Strona 1 z 1

obroty w 1.9TD 93r coś nie tak :(

: wt cze 13, 2006 22:54
autor: vaclavo
mam problem - dokładnie kolega ma golfa 3 z 93r silnik 1.9TD - gdy silnik sie rozgrzeje to na biegu jałowym obroty rosną do około 2 tyś (nie naciskając gazu - poprostu same z siebie) gdy skręci sie kiere w prawo lub lewo powracaja do około 1200 obr - co to może być help

: wt cze 13, 2006 23:43
autor: toffi
trzeba wyregulowac samemu obroty dziwne ze przy skrecie spadaja ...ale utrzymuja sie??

: śr cze 14, 2006 09:34
autor: vaclavo
tak utrzymują sie - ale przy prostej kierze są dużo większe jak pisałem około2000 wystarczy ruszyć kierą i spadają :(

[ Dodano: Sro Cze 14, 2006 09:34 ]
a jak to sie reguluje??

Re: obroty w 1.9TD 93r coś nie tak :(

: czw cze 15, 2006 09:50
autor: akm97
Dla mnie wyglada to tak, że spadają w momencie ruchu kierownicą, bo działające wspomaganie kierownicy obciąża silnik. Jeśli nic w silniku nie "ruszałeś" stawiam na problem z pompą.
P.S. Oczywiście o ile problem z linka gazu jest wykluczony.

: czw cze 15, 2006 10:38
autor: toffi
powiedz koledze zeby sprubowal ujac troche na pompie wtryskowej bo moze miec za duza dawke podana a tam nagle niewiadomo skad rosna duze obroty ale tak jak juz kolega napisal podejtrzewam uszkodzenie pompy wtryskowej

: czw cze 15, 2006 20:02
autor: pasiak
uszkodzenie to możę nie ale ustawienia pompy są do zrobienia

: sob cze 17, 2006 09:45
autor: fryta79
Cześć ujmij troche dawke paliwa miałem tak samo obroty rosły na jałowym do 1800. zmniejsz tak żeby obroty były w granicach 900-1000 problem powinien zniknąć

: sob cze 17, 2006 10:14
autor: vaclavo
ok dzięki wszystkim ale może ktos mi napisać jak je zmniejszyć :D bede bardzo wdzięczny :) :bigok:

: sob cze 17, 2006 10:45
autor: zaprzal
moim zdaniem to nie jest dobry sposob, ogolnie spadna ci obroty a auto zrobi sie bardziej mulowate... Moim zdaniem albo cos jest z pompa juz nie tak (ze starosci, zuzycia), albo ktos regulowal sroba od obrotow oraz sroba ktora ustala minimalne polozenie dzwigni przyspieszenia

wogole jakas dziwna historia, przy ruszenu kierownica, jak dziala wspomaganie obroty moga spasc, ale az o 800 obrotwo??? z 2tys na 1,2?

jesli jednak chcesz zmniejszac dawke to robi to sroba zaznaczona na czerwono, odkrecasz kontre kluczem 13 i WYKRECASZ srobke zeby zmniejszyc dawke. Maly ruch robi dosyc duze zmiany. U Ciebie w pompie pewnie zamiast tego elementu zaznaczonego na zielono bedziesz mial taki grzybek.



Obrazek

: ndz cze 18, 2006 01:33
autor: vaclavo
zaprzal pisze:moim zdaniem to nie jest dobry sposob, ogolnie spadna ci obroty a auto zrobi sie bardziej mulowate... Moim zdaniem albo cos jest z pompa juz nie tak (ze starosci, zuzycia), albo ktos regulowal sroba od obrotow oraz sroba ktora ustala minimalne polozenie dzwigni przyspieszenia

wogole jakas dziwna historia, przy ruszenu kierownica, jak dziala wspomaganie obroty moga spasc, ale az o 800 obrotwo??? z 2tys na 1,2?

jesli jednak chcesz zmniejszac dawke to robi to sroba zaznaczona na czerwono, odkrecasz kontre kluczem 13 i WYKRECASZ srobke zeby zmniejszyc dawke. Maly ruch robi dosyc duze zmiany. U Ciebie w pompie pewnie zamiast tego elementu zaznaczonego na zielono bedziesz mial taki grzybek.



Obrazek
Wilekie dzięki za pomoc - zobacze... oczywiście punkcik dla Ciebie :) pozdro :okej:

: ndz cze 18, 2006 12:05
autor: zaprzal
vaclavo, mimo wszystko, nie wiem czy to jest dobry pomysl na rozwiazanie Twojego problemu :/

: ndz cze 18, 2006 23:41
autor: vaclavo
sie zobaczy ;)