Strona 1 z 1

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

: śr sie 28, 2013 08:23
autor: klapek95
Witam!
Jest to mój pierwszy post na tym forum i od razu zaczynam od problemu... Więc do rzeczy golfik został zakupiony w zeszły wtorek, w czwartek został wymieniony wydech (kompletny wraz z katalizatorem marki Ferroz) a w piątek umyty silnik. Wszystko było ok do soboty czyli pierwszej przejażdżki po umyciu silnika, samochód stracił moc bardzo ciężko było mu przyspieszyć do 100 a prędkość maksymalna to 120km/h. Autku ciężko wejść po wyżej 3000rpm (no po prostu nie wchodzi powyżej 3000rpm). W poniedziałek został podpięty do komputera przez mechanika no i gość mówi ,że wszystko ok. Powiedział ,żeby powymieniać przewody podciśnienia (wczoraj wymieniłem) lecz to nie pomogło (tzn. przed wymianą sztanga wykonywała ruch około 1cm a teraz wykonuje pełny 2cm i przy odpaleniu od razu idzie do góry). Jutro przyjdzie mój VAG więc sam zrobię jutro logi a w sobotę autko jeszcze raz jedzie do mechanika na sprawdzenie rozrządu (który był wymieniany około 1500km temu a poprzedni właściciel powiedział ,że miał z tym problemy i robił to 2 razy) więc rozrząd mógł przeskoczyć, kolejna sprawą która zostanie sprawdzona to tłumik gdyż boje się ,że nowy tłumik "przytkał" to autko (kiedy go przegazuję 4500-5000rpm w ogóle nie kopci... z tym ,że zaraz po wyjeździe z serwisu autko normalnie chodziło a turbinka normalnie się włączała). Martwi mnie zawór N75 który jeszcze nie był sprawdzany. Kolejną sprawą jest to ,że po umyciu (właściwie to po przejażdżce w sobotę) zauważyłem urwaną listwę z 2 świec żarowych ( założyłem listwę na świece i zacisnąłem kombinerkami). W poniedziałek zauważyłem ,że jak autko wchodzi po wyżej 2000rpm to zaczyna się dziwny głośny dźwięk z silnika ( lecz występuje to czasami).

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

: śr sie 28, 2013 16:30
autor: italiano_83
Zrób logi sprawdź błędy będzie może jakaś wskazówka - bo tak to możemy się jedynie domyślać, że coś zamokło i teraz generuje problem.

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

: śr sie 28, 2013 20:13
autor: klapek95
Dziś trop padł na rozrząd (jego złe ustawienie przez poprzedniego właściciela... zły kąt wtrysku). Czy mogę jakoś sprawdzić poprawne ustawienie VAG'iem ?

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

: śr sie 28, 2013 20:20
autor: italiano_83
Kat wtrysku w 000bs - rozrząd na znakach się sprawdza.

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

: pt sie 30, 2013 09:10
autor: klapek95
Więc autko po podpięciu do Vag'a wykazało błąd wtrysku startowego N108 przerwa lub zwarcie do masy (objawy by się zgadzały: brak mocy, autko nie kopci po mocnym przegazowaniu no i głośna praca silnika) no i zwarcie mogło by się zrobić po umyciu. Pytanie brzmi czy otworzyć silnik i czekać aż zawór N108 (podejrzewam przewody zasilające ten zawór) wyschnie/wyschną. Czy od razu jechać do mechanika na ustawienie rozrządu i kątu wtrysku no doprowadzenie do porządku tego zaworku?

Re: Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

: pn wrz 02, 2013 17:12
autor: klapek95
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zawór N108 (kątu wtrysku) jest taki sam we wszystkich 1.9tdi (np: AFN i 1Z). Gdyż mechanik mi mówi ,że są różne długości, ciężko dostać..bla bla.. A na allegro znalazłem część (zawór N108) i gość pisze ,że pasuje do 1Z, AFN i innych opartych na pompie VP-37. O dokładnie ten zawór http://allegro.pl/zawor-n108-kata-wtrys ... 01515.html

Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.

: pn wrz 02, 2013 21:06
autor: munior
klapek95 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zawór N108 (kątu wtrysku) jest taki sam we wszystkich 1.9tdi (np: AFN i 1Z). Gdyż mechanik mi mówi ,że są różne długości, ciężko dostać..bla bla.
Bzdury opowiada i kropka .Na dziesiątki różnych pomp VP 37 ,które rozbierałem ,jakoś nie spotkałem takiej w której zawór n108 ,róznił by się od innych .Wszystkie są takie same ,przynajmniej zewnętrznie .Zewnętrznie mogą się jedynie różnić długością kabla.Być może różnią się nieznacznie w środku ,w co raczej wątpie ,choć mają inne numery ,wiec tu nie mam 100% pewności .Trzeba mi od 110 tki ,zakładam od 110 ,trzeba od 90 tki zakładam od 90 tki ,choć nie sądzę aby się jakoś rózniły w działaniu ...mam na zbyciu n108 jaki tylko chcesz ,jak by coś :hmm: