Strona 1 z 1

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: pt sie 02, 2013 10:40
autor: dlugiewicz
Witam, szukalem podobnego tematu na forum jesli zly dzial z gory przepraszam.

Wczoraj kupilem golfa 4 1.9 sdi auto stalo z 3 miesiace ale bylo odpalane pare razy w tygodniu, nie jezdzone. Sprzedajacy powiedzial zebym nim troche pojezdzil i go odmulil, otoz dzis zrobilem pierwsze 15km w miescie na spokojnie 50km/h max, gdy wyjechalem na autostrade i zaczalem przyspieszac to kolo 80-90km/h zaczal puszczac chmury niebieskiego dymu, tracil moc po czym zgasl, probowalem go odpalic za ktoryms razem po dlugim kreceniu zapalil i po paru km znow to samo, zjechalem z autostrady w miescie znow jaies 3-4km na spokojnie i jak zaczalem mu wstawiac tak do 3-4tys na kazdym biegu ten sam objaw najpierw pare chmurek niebieskiego dymu traci moc po czym zgasl.
Po zatrzymaniu na luzie gdy dodaje gazu na max do 5tys pierwszy, drugi raz jest ok pozniej nie moze sie wbic na obroty wiecej niz 3tys, oczywiscie nastepnie niebieskie szalenstwo z tlumika po czym gasnie.

Wybacznie chaotyzm ale to juz drugie auto w tym tygodniu z ktorym mam jakies problemy :otepienie:

Prosze o pomoc pzdr

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: pt sie 02, 2013 12:33
autor: slawek987
Ciekawe kiedy był wymieniany filtr paliwa, bo wygląda jakby się zapowietrzał. Ja bym na początku go zmienił.

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: pt sie 02, 2013 14:24
autor: dlugiewicz
wlasnie zapomnialem dodac, wczoraj akurat jak go odbieralem to sprzedajacy mowil ze wlasnie wymienil filtra paliwa na nowy, czy jest mozliwosc ze przy wymianie popelnil jakis blad?
wlasnie bylem sie znow przejechac i dopoki jezdze spokojnie w miescie do 30m/h i do 2tys obrotow jest ok, zatrzymalem sie na chwile i pogazowalem pare razy do spodu to znow chmurki dymu niebieskie i po tym musze dlugo krecic by zapalil ;/

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: pt sie 02, 2013 16:00
autor: michoswwy
trzeba podpiąć pod kompa VAGa i zobaczyć co pokaże komputer najlepsze rozwiązanie na początek

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: pt sie 02, 2013 16:00
autor: wronek1
dodajesz gazu na max do 5tys ? na luzie ?
to czego sie spodziewasz? hydrualika sie podwiesza pewnie ... nie katuj tak tego auta :kac:

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: pt sie 02, 2013 16:22
autor: dlugiewicz
kupilem kilka miesiecy temu okazyjnie w Southport taka zabawke http://allegro.pl/sun-solus-pro-soft-13 ... 16408.html" onclick="window.open(this.href);return false; (cena w pl powalila mnie na kolana bo mnie wyniosl 800f , czy w nim jest opcja sprawdzania wtryskow, cisnienia itd? dzis jade z tym cudem zabrac golfa do mechanika, wieczorem napisze jakie ewentualne bledy wyskoczyly,

wronek1 co do katowania, nie mam takiego zamiaru, ale nie moge pozwolic sobie na to ze na autostradzie mam problem z przyspieszeniem do 100km/h bo za mna zaslona dymna i po chwili gasnie. Jakas przyczyna napewno musi byc, kwestia tylko czy ten komputer to pokaze bo golf juz dziadek z 2000r a z tego co wiem w tych sdi nie ma wpakowanej elektroniki, i silnik prosty jak budowa cepa :?

EDIT: wlasnie wrocilem od mechanika, kod bledu to 'p1248 injection start control deviation' poczytalem na stu forach i przyczyn moze byc jak zwykle kilka: zle ustawienie rozrzadu, (sadze ze to odpada bo wg zrodel gdyby tak bylo chodzil by caly czas nierowno) zly kat ustawienia wtrysku (za niski lub za wysoki), no i trzeccia opcja najprostsza ktora znalazlem to wymiana trzeciego wtrysku tego ktory jest podlaczony pod kabel (sterujacy?)

jutro wymienimy wtrysk, jezeli to nie pomoze, czy jest mozliwosc ustawienia katu wtrysku tym solus pro scanner? wiem ze za pomoca vaga da sie sprawdzic, czy ten tez ma taka funkcje? jesli tak to jak ustawic ten kat? mniejwiecej wiem ze trzeba to zrobic luzujac trzy sruby na pompie wtryskowej i delikatnie nia ruszac w prawo by zwiekszyc wartosc (?) i w lewo by zmniejszyc..

czy ktos juz 'zjadl na tym zeby'?

prosze o rade pzdr

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: sob sie 03, 2013 00:31
autor: slawek987
jak masz kogoś w okolicy to niech Ci vagiem sprawdzi kąt wtrysku, dawkę i etc..., po co masz może niepotrzebnie wtrysk wymieniać

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: sob sie 03, 2013 23:14
autor: munior
dlugiewicz pisze: wlasnie wrocilem od mechanika, kod bledu to 'p1248 injection start control deviation' poczytalem na stu forach i przyczyn moze byc jak zwykle kilka: zle ustawienie rozrzadu, (sadze ze to odpada bo wg zrodel gdyby tak bylo chodzil by caly czas nierowno) zly kat ustawienia wtrysku (za niski lub za wysoki), no i trzeccia opcja najprostsza ktora znalazlem to wymiana trzeciego wtrysku tego ktory jest podlaczony pod kabel (sterujacy?)
Powiadasz że wróciłeś od mechanika ?.... :panna: A ja ci powiem ,że to nazywanie tego kogoś mechanikiem ,to nadużycie ...bo gdyby to był normalny spec ,to by ci ustawił ten kąt wtrysku ,bo to góra 10 minut roboty :chytry: A nie odczytał błedy ,i kazał szukać przyczyny :panna: jak czytam takie opowieści ,to ręce mi opadają ,na takich :banghead: ...no słów mi brak :rozpacz: Ludzie ,do kogo wy prowadzacie te auta ? jak nawet tak banalnej rzeczy jak ustawienie kąta wtrysku, w takim sdi ,nie potrafią ....zgroza :shock: Zostaw ten wtrysk sterujący w spokoju i niech ci jakiś normalny użytkownik ,choćby tego forum ustawi ten kąt wtrysku .
dlugiewicz pisze:czy ktos juz 'zjadl na tym zeby'?
Wielu zjadło ,w tym ja zjadam od kilku lat ,grzebiąc tylko w tdi ,więc mogę smiało powiedzieć , że tajemnic już przede mną żadnych nie mają ,bo liczba usterek i niedomagań w tych silnikach jest ograniczona ,a przerobiłem już chyba wszystkie ,i tu zaznaczam,że nie jestem mechanikiem i nie posiadam żadnego warsztatu :grin: ...czy to tdi ,czy sdi ,to prostszych w diagnozie silników już nie ma i nie będzie :hmm: tylko trzeba jechać do kogoś kto na codzień w nich grzebie ,a nie do jakiegoś patałacha ,co tylko błędy umie odczytywać :panna:
dlugiewicz pisze:kwestia tylko czy ten komputer to pokaze bo golf juz dziadek z 2000r a z tego co wiem w tych sdi nie ma wpakowanej elektroniki, i silnik prosty jak budowa cepa :?
Elektroniki tyle samo co w tdi ,bo pompa wtryskowa sterowana potencjometrem ,czyli elektrycznie za pomocą '' kabelków" i jakiś komp ,musi to realizować ....tyle że nie ma turbiny i jeden potencjalny problem z przeładowaniem lub niedoładowaniem mamy w sdi z głowy :chytry: Jedyna elektronika w tych autach ,to sterownik silnika ,no i przepływomierz . Reszta to czujniki temperatury ,obrotów ,szybkości ,położenia wału itd .
dlugiewicz pisze:kupilem kilka miesiecy temu okazyjnie w Southport taka zabawke http://allegro.pl/sun-solus-pro-soft-13" onclick="window.open(this.href);return false; ... 16408.html (cena w pl powalila mnie na kolana bo mnie wyniosl 800f , czy w nim jest opcja sprawdzania wtryskow, cisnienia itd?
Kupiłeś jakiś wypasiony wynalazek ,zupełnie zbędny do diagnozy tak prostego auta jak twoje ...do jego diagnozy,wystarczy zwykły vag com,lub polski vag ,dostępny za free ,albo za kilkadziesiąt złotych.I ten zwykły vag com ,pokaże wszystko co pozwoli pokazać sterownik silnika ,czyli statyczny kąt wtrysku na zablokowanych nastawach ,korekcje na wtryskiwaczach ,temperatury jakie są "widziane " przez czujniki ....No i pozostałe parametry które to sprawdza się w czasie jazdy ,czyli w teście dynamicznym ....czyli to co potrzebne do pełnej diagnozy.A tak na koniec ,to nie piłuje się na luzie żadnego auta z hydropopychaczami ,bo co prawda nie w każdym przypadku ,ale często powoduje to własnie podwieszenie hydrauliki ...skutek kupa dymu ,"przebieranie " motorowni ,i często zgaśniecie i chwilowa niemozliwość odpalenia

golf 4 zadymi na niebiesko i gasnie

: ndz sie 04, 2013 11:02
autor: dlugiewicz
bo ten 'mechanik' sie uparl ze jakis syf musial zalapac od tego ze tyle czasu byl niejezdzony, nie mam dostepu do vaga gdyz mieszkam w uk i o polskiego mechanika tutaj ciezko a z tutejszymi 'brytyjskimi' sobie juz wogole daruje. Dlatego pytalem czy na tym solus pro scanner mozna sprawdzic ten kat ustawienia bo 'wydaje mi sie' ze predzej bym to sam zrobil, a jesli juz by sie nie udalo to przynajmniej wiedzialbym co zepsulem.

co do vaga - zamawiam na allegro, choc sadzilem ze tym skanerem sprawdze to samo, nie kupilem go specjalnie do tego golfa, poprostu byla okazja.

dzis jakies nowe historie ze po wymianie filtra paliwa pojawily sie babelki w ukladzie paliwowym i to tez moze byc ta przyczyna... :panna:

dziwi mnie gdy robie test przekaznikow itd to przy tym N109 ktory jest odpowiedzialny za pompe nie slychac tego cykania jak przy pozostalych gdy sa testowane (?)