Olej W Układzie Chłodzenia Golfa 3 1992 rok 1,6 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamil_sta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:13
Lokalizacja: Włocławek

Olej W Układzie Chłodzenia Golfa 3 1992 rok 1,6 TDI

Post autor: kamil_sta » pt cze 16, 2006 22:22

Kupiłem Golfa 3 1992 rok niby 1,9 TDI zarejestrowany na 1,6 TDI !!!! Pojechałem do mechanika i powiedział mi że to nie jest 1,9 TDI tylko 1,6 TDI !!! Pozatym otwierajac od płytnu chłodniczego wężyk aż coś wybuchło ponieważ jest w nim tak duze ciśnienie !!! powiedział że jest olej w układzie chłodzenia !!! Powiedzai ł mi też rzecz która mnie dobiła - Cała głowica , tłoki (prawie wszystko) jest do wymiany ponieważ może być pięknięty blok dlatego pojawił sie olej w układzie chłodzenia !!! Potem jeszze powiedział że mogła uszczelka pod głowicą pęknąć !!! Prosze o podpowiedzi z waszej strony bo nie wiem co mam robić !!!! Pozdrawiam !!!!



tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » pt cze 16, 2006 22:45

Witam , w 1992 r nie było 1,9 TDi raczej bym stawiał że masz 1,9 TD , co do tego oleju w układzie chłodzenia to może być różnie , pęknięty blok , pęknięta głowica , uszczelka może być uszkodzona głowicy , co do uszczelniaczy na zaworach to one nie są przyczyną lania oleju do chłodzenia , sprawdź ile tego oleju jest w zbiorniku wyrównawczym , może wystarczy wymienić uszczelka pod głowicą i będzie spokój

[ Dodano: 16 Cze 2006 22:47 ]
sorrki z tymi uszczelniaczami nie doczytałem Twojego postu

[ Dodano: 16 Cze 2006 22:48 ]
jak coś to daj znać



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt cze 16, 2006 22:55

kamil_sta pisze: Cała głowica , tłoki (prawie wszystko) jest do wymiany ponieważ może być pięknięty blok dlatego pojawił sie olej w układzie chłodzenia
Dobra rada:zmień mechanika...



Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pt cze 16, 2006 23:09

Daj zdjęcie swojego silnika to zaraz będzie wiadomo co to za model :)



zenonpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 22:49
Lokalizacja: Łódź

teoretycznie mechanik ma rację ale

Post autor: zenonpl » pt cze 16, 2006 23:42

ale 1e w układzie chłodzenia jest nadciśnienie ok 1,2-1,35 atm utrzymywane przez zaworek w korku, więc ciśnienie w układzie nalezy sprawdzic na zimny silniku czy kompresja nie bije do ukłądu na ciepłym zawsze będzie po dłuższej jeździe nadciśnienie i wybije wodę po odkręceniu to żeby nie gotowął powyzej 100-110 stopni, po drugie skoro mamy olej w chłodzeniu to ciśnienie smarowania jest wyższe od chłodzenia więc teoria o przedmuchu kompresji upada czyli najprawdopodobniej jest to takie fajne miejsce gdzie kanał olejowy jest blisko wodnego może być wina uszczelki po przegrzaniu albo zwichrowanej głowicy albo złego stanu powierzchni blok-głowica, tyle wróżenia z fusów PEWNOŚĆ będziesz miał po rozebraniu i obejrzeniu uszczelki i ewentualnie sprawdzeniu szczelności głowicy oraz powierzchni bloku- wątpie byś miał takiego pecha że blok sypnął moja rada zmień mechanika bo chce cie w koszty wpuścić.

PS. jezu co za XXX (WYRAŻAJ SIĘ! /*Kiler) forum 3raz sie loguje i 3 raz piszę to samo bo mnie wywala i nie zapisuje odpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony pt cze 16, 2006 23:57 przez zenonpl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob cze 17, 2006 09:20

chyba i tak czeka cie zdjecie glowicy... i to szybko
faktycznie jak jest olej w plynie to moze byc uszczelka lub glowica, to sie zdarza w tych silnikach
cisnienie w ukladzie musi byc, ale bez przesady, nie takie, ze az wybucha przy odkrecaniu ;)
zapodaj jeszcze fotki komory silnika, zobaczymy co to za wynalazek :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
kamil_sta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: kamil_sta » sob cze 17, 2006 14:32

Jeszcze jest jedna sprawa - mianowicie wężykiem przelewowym od wtrysku cieknie paliwo - tylko przy jednym !!! Jest tam tak duże ciśnienie że aż wypycha ten wężyk i nie wiem czemu :(
Mechanik mówił że są zapchane wtryskiwacze no ale wątpie no bo tylko przez jeden cieknie ropa !!! Prosze o pomoc - pozdrawiam a fotki będą jak zrobie niedługo :)



tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » sob cze 17, 2006 15:23

wymień wężyk na nowy to wężyk od przelewu



Awatar użytkownika
kamil_sta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: kamil_sta » sob cze 17, 2006 16:03

No ale właśnie wężyki są nowe !!! Nie wiem czemu tak duze ciśnienie jest może zapchany jest wtryskiwacz ?



typ_17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 16:13
Lokalizacja: Zakątek Nizinny

Post autor: typ_17 » sob cze 17, 2006 17:47

to zabierz wtryskiwacze do kogos kto ma maszyne do pomiaru i sprawdz, moze tam gdzie pompy regeneruja



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob cze 17, 2006 17:56

kamil_sta pisze:wężykiem przelewowym od wtrysku cieknie paliwo - tylko przy jednym !!! Jest tam tak duże ciśnienie że aż wypycha ten wężyk
cisnienie moze byc w wtryskiwaczu, ale nie w wezyku - jezeli wezyk nie jest zapchany. Wezyk polaczony jest z przewodem powrotnym i jezeli nic nie jest zatkane w przewodzie powrotnym to w wezyku nie moze byc cisnienie, paliwo poprostu odplywa. Nawet jezeliby wtryskiwacz byl zapchany, to paliwo powinno wrocic do baku a nie wywalac wezyk. Poszukaj jakiegos zatkania w ukladzie powrotnym.



jantar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 14:39
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: jantar » sob cze 17, 2006 18:30

U mnie w 1.9TD tez był olej w zbiorniku wyrownawczym, ale na szczęście winowajcą była chłodniczka oleju przy filtrze oleju. Na początek wyczyść dokładnie zbiorniczek, zrób obejście chłodniczki oleju, zalej woda i pojeździj trochę (oczywiście bez szaleństw). U mnie po praktycznie odrazu pojawiał się olej, po tych czynnościach - miłe zaskoczenie - czysto w zbiorniczku.



Awatar użytkownika
kamil_sta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: kamil_sta » sob cze 17, 2006 19:54

jantar pisze:U mnie w 1.9TD tez był olej w zbiorniku wyrownawczym, ale na szczęście winowajcą była chłodniczka oleju przy filtrze oleju. Na początek wyczyść dokładnie zbiorniczek, zrób obejście chłodniczki oleju, zalej woda i pojeździj trochę (oczywiście bez szaleństw). U mnie po praktycznie odrazu pojawiał się olej, po tych czynnościach - miłe zaskoczenie - czysto w zbiorniczku.
U mnie nie ma chłodniczki przy filtrze oleju !!!



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob cze 17, 2006 20:25

czyli to jest trójka z silnikiem dwójki, który nie ma chłodniczki oleju ? niezły kabaret kupiłeś...sprawdź jake symbole ma bloki głowica, bom ciekawy co to za wynalazek. swoją drogą jak masz olej i ciśnienie w wodzie, to ze zdjęciem głowicy nie ma co czekać. zobaczysz na uszczelke i na obie płaszczyzny i wiele sie wyjaśni co sie stało. najlepiej powiedzieć że to blok, ale wbrew pozorom nie jest prosto go zabić, bo najpierw umiera głowica ( w 1,6 bo 1,9 ma mocniejszą)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 140 gości