metaliczne stuki sprzęgło alternatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sanczo03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 28, 2013 12:41

metaliczne stuki sprzęgło alternatora

Post autor: sanczo03 » czw lip 25, 2013 12:44

od tygodnia coś stuka mi w okolicach rozrządu,stuki są metaliczne ale nieregularne,
nagrałem filmik zobaczcie czy te mniejsze koło powinno się tak ruszać na innych nie widać takich drgań,

[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony wt lis 26, 2013 13:22 przez sanczo03, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

metaliczne stuki przy rozrządzie

Post autor: tomassss24 » czw lip 25, 2013 16:34

Napinacz paska alternatora ci skacze juz nie trzyma jak powinien . Sprawdz najpierw rolke i napinacz paska mikro



sanczo03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 28, 2013 12:41

metaliczne stuki przy rozrządzie

Post autor: sanczo03 » sob lip 27, 2013 11:09

wysrał się amortyzator napinacza,cieknie z niego i nagrzewa się że poparzyć się można.Mogę tak jeździć jeszcze przez tydzień bo teraz nie mam czasu się ty zająć,czy grozi to uszkodzeniem innych elementów?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

metaliczne stuki przy rozrządzie

Post autor: italiano_83 » sob lip 27, 2013 11:55

Jeśli jesteś pewien, że to napinacz to nie ma problemu, przez tydzień nic się nie powinno złego stać będzie sobie postukiwał i tyle, jak się zatarło sprzęgło alternatora (daje podobny objaw postukiwania) to reszta osprzętu będzie dostawać po tyłku bo będzie szarpać paskiem napędu osprzętu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

metaliczne stuki przy rozrządzie

Post autor: przemlin » ndz lip 28, 2013 09:24

wykańczają się łożyska alternatora i jeszcze rolka zmiany kierunku obrotów paska



sanczo03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 28, 2013 12:41

metaliczne stuki przy rozrządzie

Post autor: sanczo03 » ndz sie 04, 2013 10:07

wymieniłem napinacz i nadal jest to samo,
Ostatnio zmieniony pt paź 18, 2013 10:00 przez sanczo03, łącznie zmieniany 1 raz.



sanczo03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 28, 2013 12:41

metaliczne stuki przy rozrządzie

Post autor: sanczo03 » pt paź 18, 2013 10:00

no i rozleciał się napinacz po dwóch miesiacach,pękł uchwyt przy amortyzatorze.Napinacz oddałem do reklamacji zwrócą mi kasę.Dzisiaj będę montować u mechanika nowy napinacz,ale zanim to zrobię napiszcie mi co mechanik ma sprawdzić, żeby sytuacja się nie powtórzyła.Wiem ze trzeba sprawdzić sprząglo alternatora,ale jeśli bezie sprawne co sprawdzać następne?o 12 jestem umówiony z mechanikiem dlatego proszę o możliwie jak najszybszą odpowiedz
dzięki,



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

metaliczne stuki przy rozrządzie

Post autor: przemlin » pt paź 18, 2013 12:55

sanczo03 pisze:ale jeśli bezie sprawne co sprawdzać następne
Na 100% to rolka alternatora, przerabiałem to.
sanczo03 pisze:Dzisiaj będę montować u mechanika nowy napinacz
Nowy też padnie... było sto razy pisane o tym.
pozdro.



sanczo03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 28, 2013 12:41

metaliczne stuki przy rozrządzie

Post autor: sanczo03 » wt lis 26, 2013 13:20

niestety nie uznali reklamacji,tez stwierdzili ze przyczyną uszkodzenia było sprząglo alternatora,
byłem dzisiaj u kilku mechaników oczywiście nie mówiłem im o tym co mi napisali w reklamacji,każdy z tych pseudomechanikow znowu chciał wymieniać napinacz nic nie wspominali ze przyczyną uszkodzenia mogła być rolka alternatora,dlatego postanowiłem ze sam to wymienię potrzebuję tylko dokładnego opisu jak wymontować alternator,jakie klucze będą potrzebne,myślę ze sobie z tym poradzę,robiłem już kilka rzeczy sam według opisów z forum tak jak demontaż i czyszczenie kolektora dolotowego,wymiana czujników,czyszczenie egr,zaślepienie egr itd.Z tym tez sobie poradzę,ale nie mogę znaleźć dokładnego opisu,jeśli wiecie gdzie można znaleźć opis wklejcie tu link,



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

metaliczne stuki sprzęgło alternatora

Post autor: przemlin » śr lis 27, 2013 07:50

viewtopic.php?f=35&t=429084" onclick="window.open(this.href);return false;, dobry mechanik wymieni sprzegiełko na aucie/specjalny klucz/ wyciaganie altka to dużo roboty ale da sie.pzdr



sanczo03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 28, 2013 12:41

metaliczne stuki sprzęgło alternatora

Post autor: sanczo03 » ndz mar 16, 2014 08:30

dzięki za pomoc,wymieniłem sprzęgiełko na alternatorze i wszytko gra teraz jak powinno,nic nie stuka i nie skacze,
niepotrzebnie wymieniałem napinacz naciąłem się tylko na koszty jestem do tyłu kilka stówek,



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

metaliczne stuki sprzęgło alternatora

Post autor: Detektor » śr mar 19, 2014 19:51

Już tyle razy omawialiśmy ten temat. Przede wszystkim sprawdzamy i wymieniamy rolkę alternatora bo to od uwalonego sprzęgła najczęściej lecą napinacze. Te napinacze w naszych autach naprawdę są solidne i trwałe ,dlatego najczęściej za awarię tego elementu możemy obarczać uwalone sprzęgło alternatora.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości