Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.
Witam!
Jest to mój pierwszy post na tym forum i od razu zaczynam od problemu... Więc do rzeczy golfik został zakupiony w zeszły wtorek, w czwartek został wymieniony wydech (kompletny wraz z katalizatorem marki Ferroz) a w piątek umyty silnik. Wszystko było ok do soboty czyli pierwszej przejażdżki po umyciu silnika, samochód stracił moc bardzo ciężko było mu przyspieszyć do 100 a prędkość maksymalna to 120km/h. Autku ciężko wejść po wyżej 3000rpm (no po prostu nie wchodzi powyżej 3000rpm). W poniedziałek został podpięty do komputera przez mechanika no i gość mówi ,że wszystko ok. Powiedział ,żeby powymieniać przewody podciśnienia (wczoraj wymieniłem) lecz to nie pomogło (tzn. przed wymianą sztanga wykonywała ruch około 1cm a teraz wykonuje pełny 2cm i przy odpaleniu od razu idzie do góry). Jutro przyjdzie mój VAG więc sam zrobię jutro logi a w sobotę autko jeszcze raz jedzie do mechanika na sprawdzenie rozrządu (który był wymieniany około 1500km temu a poprzedni właściciel powiedział ,że miał z tym problemy i robił to 2 razy) więc rozrząd mógł przeskoczyć, kolejna sprawą która zostanie sprawdzona to tłumik gdyż boje się ,że nowy tłumik "przytkał" to autko (kiedy go przegazuję 4500-5000rpm w ogóle nie kopci... z tym ,że zaraz po wyjeździe z serwisu autko normalnie chodziło a turbinka normalnie się włączała). Martwi mnie zawór N75 który jeszcze nie był sprawdzany. Kolejną sprawą jest to ,że po umyciu (właściwie to po przejażdżce w sobotę) zauważyłem urwaną listwę z 2 świec żarowych ( założyłem listwę na świece i zacisnąłem kombinerkami). W poniedziałek zauważyłem ,że jak autko wchodzi po wyżej 2000rpm to zaczyna się dziwny głośny dźwięk z silnika ( lecz występuje to czasami).
Jest to mój pierwszy post na tym forum i od razu zaczynam od problemu... Więc do rzeczy golfik został zakupiony w zeszły wtorek, w czwartek został wymieniony wydech (kompletny wraz z katalizatorem marki Ferroz) a w piątek umyty silnik. Wszystko było ok do soboty czyli pierwszej przejażdżki po umyciu silnika, samochód stracił moc bardzo ciężko było mu przyspieszyć do 100 a prędkość maksymalna to 120km/h. Autku ciężko wejść po wyżej 3000rpm (no po prostu nie wchodzi powyżej 3000rpm). W poniedziałek został podpięty do komputera przez mechanika no i gość mówi ,że wszystko ok. Powiedział ,żeby powymieniać przewody podciśnienia (wczoraj wymieniłem) lecz to nie pomogło (tzn. przed wymianą sztanga wykonywała ruch około 1cm a teraz wykonuje pełny 2cm i przy odpaleniu od razu idzie do góry). Jutro przyjdzie mój VAG więc sam zrobię jutro logi a w sobotę autko jeszcze raz jedzie do mechanika na sprawdzenie rozrządu (który był wymieniany około 1500km temu a poprzedni właściciel powiedział ,że miał z tym problemy i robił to 2 razy) więc rozrząd mógł przeskoczyć, kolejna sprawą która zostanie sprawdzona to tłumik gdyż boje się ,że nowy tłumik "przytkał" to autko (kiedy go przegazuję 4500-5000rpm w ogóle nie kopci... z tym ,że zaraz po wyjeździe z serwisu autko normalnie chodziło a turbinka normalnie się włączała). Martwi mnie zawór N75 który jeszcze nie był sprawdzany. Kolejną sprawą jest to ,że po umyciu (właściwie to po przejażdżce w sobotę) zauważyłem urwaną listwę z 2 świec żarowych ( założyłem listwę na świece i zacisnąłem kombinerkami). W poniedziałek zauważyłem ,że jak autko wchodzi po wyżej 2000rpm to zaczyna się dziwny głośny dźwięk z silnika ( lecz występuje to czasami).
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.
Zrób logi sprawdź błędy będzie może jakaś wskazówka - bo tak to możemy się jedynie domyślać, że coś zamokło i teraz generuje problem.
Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.
Dziś trop padł na rozrząd (jego złe ustawienie przez poprzedniego właściciela... zły kąt wtrysku). Czy mogę jakoś sprawdzić poprawne ustawienie VAG'iem ?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.
Więc autko po podpięciu do Vag'a wykazało błąd wtrysku startowego N108 przerwa lub zwarcie do masy (objawy by się zgadzały: brak mocy, autko nie kopci po mocnym przegazowaniu no i głośna praca silnika) no i zwarcie mogło by się zrobić po umyciu. Pytanie brzmi czy otworzyć silnik i czekać aż zawór N108 (podejrzewam przewody zasilające ten zawór) wyschnie/wyschną. Czy od razu jechać do mechanika na ustawienie rozrządu i kątu wtrysku no doprowadzenie do porządku tego zaworku?
Re: Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zawór N108 (kątu wtrysku) jest taki sam we wszystkich 1.9tdi (np: AFN i 1Z). Gdyż mechanik mi mówi ,że są różne długości, ciężko dostać..bla bla.. A na allegro znalazłem część (zawór N108) i gość pisze ,że pasuje do 1Z, AFN i innych opartych na pompie VP-37. O dokładnie ten zawór http://allegro.pl/zawor-n108-kata-wtrys ... 01515.html
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Golf III Variant 1,9tdi AFN brak mocy.
Bzdury opowiada i kropka .Na dziesiątki różnych pomp VP 37 ,które rozbierałem ,jakoś nie spotkałem takiej w której zawór n108 ,róznił by się od innych .Wszystkie są takie same ,przynajmniej zewnętrznie .Zewnętrznie mogą się jedynie różnić długością kabla.Być może różnią się nieznacznie w środku ,w co raczej wątpie ,choć mają inne numery ,wiec tu nie mam 100% pewności .Trzeba mi od 110 tki ,zakładam od 110 ,trzeba od 90 tki zakładam od 90 tki ,choć nie sądzę aby się jakoś rózniły w działaniu ...mam na zbyciu n108 jaki tylko chcesz ,jak by cośklapek95 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zawór N108 (kątu wtrysku) jest taki sam we wszystkich 1.9tdi (np: AFN i 1Z). Gdyż mechanik mi mówi ,że są różne długości, ciężko dostać..bla bla.

Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości