Strona 1 z 1

Zatarty silnik 2.0 tdi CR

: czw lip 11, 2013 08:59
autor: sopel86
Witam,
Niestety i mnie chyba dopadł "szczesliwy" wyrobiony zabierak przy napędzie pompy olejowej.
Dopiero dzisiaj, będe miał diagnozę na oko w jakim stanie są przynajmniej panewki po zdjęciu miski itd.

Jednak już chciałbym zapytać jakie mam opcje w przypadku zatarcia silnika.
Motor mam 2.0 TDI CR 170KM - Oznaczenie CBB
Autko Skoda Superb

Ewentualnie z jakimi innymi oznaczeniami silniki podeszły by pod zamianke. Niestety CBB cieżko znaleźć na pierwszy rzut ok ;/

Z góry dzięki za pomoc

Zatarty silnik 2.0 tdi CR

: czw lip 11, 2013 16:22
autor: przemlin
sopel86 pisze:Niestety i mnie chyba dopadł "szczesliwy" wyrobiony zabierak przy napędzie pompy olejowej.
Jak masz comon raila to nie masz problemu z wycierającym sie napedem pompy oleju.., czy moze masz pompowtryska????
Jak sie cr zatarł to na pewno nie z powodu napędu pompy oleju.

Zatarty silnik 2.0 tdi CR

: pt lip 12, 2013 07:34
autor: sopel86
Na szczescie po rozebraniu silnik okazal sie ok. Przetrzymal 0 cisnienie ze strony pompy.

Na pewno mam common raila - autko kupione w 09.2009

Nowe zabieraki (dluzsze 10cm zamiast 7.7cm) VAG montowal akurat od 10.2009. Tak wiec w praktyce w autach od 2010 roku - wiec nie do konca wszystkie common raile sa bezpieczne

Zatarty silnik 2.0 tdi CR

: pt lip 12, 2013 08:34
autor: Piasek
O "bezpiecznych" silnikach VAG`a to słyszę mniej-więcej od 2004 roku... Że już modele od XX są bezpieczne. Jak widać jak się sypały tak się sypią.
Proponuję zainwestować w dobrych fachowców - a są tacy - i przerobić wadliwy system smarowania jakim obarczone są te silniki na ten stary, sprawdzony i niezawodny z 1.9TDI - nie kosztuje to wcale więcej niż zakup ori gratów do remontu twojego które są już "bezpieczne" (a za kolejne 100 tys km okaże się ze jednak nie ale będzie już too late...) i cieszyć się resztą eksploatacji bez spiny że coś ci się gdzieś w biegu zaświeci...
P.S.
U kumpla też silnik przeżył po takim incydencie (A4 B7). Uradowany tym faktem od razu silnik w bagażnik i heja do chłopaków do Gdańska na przeróbkę smarowania.
Po 2 dniach telefon że silnik ok ale turbina złom...

Zatarty silnik 2.0 tdi CR

: pt lip 12, 2013 09:25
autor: sopel86
No wlasnie tez bede czekal na informacje co z turbina.
Jak chlopaki w warsztacie odpalili na sekundke silnik zeby sprawdzic cisnienie to cos dziwnie pracowalo i mozliwe ze to bedzie turbinka. Okaze sie po zlozeniu calosci.

Na razie wyslalem modul pompy na regeneracje i przerobke - modyfikacja tego nieszczesnego zabieraka pod 10cm na wzor tych montowanych po 2010 r.

A w pon/wt stresik przy pierwszym odpalaniu ;d

Zatarty silnik 2.0 tdi CR

: śr lip 17, 2013 13:08
autor: damian-ppp
sopel86, I co z silnikiem?

Re: Zatarty silnik 2.0 tdi CR

: śr lip 17, 2013 16:11
autor: sopel86
damian-ppp pisze:sopel86, I co z silnikiem?
Do końca jeszcze nie wiem. Po złożeniu i odpaleniu okazało się, że jednak turbina się posypała. Jutro wróci z regeneracji i na jeździe próbnej wyjdzie co z silnikiem. Jestem dobrej nadzei ;].
I tak juz koszta się porobiły niezłe.