Przegrzany silnik AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Przegrzany silnik AFN

Post autor: bikerxc » pn lip 01, 2013 21:05

Cześć. Mam duży problem z paskiem AFN, a w zasadzie mój tata. Podczas uprzednich upałów po 35 stopni strzeliła chłodnica. Gdy zapaliła się kontrolka płynu tata zgasił silnik ale wiadomo, wszystko było mocno rozgrzane. Po wymianie chłodnicy+nowy płyn auto nie jedzie tak jak dawniej, jest troszkę słabsze, do tego ubywa cieczy chłodzącej, prawdopodobnie nie widać nigdzie wycieku (dzisiaj miał to dokładnie sprawdzić). Jakie są realia że poszła uszczelka pod głowicą, albo czy to tylko uszczelka pod głowicą? Mogło paść coś jeszcze?



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Przegrzany silnik AFN

Post autor: Xandar » wt lip 02, 2013 14:48

Miałem taki przypadek co prawda w innym silniku ale podobny.

Otóż na początek rozłóż kartony w garażu i zobacz czy aby napewno nie ma wycieku.
Jeżeli podczas jazdy zauważasz że ubywa ci płynu a jednak wycieku na kartonach nie ma to niestety może być to uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący spala się.
Zwróć też uwagę na spaliny z rury jaki maja kolor.

Ja miałem o tyle gorzej że po wymianie uszczelki miałem jeszcze małe pęknięcie głowicy i wymiana uszczelki nic nie pomogła oby w twoim przypadku było jak najmniej problemów.



balon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: pn gru 14, 2009 21:29
Lokalizacja: TRZEBNICA

Przegrzany silnik AFN

Post autor: balon » wt lip 02, 2013 15:00

jeśli ubywa płyn w AFN-nie to albo kruciec na głowicy ( mógł się wygiąć, przy topić, pęknąć od temperatury) co do uszczelki pod głowicą to AFN lubi ją sobie wypalić a skoro sie przegrzał to stawiałbym na uszczelkę. no ale sprawdz :



Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Przegrzany silnik AFN

Post autor: bikerxc » wt lip 02, 2013 15:57

No i wycieków nigdzie nie ma. Teraz pozostaje obserwacja kiedy, ile ubywa płynu. Jak spala płyn to powinien chyba kopcić na jasno (jest ciemno czyli ok), chyba że to jakieś malutkie ilości bądź dostaje się do oleju.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Przegrzany silnik AFN

Post autor: 21Golfista21 » wt lip 02, 2013 17:52

stawiam na upg


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Przegrzany silnik AFN

Post autor: Xandar » wt lip 02, 2013 20:45

21Golfista21 pisze:stawiam na upg
Również jak kolega, zresztą opisałem mój przypadek i podtrzymuję.



Luki1608
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt cze 04, 2013 08:30
Lokalizacja: Lubin

Przegrzany silnik AFN

Post autor: Luki1608 » wt lip 02, 2013 23:16

Uszczelka do wymiany na pewno



Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Przegrzany silnik AFN

Post autor: bikerxc » śr lip 03, 2013 12:23

UPG- czyli upalona/pęknięta głowica czy tylko uszczelka. Trochę lipa jak przez chłodnice poszła głowica.



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Przegrzany silnik AFN

Post autor: Xandar » śr lip 03, 2013 15:02

bikerxc pisze:UPG- czyli upalona/pęknięta głowica czy tylko uszczelka. Trochę lipa jak przez chłodnice poszła głowica.
UPG = Uszczelka pod Głowicą :P



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Re: Przegrzany silnik AFN

Post autor: DieselPower » czw lip 04, 2013 15:09

odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy jest na nim biały osad taki krem. Wyjmij bagnet i sprawdź poziom oleju. Bo jak płynu ubywa i nie ucieka pod samochód. To może być w misce. Jak masz płyn w misce albo kaszę pod korkiem wlewu to głowica do góry. I lepiej nie jeździj bo będzie po silniku.
Słyszałem od takiego szpeca od diezli że przegrzany silnik nigdy nie chodzi tak samo jak wcześniej..może to mit.. Kwestia czy wywaliło uszczelkę bo wtedy auto jest z natury słabsze.


Przeglądam forum =]

Luki1608
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt cze 04, 2013 08:30
Lokalizacja: Lubin

Przegrzany silnik AFN

Post autor: Luki1608 » czw lip 04, 2013 21:08

DieselPower,
tez tak slyszalem na temat przegrzania



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 162 gości