Strona 1 z 3
Golf 3 1,9TDI 1Z -dziwne szarpnięcia w czasie przyspieszania
: ndz cze 18, 2006 21:10
autor: Razal
Dzisiaj wracałem kolegi Gofrem Mk3 1,9 TDI 1Z autostradą z Legnicy na Wrcław i momentami auto dziwnie się zachowywało :
Jade sobie powiedzmy 110km/h jest ok .2500 obr - w momęcie powolnego dociskania pedału gazu (przyśpieszania) pojawia się dziwne zjawisko w pracy silnika - takie jakby chwilowe szarpnięcia - jednak wyczówalne - po chwili dalej przyśpieszając wszystko wraca do normy i jest OK. Zdarza się to też nie za każdym razem, ale jednak
Czasem się zdarzy też podczas stałej jazdy np. z prędkością 150km/h
Nie wiem co to może być - ktoś może miał podobne zdarzenia ??
Ogólenie auto jeździ super - dobrze przyśpiesza, wkręca się, jedzie spokojnie te 180/h jednak nie wiem czym spowodowane mogą być te zdarzające się dziwne szarpnięcia w czasie jazdy ...
P.S. Wygląda to tak jakby autko miało przerwy w dostawie paliwa
Pozdroo

: ndz cze 18, 2006 21:51
autor: Gitner
Mialem taka awarie:
1. nastawnik na pompie wtryskowej - jest juz
PORADA by Adamm czyszczenia nastawnika.
2. u mnie przyczyna bylo zapowietrzanie sie ukladu paliwowego (winny oring na takim czyms bialym co jest polaczone wezem na filtrze paliwa i przez to na roznych dziwnych podskokach lapal powietrze zamiast paliwa - 17zl i nowy oring zrobilo swoje - a tez myslalem ze to nastawnik..
Pozdro
Gitner
Re
: ndz cze 18, 2006 22:10
autor: Razal
Gitner wolałbym żeby to nie był nastawnik
A możesz powiedzieć coś więcej na temat tego oringu ?? gdzi to kupić ?? itp..
Re: Re
: ndz cze 18, 2006 22:29
autor: Gitner
Razal pisze:A możesz powiedzieć coś więcej na temat tego oringu??? gdzi to kupić ?? itp..
Oring - uszczelka, kupujesz w sklepie motoryzacyjnym.. wymiana blachostka. Na postoju na luzie daj gazu a druga osoba niech patrzy czy z filtra idzie powietrze..
Razal jak bedziesz gazowal druga osoba niech rusza delikatnie tym plastikiem bialym na filtrze paliwa. Jesli dobry nie powinien puszczac powietrza.. A do sklepu motoryzacyjnego wez swoj bo oni nie kumaja o co biega he he..
Pozdro
Gitner
: pn cze 19, 2006 00:15
autor: Adamm
u mnie tez bylo powietrze ale w momencie puszczenia gazu a nie wciskania, mimo to wymienilem ten zaworek w filtrze paliwa, mnie kosztowal ok 30 zl w intercarsie i kumali o co chodzi
jesli chodzi o nastawnik to tez nie jest tak zle

a o niebo lepiej auto chodzi
Re
: pn cze 19, 2006 07:20
autor: Razal
Adamm pisze:u mnie tez bylo powietrze ale w momencie puszczenia gazu a nie wciskania, mimo to wymienilem ten zaworek w filtrze paliwa, mnie kosztowal ok 30 zl w intercarsie i kumali o co chodzi
jesli chodzi o nastawnik to tez nie jest tak zle

a o niebo lepiej auto chodzi
Adamm możesz powiedzieć co masz na myśli pisząc "jesli chodzi o nastawnik to tez nie jest tak zle" ????
Nie mam teraz dostępu do GG ale jak tylko będe miał to się odezwe na priv
Pozdrooo
: pn cze 19, 2006 08:23
autor: Adamm
mialem na mysli to ze nie je jest tak zle z czyszczeniem nastawnika, polecam lekture mojej porady no i oczywiscie w razie pytan wal smialo
: pn cze 19, 2006 08:24
autor: BruceLee30
a dobre paliwo zalales ?
dodam iz podobny objaw wystepuje przy awarii wtrysku sterujacego (lub polaczenia) G80
: pn cze 19, 2006 08:33
autor: Gitner
BruceLee30 pisze:a dobre paliwo zalales? dodam iz podobny objaw wystepuje przy awarii wtrysku sterujacego (lub polaczenia) G80
Ja mialem G80 przez miesiac i ani jednego szarpniecia.. jedynie mrugajaca kontrolka..
Pozdro
Gitner
: pn cze 19, 2006 08:40
autor: Razal
Tak się składa że zalałem cały bak paliwa SHELL ON V-Power za 4,05/litr
specjalnie żeby sprawdzić czy to nie od paliwa czasem - ale okazuje się że nie
P.S. Co to jest to G80 - połączenie ??? czego z czym ??
: pn cze 19, 2006 08:48
autor: Gitner
Razal pisze:P.S. Co to jest to G80 - połączenie ??? czego z czym ??
G80 - czujnik wzniosu koncowki wtryskiwacza, czujnik uniesienia igly - jest to blad ktory objawia sie notlaufem i migajaca czasami kontrolka swiec zarowych podczas jazdy. Oznacza problem z wtryskiem sterujacym lub problem z polaczeniem pomiedzy kompem a tym wtryskiem.
Pozdro
Gitner
: pn cze 19, 2006 09:06
autor: BruceLee30
Razal pisze:Tak się składa że zalałem cały bak paliwa SHELL ON V-Power za 4,05/litr
specjalnie żeby sprawdzić czy to nie od paliwa czasem - ale okazuje się że nie
P.S. Co to jest to G80 - połączenie ??? czego z czym ??
polaczenie wtrysku sterujacego na kostce polaczeniowej jest wpieta we wsporniczku popatrz po kabelku
dodam iz problem g80 moze sie wlasnie tym objawiac i nie musi mrugac kontrolka swiec (chyba ze juz zwalony jest na amen )
ale aby sprawdzic uruchom silnik daj mu ok 2500-3000 obr/min i niech ktos ci postkuka we wtrysk sterujacy jak zacznie przerywac masz problem rozwiazany
: pn cze 19, 2006 09:27
autor: Gitner
BruceLee30 pisze:dodam iz problem g80 moze sie wlasnie tym objawiac i nie musi mrugac kontrolka swiec (chyba ze juz zwalony jest na amen )
Mylisz sie.. nic na amen nie musi byc zwalone.. mialem G80, opornosc katalogowa, walczyli z tym rozni spece.. i kazdy swoja walke podsumowal koniecznoscia wymiany wtrysku sterujacego i kwota zaczynajaca sie od 1,5k.. po miesiacu poznalem magika, ktory najpierw od reki odpowietrzyl mi wtryski i kazal przyjechac po 3 dniach.. na drugi dzien notlauf znikl a po trzech dniach VAG nie wykazal bledow i tak jest juz do dzis..
Pozdro
Gitner
: pn cze 19, 2006 09:50
autor: Razal
Gitner pisze:BruceLee30 pisze:dodam iz problem g80 moze sie wlasnie tym objawiac i nie musi mrugac kontrolka swiec (chyba ze juz zwalony jest na amen )
Mylisz sie.. nic na amen nie musi byc zwalone.. mialem G80, opornosc katalogowa, walczyli z tym rozni spece.. i kazdy swoja walke podsumowal koniecznoscia wymiany wtrysku sterujacego i kwota zaczynajaca sie od 1,5k.. po miesiacu poznalem magika, ktory najpierw od reki odpowietrzyl mi wtryski i kazal przyjechac po 3 dniach.. na drugi dzien notlauf znikl a po trzech dniach VAG nie wykazal bledow i tak jest juz do dzis..
Pozdro
Gitner
No ja też coś przeczówam, że gdzieś jest powietrze które czasami poprostu idzie z paliwem.
Dzisiaj wymienie filtr paliwa razem z tym oringiem, powietrza i zobacze co i jak...
Jeśli chodzi o wolne obroty to sprawdze ten sterujący jak pisze Gitner ... zobaczymy czy zacznie przerywać ...
P.S. Na całe szczęście nie mryga żadna kontrolka świec żarowych także wtrysk sterujący chyba dobry - może faktycznie trzeba odpowietrzyć...I jeszcze jedno to nie jest taka przypadłość, która się pojawia przy każdym przyśpieszaniu, raczej przy szybkim i nagłym, rzadko się zdarza ale w czasie jazdy przy ok. 140/h ze stałą prędkością czasami też to odczuwam ...