Strona 1 z 1
kopci jak zimny
: sob sie 10, 2013 14:02
autor: carljohnson
mam pewien problem z moim autem.
jak zimny świece podgrzewam nawet w upałach i auto zapala na dotyk, bez podgrzania słabo pali,
jak odpali trzęsie silnikiem a z wydechu lecą kłęby niebieskiego dymu, czuć wyraźnie spaliny (ja nie wyczuwam tam spalonego oleju), silnik lekko poszarpuje podczas przyspieszania, po kilku set metrach jazdy problem ustaje, zero dymu,
moc w normie, ładnie się zbiera, turbinkę słychać, spalanie przy ekonomicznej jeździe 5- 5,5 l /100km, jak rozgrzany silnik, zero dymku, jedynie przy obrotach powyżej 4500 zakopci ale na czarno,
co może być przyczyną kopcenia? świece? wtryski? pompa ? turbo?
motor to 1.6 TD 70 KM 1989 r. VW JETTA A2
kopci jak zimny
: sob sie 10, 2013 15:29
autor: jozeph32
Przyczyn może być wiele ja bym zaczął od sprawdzenia kąta wtrysku i wtryskiwaczy
kopci jak zimny
: sob sie 10, 2013 20:41
autor: KamilP
Mi się wydaje że świeczka nie domaga. I co się dziwisz że bez podgrzania nie chce palić jak to stary diesel na pośrednim wtrysku... To nie TDi
kopci jak zimny
: ndz sie 11, 2013 12:07
autor: carljohnson
no dlatego pytam właśnie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: kopci jak zimny
: ndz sie 11, 2013 23:13
autor: inż. Mk2_marcin
jozeph32 pisze:Przyczyn może być wiele ja bym zaczął od sprawdzenia kąta wtrysku i wtryskiwaczy
dokładnie tak jak pisze kąt wtrysku, żarniki, pompka.
kopci jak zimny
: pn sie 12, 2013 17:43
autor: carljohnson
a jeżeli faktycznie bierze olej?
jak wtedy z rury powinno być?
jak mam rozgrzany silnik i mocno przegazuje, to zakopci tak na ciemno niebiesko i czarno..
kopci jak zimny
: pn sie 12, 2013 20:03
autor: misieksnk
Sprawdź najpierw kąt wtrysku. A olej zawsze możesz sprawdzić przecież, czy nie ubywa.
kopci jak zimny
: pn sie 12, 2013 20:47
autor: KamilP
Olej to raczej niebieski dym ale to trzeba patrzyć właśnie czy ubywa czy nie.. A nawet jak ubywa to nie musi znaczyć że pierścionki poszły na wakacje tylko może uszczelniacze zaworowe przepuszczają.
kopci jak zimny
: wt sie 13, 2013 13:37
autor: carljohnson
no w sumie racja, no ubywa go trochę ale muszę na razie zlikwidować wyciek z pomiędzy filtra oleju a przewodu ciśnieniowego który do turbiny idzie
kopci jak zimny
: wt sie 13, 2013 15:43
autor: carljohnson
no i zauważyłem pewną niepokojącą rzecz
w wężu idącym od turbo do filtra powietrza są ślady oleju
to samo w tym wężu centralnie przy turbo ( nie wiem jak dokładnie to sie nazywa) ten całkiem u góry zagięty o 90 stopni
kopci jak zimny
: wt sie 13, 2013 16:40
autor: jozeph32
To norma w starych dieslach sprawdź to co Ci wcześniej wszyscy napisali a nie drążyć temat i szukać dziury w całym
![banghead :banghead:](./images/smilies/banghead.gif)
kopci jak zimny
: wt sie 13, 2013 22:11
autor: carljohnson
ok niech tylko przestanie padać
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)