próbnik i wtedy będzie wiadomo.

AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: wt wrz 17, 2013 21:08
autor: dawid13132
No niby lezał w czystej ropie całe zanurzone, ale chyba trzeba bedzie je sprawdzic... dam znać jak już bedzie coś wiadomo.

Re: AFN stuka po wymianie uszczelki pod glowica.

: czw wrz 19, 2013 08:14
autor: JABcok20
Składałem jedensilnik jak z klocków lego, każdy element z innego silnika , po złożeniu myślałem że sworzeń w tłoku puka, okazało się że prawdopodobnie któryś z popychaczy się zapachał i wydawał dziwne stuki nie metaliczne ale jakby głuche( nie pasujące do popychaczy), pojeździłem spokojnie 0,5 godziny i ucichło. mineło rok od złożenia i nie ma żadnych problemów. Jeśli kopci nie przepaloną ropą to albo popychacze, zawory ( nieszczelne ) , albo wtrysk. Klin na wale ok?