1V kontra 1JR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
McMann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 15, 2006 12:44
Lokalizacja: Sulejów / Łódź

1V kontra 1JR

Post autor: McMann » czw cze 15, 2006 13:10

Witam!! Mam znajomego który posiada Golfa z silnikiem 1.6 TD z oznaczeniem 1V (katalizator 60 koni). Mowi że wyjcioł katalizator i już silnik jest równy mocą z 1RJ - 70 koni. Czy jest to prawdą ? Czym rożnią się te silniki ?? Tylko katalizatorem czy może pompą turbiną ?? Jak podrasować taki silnik . Pozdrawiam !!


There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....

greg

Post autor: greg » czw cze 15, 2006 13:48

inna jest turbosprężarka chyba też kolektor wydechowy, pompa wtryskowa też się różni - częściami w środku i 1V chyb nie ma grzybka na pompie...



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw cze 15, 2006 14:00

hehe a na jakiej podstawie twierdzi ze ma 70 koni? na oko? ludzie to maja fantazje.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw cze 15, 2006 15:42

podstawowa rzecz ktora ma wplyw na roznice mocy to pompa... w 1V nie ma takiego mechanizmu ktory podnosi dawke paliwa wraz ze zwiekszaniem sie cisnienia doladowania... To ze wycial katalizator moglo mu dac najwyzej tyle, ze zblizyl sie do seryjnych parametrow 1V ktore ma juz kilkanascie lat :p


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw cze 15, 2006 17:17

McMann, pozdrow go od nas :wink:
na forum mozna znalesc roznice miedzy tymi silnikami
-inna pompa
-inne turbo
-kat
-ogolnie inaczej sie ustawia rozrzad w 1V ale zato sie kreci do 5350 a JR i pozostale do 5100 ale to niewazne :wink:



Awatar użytkownika
McMann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 15, 2006 12:44
Lokalizacja: Sulejów / Łódź

Co zrobić żeby lepiej chodził ... ??

Post autor: McMann » czw cze 15, 2006 21:09

Rozmawiałem dzisiaj z tym znajomkiem. Lekko go zasmuciłem :P ze nie ma tych 70 koni .. lekko sie podłamał :). Mam następne pytanie. Czy jest jakaś możliwość podrasowania tego silniczka ??. Jutro mamy instalować u niego intercooler. ( u siebie jak założyłem to od razu lepiej :P). Ten silniczek mało mu pali jak spokojnie jeździ to pali mu nieco ponad 4 l ropy (jak depcze to pali max 5.2 naprawdę zalaliśmy w bańke 5 L ropki przewód na krótko i jeździlismy max but wyszlo lekko powyżej 5 L...). Może jak by podstawić pompę ?? Wie ktoś jak to się robi ?? jakiś tutorial albo coś . Jak myślicie jak zamontujemy Intercooler i pompę podstawimy to bedzie z tego scigałka ??


There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....

greg

Post autor: greg » czw cze 15, 2006 21:25

chcąc zrobić ścigałkę to wypadałoby założyć pompę od SB + kolektor wraz z turbiną i chłodzeniem



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw cze 15, 2006 21:37

McMann pisze:ak myślicie jak zamontujemy Intercooler i pompę podstawimy to bedzie z tego scigałka ??
zacznij od pompy z gruszka, jr lub sb. jak sam napisales pali od nieco ponad 4l do max 5.2l, bo to jest wlasnie ekodiesel ;) Pompa daje malo paliwa, a jak wiadomo z paliwa bierze sie moc. Szukaj pompy z gruszka, podnos cisnienie, dawke i jezdzij.Jeszcze intercooler jak chcesz podnosic cisnienie. Reszte wydatkow bym sobie darowal

[ Dodano: Czw Cze 15, 2006 9:39 pm ]
a poza tym uzyj opcji szukaj, WSZYSTKO bylo nieraz dokladnie opisywane
http://forum.vwgolf.pl/search.php


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
McMann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 15, 2006 12:44
Lokalizacja: Sulejów / Łódź

Post autor: McMann » czw cze 15, 2006 22:51

Czyli mówicie że z tej pompy się nic sensownego nie wyciągnie ??. Ziomek mówi że teraz słabo z funduszami. Jak myślicie warto może probować tą pompke 1V podstawić ??? czy dać sobie narazie spokoj i poszukać od SB. Da się z tego motoru zrobić 70 - 75 koników bez wymiany elementów ?? Co myślicie ??


There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw cze 15, 2006 22:56

ja mam tak zwanego ekodiesla czyli silniczek 1V i cieszyłbym się jakby mi palił chociażby z 6 litrów :satan:
jak mu przycisne to mi z8-9 litrów potrafi wciągnąć :panna:
ale ścigałka to już z niego jest chociaż (jak twierdzi moj mechanik z serwisu VW) nic nie było przy nim robionego takiego żeby szybciej latal :)



greg

Post autor: greg » czw cze 15, 2006 22:59

McMann pisze:Da się z tego motoru zrobić 70 - 75 koników bez wymiany elementów
no jeśli uważasz ze zmioana pompy i ewntualnie turbo + dołożenie coolera to bez wymiany to ok. Samo podniesienie dawki to nie wszystko - przede wszystkim pompa jednak musi być od mocniejszego. Następnie mozna kombinować z ciśnieniem turbiny lub podmianą turbiny i kolektora - cooler tak czy siak możesz wsadzić - kumpel ma dos przedania za 250zł komplet z plastikami jak by co - bo nikt z tych co prosili o telefon sie nie skontaktował więc aktualne

[ Dodano: Czw Cze 15, 2006 10:59 pm ]
a mieszka w Turku i w Poznaniu jest co niedziela na giełdzie - więc jakby co to dla ciebie łatwiej kupić.. bo widzę zesz Poznania

[ Dodano: Czw Cze 15, 2006 11:00 pm ]
Fox_00, to dziwne - kumplowi SB - 80KM pali przy ciśnięciu ok 8 to co Ty masz tam pokombinowane że tyle pali?



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw cze 15, 2006 23:04

greg pisze:Fox_00, to dziwne - kumplowi SB - 80KM pali przy ciśnięciu ok 8 to co Ty masz tam pokombinowane że tyle pali?
no własnie że nic nie mam kombinowane :crazy:
mierzyć to nie mierzyłem czy rzeczywiście pali te 8-9 litrów,no ale powyżej 7 to napewno :panna:
ostatnio się ścigałem z brata Audi 1.9TDI 90KM i został baaaardzo daleko w tyle :crazy:
wogóle wiara tak jakoś zostaje daleko czasami ;)
ten mój jest cholernie zrywny, ale to dopiero po jakimś czasie tak mu się stało że się "sam" podniósł na mocy... i nie wiem czemu :/



greg

Post autor: greg » czw cze 15, 2006 23:10

Fox_00 pisze:ale to dopiero po jakimś czasie tak mu się stało że się "sam" podniósł na mocy... i nie wiem czemu :/
mój kumpel nazywa to rościąganiem silnika - on uznaje dwa położenia gazu - albo wcale albo opór i niejdnego diesla tak rościągnął - nie zarzynając że podniosła się maksymalna o 10km/h i sam nie wie czemu tak jest...

[ Dodano: Czw Cze 15, 2006 11:10 pm ]
ten kumpel własnie z Turku jest....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 172 gości