Strona 1 z 2
[MK3 1Z] Czy to na 99% przeplywka?
: śr cze 14, 2006 15:49
autor: Gitner
Witam
Kilka dni temu auto stracilo kopa, vmax tylko 130 i czarne chmury za mna, spalanie ok, zaplon tez. Wypialem przeplywke - czarne chury znikly. Czy wiec moge byc pewny ze to przeplywka skoro po wypieciu przestal dymic? Jestem w trasie a VAGa to w polu moge szukac a jechac tak slimacznie to juz nie moge... wole sklep znalezc i kupic druga ale jesli nie ona to bym sie @#$%^&&* - pytam tylko o ta chmure.. Pilne!!!
Pozdro
Gitner
: śr cze 14, 2006 15:55
autor: damcio151
Witam.
U mnie jeszcze przepływka nie siadła nigdy ,ale jak odłączyłem ją to auto zrobiło się bardzo mułowate (jak zwykły diesel ) i w ogóle nie chciało jechać tak na każdym biegu . Jeśli tak masz ,że nie przyspiesza nawet na jedynce i jest zamulony to najprowdopodobniej jest to przepływka (tak według mnie )
pozdrawiam
damcio151
[ Dodano: Sro Cze 14, 2006 16:10 ]
a co do chmury dymu , to jeśli odpiąłeś przepływke i przetało dymić to bardzo prawdopodobne że to właśnie ona (gdy podpięta dymi , gdy odłączona nie dymi) .Takie moje zdanie
pozdrawiam
damcio151
: śr cze 14, 2006 16:12
autor: Corvax
Gitner, jesli auto ma muła w całym zakresie obrotów to moze to byc przepływomierz tymbardziej ze po podstawieniu wartosci domyslnych jest lepiej, batory to oczywiscie wynik zbyt małej ilosci powietrza - posprawdzaj jeszcze cały dolot czy nie ma jakiejs nieszczelnosci, a co do przepływki to faktycznie musisz miec pecha jesli odleciała bo te pierburgi są niemal wieczne.
: śr cze 14, 2006 16:26
autor: toffi
przeplywomierz najprawdopodobniej
: śr cze 14, 2006 17:39
autor: Gitner
Corvax pisze:Gitner, jesli auto ma muła w całym zakresie obrotów to moze to byc przepływomierz tymbardziej ze po podstawieniu wartosci domyslnych jest lepiej, batory to oczywiscie wynik zbyt małej ilosci powietrza - posprawdzaj jeszcze cały dolot czy nie ma jakiejs nieszczelnosci, a co do przepływki to faktycznie musisz miec pecha jesli odleciała bo te pierburgi są niemal wieczne.
Corvax co do nieszczelnosci - 2 dni przed upadkiem przy ostrym przyspieszaniu slyszalem szum jakby wlasnie powietrze - nigdy tego nie bylo - myslalem ze to turbo slychac - potem szum ustal (tzn nie ma go bo i kopa tez nie ma) i pojawila sie chmura.. no ale jak wspomnialem teraz bez przeplywki z tlumika czysty dymek
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sprawdze dolot - moze i dziura jest skoro tak szumialo (w sumie to fajne to bylo).. a moze to byc turbo? Przez ten szum mysle... skoro przeplywki pieburga sa wieczne..? Jesli dolot OK to jutro ide po przeplywke i dalej w droge..
Pozdro
Gitner
: śr cze 14, 2006 18:19
autor: twardy
U mnie przy szybkiej jeżdzie usłyszałem szum i ayto złapało tryb awaryjny.
Turbina zaczeła gwizdać a z tyłu batory , taki siemuł zrobił że tragedia.
Okazało się pękniety przewód gumowy na rurze powrotnej z intercoolera.
: czw cze 15, 2006 00:02
autor: BruceLee30
stawiam na nieszczely uk dolotowy dobrze sprawdz podociagaj opaski sprawdz intercooler
: czw cze 15, 2006 00:16
autor: Corvax
Gitner pisze:a moze to byc turbo?
Gitner, turbo jak pierdyknie to bedziesz wiedział, z reguły to sie konczy tez remontem silnika
: ndz cze 18, 2006 19:41
autor: Gitner
Witam ponownie
Niestety nie udalo mi sie nic jeszcze rozebrac, wrocilem na wypietej przeplywce. Spojrzcie na fotki, znalazlem usyfione miejsca wg mnie spowodowane ta awaria. Jakie wnioski teraz?
![Obrazek](http://img54.imageshack.us/img54/1613/18fx2.th.jpg)
Na tej fotce zaznaczylem: na dole sa dwa weze w oplocie metalowym - jeden z nich na pewnym odcinku ma osiadla sadze - skads tam wlasnie wali, poza tym z lewej zaznaczylem rurke ktora cala jest upackana jakby smarem / olejem
![Obrazek](http://img211.imageshack.us/img211/2941/21gu1.th.jpg)
Tu widac zasyfiona od dolu do polowy ta aluminiowa oslone.. czekam na wasze sugestie - aaa tak wogole to moj IC przy dolnej rurze do niego wchodzacej / wychodzacej jest zasyfiony olejem.. moze w tygodniu poloze sie pod auto.. studiuje etke i zdejmowanie zderzaka..
Pozdro
Gitner
: pn cze 19, 2006 14:22
autor: BruceLee30
jezeli masz batorego to gdziesz jest nieszczelnosc w ukladzie dolotowym u mnie zaczely sie przecierac rury w miejscu gdzie ida one od silnika i w dol do IC na szczescie w pore to zauwarzylem i zabezpieczylem
sciagniecie zdzerzaka jest banalne odkrec srubki w nadkolu chyba klucz 8, na zderzaku masz sruby 8 ki po odkreceniu ciagnij zderzak do siebie, zsunie sie z bocznych wspornikow, jak juz zdejmiesz oblukaj dobrze IC sprawdz czy jest szczelny, mozesz go sobie dobrze wyczyscic z nadmiaru oleju i radiator z kurzu i sufu
sprawdzales czy wogole wirnik w turbo sie obraca ?
: pn cze 19, 2006 14:30
autor: Gitner
BruceLee30 pisze:jezeli masz batorego to gdziesz jest nieszczelnosc w ukladzie dolotowym u mnie zaczely sie przecierac rury w miejscu gdzie ida one od silnika i w dol do IC na szczescie w pore to zauwarzylem i zabezpieczylem..
Wg mnie nieszczelnosc musi byc gdzies w okolicy miejsc zaznaczonych na fotce - bo tego syfu nie bylo - to sa spaliny..
sprawdzales czy wogole wirnik w turbo sie obraca ?
Tego nie sprawdzalem jeszcze - ale jak tam dojsc aby sprawdzic?
Pozdro
Gitner
: pn cze 19, 2006 14:48
autor: BruceLee30
Tego nie sprawdzalem jeszcze - ale jak tam dojsc aby sprawdzic?
najlepiej VAG iem ..a bez kompa:
mozna odkrecic przy turbo i zakrecic wirnikiem, ew na laczkach elastycznych przy turbo prawdzic czy twardnieja z chwila wzrostu V obrotowej jednak jak bedzie nieszczelnosc w ukladzie to raczej to nie zadziala
[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 2:53 pm ]
jezeli myslisz ze to w tych miejscach jak pokazales na fotach to moze wez kogos niech pogazuje i sprawdz czy to z tych miejsc powinno byc cos slychac, widac, czy czuc
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
polukaj jeszcze w miejscu gdzie ten lacznki elastyczny laczy sie z zawprem od recylkulacji spalin jest to laczone na uszczelki moze ktoras z nich ?
: pn cze 19, 2006 14:53
autor: HellMan
Gitner pisze:Wg mnie nieszczelnosc musi byc gdzies w okolicy miejsc zaznaczonych na fotce - bo tego syfu nie bylo - to sa spaliny..
Ja mam podobnie usyfione u dołu te aluminium od 30kkm (jak go kupiłem to już tak było). Bardzo proszę osoby obeznane o próbę diagnozy czym to może być spowodowane.
: pn cze 19, 2006 14:55
autor: BruceLee30
HellMan pisze:Gitner pisze:Wg mnie nieszczelnosc musi byc gdzies w okolicy miejsc zaznaczonych na fotce - bo tego syfu nie bylo - to sa spaliny..
Ja mam podobnie usyfione u dołu te aluminium od 30kkm (jak go kupiłem to już tak było). Bardzo proszę osoby obeznane o próbę diagnozy czym to może być spowodowane.
oleju ci nie ubywa ?