Strona 1 z 1

Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej MK2 1.6 TDI

: czw cze 15, 2006 13:04
autor: McMann
Witam. Wiem że podobny temat był juz poruszany ale ja mam nieco inny problem. Mianowicie wskaźnik temp na rozgrzanym silniku jest lekko przed 3/4 skali. Jak dojdzie równo do 3/4 skali (przed ostatnia kreska) to włacza się wentylator. Mam wrażenie ze temp jest za wysoka (termostat trzyma za wysoka temp ) bo gdy wrócę z drogi i np postawię go na 3 min (pójdę zamknąć bramę) włacza się wentylator (przedtem wode gotował ale zmienłem czujnik od wentylatora bo był walnięty). Mierzyłem termometrem temp cieczy w zbiorniku wyrównawczym. Zmierzyłem temp po powrocie z trasy było 87 C czy to za dużo czy ok. Jak źle to czy możliwe że termostat lekko za bardzo trzyma temp . Pozdrawiam

: czw cze 15, 2006 15:46
autor: marcin503
w moim golfiku (silnik SB) wskazowka jest zawsze na srodku a wiatrak włancza sie dopiero gdy dochodzi do przed ostatniej kreski

: czw cze 15, 2006 19:53
autor: instalator
u mnie wentylator włącza się na 3/4, a temp. w czasie jazdy oscyluje między 1/2 a 3/4 (silnik SB)

pozdr.

: pt cze 16, 2006 07:39
autor: Cinek
a u mnie w czasie jazdy po remoncie głowicy i płukaniu układu nawet do połowy nie dochodzi. a wentylator sie włącza jak wskazówka przejdzie połowe, przed 3/4.

: pt cze 16, 2006 08:47
autor: zaprzal
Tymi wskazaniami na tablicy nie ma sie co tak bardzo sugerowac, ze u jednego jest tak a u innego inaczej. Wskazania biora sie z czujnika temperatury w ktorym zmienia sie rezystancja w zaleznosci od temperatury cieczy i roznie to moze byc z dokladnoscia po latach ;) najlepiej zmierzyc jakims termometrem piecowym temperature po rozgrzaniu...
McMann pisze:Zmierzyłem temp po powrocie z trasy było 87 C
w normie? Przy tej temp termostat powinien sie otwierac. Mozna wziasc poprawke na to, ze temperatura w silniku bedzie wieksza niz w zbiorniczku

Jezeli jednak miales dziwne problemy typu gotowanie lub ciagle wlaczanie wentylatora to lepiej dokladnie posprawdzaj uklad, zeby pozniej nie bylo niemilych niespodzianek.

Lepiej jak sie wskazowka porusza sie troche w prawo i lewno, niz jak w niektorych nowych samochodach, "oszukuje" pokazujac ciagle pion mimo wahań temperatury

: pt cze 16, 2006 17:09
autor: vw_vandal
Zgodze się z zaprzal, dobrze że wentylator wogóle się włancza, a jak zmieżyłeś i jest 87 C to git, ale jak chcesz to wstaw termostat co się otwiera wcześniej np. przy 80 stopniach.

: pt cze 16, 2006 19:57
autor: McMann
Może się wygłupiam troche z tym martwieniem się o temperaturę ale ... dopiero co sprzedałem jedno autko które cały czas DOSŁOWNIE cały czas przy każdej okazji wywalalo mi wode. Wymienialem uszczelke pod głowicą 2 x pierścionki przy okazji, głowica do sprawdzenia ,pompa wodna była w świetnym stanie, termostatów to zmieniłem a z 6 każdy wywalał, czyściłem układ "kretem" po kilka razy i nic NIE DALO SIE NIC ZROBIĆ. Więc teraz staram się myśleć na przyszłość i nie pozwolić na to żeby mi się przegrzewał Golfik. Słyszałem opinie że golfy (ogólnie niemieckie auta ) nie są odporne na przegrzewanie (wystarczy 3 razy dobrze przegrzać i uszczelka pod głowicą idzie się rąbać.... ) Więc teraz o golfika to się boję ... nie chcę żeby historia się znowu powtórzyła.
Czyli ostatecznie panowie zapytam . Wróciłem z drogi postawiłem auto w garażu i czekałem aż się wentylator włączy (czujnik wymieniłem 2 dni wcześniej bo tamten nie załączał) i czekam i czekam no i się włączył. Poczekałem aż zchłodzi wodę w układzie (wodę gdyż płytn mi raz wyrzucił bo nie działał włącznik w chłodnicy) jak sie wyłączył to zmierzyłem termometrem CO jaka temp w zbiorniku i było 86 - 87 C czy to są ok parametry ?? Czy powinno być mniej ??

: sob cze 17, 2006 09:20
autor: vw_vandal
Jeżeli jest 87 stopni to dobrze !! Mówie jak się boisz to zamontuj termostat co się otwiera przy 80 stopniach. A z tego co wiem to żaden silnik diesla nie lubi temperatury. Bendzynoskie też nie zabardzo. Piszesz że wcześniej miałeś problemy z jakimś autem, ja też kiedyś miałem a co się okazało paprol podmienił głowice niby takie same ale coś było z kanałami wodnymi i też wywalało wode.

: sob cze 17, 2006 09:51
autor: zaprzal
jak silnik bedzie niedogrzany to jeszcze gorzej

: ndz cze 18, 2006 11:13
autor: kudlaty640
hejka
plyn gotuje przy 100 lub wiecej *C w zaleznosci od cisnienia panujacego w ukladzie jezeli wentylator wlancza sie powyzej 87 *C jest oki zwazywszy ze temp w zbiorniczku jest nizsza niz w silniku jezeli samochod jedzie powietrze samoczynnie chlodzi plyn jezeli sie zatrzymasz temperatura wzrasta przy czujniku wiec i wentylatorek sie wlacza
masz wszystko oki :okej:

: śr cze 21, 2006 13:36
autor: gniochu
U mnie w SB podczas jazdy wskazowka stoji troche ponizej polowy wskaznika, ale jak postoje np. na swiatlach z wlaczonym silnikiem to podnosi sie do momentu wlaczenie sie wiatraka czyli poza polowe....