Strona 1 z 1
					
				Przegrzany silnik AFN
				: pn lip 01, 2013 21:05
				autor: bikerxc
				Cześć. Mam duży problem z paskiem AFN, a w zasadzie mój tata. Podczas uprzednich upałów po 35 stopni strzeliła chłodnica. Gdy zapaliła się kontrolka płynu tata zgasił silnik ale wiadomo, wszystko było mocno rozgrzane. Po wymianie chłodnicy+nowy płyn auto nie jedzie tak jak dawniej, jest troszkę słabsze, do tego ubywa cieczy chłodzącej, prawdopodobnie nie widać nigdzie wycieku (dzisiaj miał to dokładnie sprawdzić). Jakie są realia że poszła uszczelka pod głowicą, albo czy to tylko uszczelka pod głowicą? Mogło paść coś jeszcze?
			 
			
					
				Re: Przegrzany silnik AFN
				: wt lip 02, 2013 14:48
				autor: Xandar
				Miałem taki przypadek co prawda w innym silniku ale podobny. 
Otóż na początek rozłóż kartony w garażu i zobacz czy aby napewno nie ma wycieku.
Jeżeli podczas jazdy zauważasz że ubywa ci płynu a jednak wycieku na kartonach nie ma to niestety może być to uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący spala się. 
Zwróć też uwagę na spaliny z rury jaki maja kolor. 
Ja miałem o tyle gorzej że po wymianie uszczelki miałem jeszcze małe pęknięcie głowicy i wymiana uszczelki nic nie pomogła oby w twoim przypadku było jak najmniej problemów.
			 
			
					
				Przegrzany silnik AFN
				: wt lip 02, 2013 15:00
				autor: balon
				jeśli ubywa płyn w AFN-nie to albo kruciec na głowicy ( mógł się wygiąć, przy topić, pęknąć od temperatury) co do uszczelki pod głowicą to AFN lubi ją sobie wypalić a skoro sie przegrzał to stawiałbym na uszczelkę. no ale sprawdz :
			 
			
					
				Przegrzany silnik AFN
				: wt lip 02, 2013 15:57
				autor: bikerxc
				No i wycieków nigdzie nie ma. Teraz pozostaje obserwacja kiedy, ile ubywa płynu. Jak spala płyn to powinien chyba kopcić na jasno (jest ciemno czyli ok), chyba że to jakieś malutkie ilości bądź dostaje się do oleju.
			 
			
					
				Przegrzany silnik AFN
				: wt lip 02, 2013 17:52
				autor: 21Golfista21
				stawiam na upg
			 
			
					
				Re: Przegrzany silnik AFN
				: wt lip 02, 2013 20:45
				autor: Xandar
				21Golfista21 pisze:stawiam na upg
Również jak kolega, zresztą opisałem mój przypadek i podtrzymuję.
 
			
					
				Przegrzany silnik AFN
				: wt lip 02, 2013 23:16
				autor: Luki1608
				Uszczelka do wymiany na pewno
			 
			
					
				Przegrzany silnik AFN
				: śr lip 03, 2013 12:23
				autor: bikerxc
				UPG- czyli upalona/pęknięta  głowica czy tylko uszczelka. Trochę lipa jak przez chłodnice poszła głowica.
			 
			
					
				Re: Przegrzany silnik AFN
				: śr lip 03, 2013 15:02
				autor: Xandar
				bikerxc pisze:UPG- czyli upalona/pęknięta  głowica czy tylko uszczelka. Trochę lipa jak przez chłodnice poszła głowica.
UPG = Uszczelka pod Głowicą 

 
			
					
				Re: Przegrzany silnik AFN
				: czw lip 04, 2013 15:09
				autor: DieselPower
				odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy jest na nim biały osad taki krem. Wyjmij bagnet i sprawdź poziom oleju. Bo jak płynu ubywa i nie ucieka pod samochód. To może być w misce. Jak masz płyn w misce albo kaszę pod korkiem wlewu to głowica do góry. I lepiej nie jeździj bo będzie po silniku.
Słyszałem od takiego szpeca od diezli że przegrzany silnik nigdy nie chodzi tak samo jak wcześniej..może to mit.. Kwestia czy wywaliło uszczelkę bo wtedy auto jest z natury słabsze.
			 
			
					
				Przegrzany silnik AFN
				: czw lip 04, 2013 21:08
				autor: Luki1608
				DieselPower, 
tez tak slyszalem na temat przegrzania