Golf IV 1.9 ASZ gasnie podczas jazdy
: wt cze 11, 2013 07:58
Witam,
Mam problem ze swoim goferem - gaśnie podczas jazdy, nie można go potem odpalić.
Problem niestety powraca co jakiś czas mimo prób reanimacji.
Na początku ewidentnie się zapowietrzał - przy wrzucaniu na luz, dojeździe do świateł obroty falowały i w końcu padał - potem można go było z trudem odpalić, ale po odpaleniu po ściągnięciu nogi z gazu się zapowietrzał znowu i po takich 2-3 razach już nie szło go odpalić.
Auto poszło na warsztat - diagnoza - paliwo cofa się pod ciśnieniem do baku - wymieniona pompa paliwa w baku.
Po wyjeździe jeszcze tego samego dnia auto znowu zdechło - objawy podobne - diagnoza - cieknący filtr paliwa boscha, z którego ciekło paliwo i zapowietrzał układ.
Po wymianie filtra paliwa autko jeździło normalnie tydzień czasu, po czym po wyjeździe na autostradę w pewnym momencie (po ok 10km) obroty stanęły i po dodawaniu gazu telepało autem - po ściągnięciu nogi z pedału gazu i auto padło - nie można było odpalić. Auto wróciło na lawecie na warsztat. Po tygodniu szukania (po przywiezieniu auta nie było żadnych błędów na vagu z tym związanych) i sprawdzaniu diagnoza - walnięty czujnik położenia wału G28 - wywaliło błąd na vagu po dłuższym kręceniu i próbie odpalenia.
Po tym auto jeździło 2-3 tyg normalnie ( z tym że po mieście).
Dzisiaj rano znowu padło - znowu odcieło paliwo (momentalnie zgasł). Nie da się odpalić.
Alarm ma odcięcie paliwa, ale po przekręceniu kluczykiem i jego deaktywacji nie ma żadnej reakcji - auto wróci znowu na warsztat.
Pytanie - co to może być? Wcześniej sprawdzony cały układ paliwowy - teraz już niby ok. Sprawdzona wiązka - ok. Problem był z podpięciem vaga - bez problemu na włączonym zapłonie, jednak po odpaleniu auta nie dało się go zlogować. Podejrzenia padły na alarm, który mógł się sam zbroić i odcinać dostęp.
Nie wiem już co to może być.
Świecą się 2 kontrolki - ESP - stara sprawa z taśmą w kierownicy oraz w trakcie napraw zaświeciła się kontrolka ABS, która się pojawia, to za chwilę znika i znowu pojawi za jakiś czas - walnięty czujnik, co czuć, bo jak kontrolka się nie świeci, to wariuje abs podczas hamowania.
Golf IV 1.9 TDI ASZ 2003r.
Mam problem ze swoim goferem - gaśnie podczas jazdy, nie można go potem odpalić.
Problem niestety powraca co jakiś czas mimo prób reanimacji.
Na początku ewidentnie się zapowietrzał - przy wrzucaniu na luz, dojeździe do świateł obroty falowały i w końcu padał - potem można go było z trudem odpalić, ale po odpaleniu po ściągnięciu nogi z gazu się zapowietrzał znowu i po takich 2-3 razach już nie szło go odpalić.
Auto poszło na warsztat - diagnoza - paliwo cofa się pod ciśnieniem do baku - wymieniona pompa paliwa w baku.
Po wyjeździe jeszcze tego samego dnia auto znowu zdechło - objawy podobne - diagnoza - cieknący filtr paliwa boscha, z którego ciekło paliwo i zapowietrzał układ.
Po wymianie filtra paliwa autko jeździło normalnie tydzień czasu, po czym po wyjeździe na autostradę w pewnym momencie (po ok 10km) obroty stanęły i po dodawaniu gazu telepało autem - po ściągnięciu nogi z pedału gazu i auto padło - nie można było odpalić. Auto wróciło na lawecie na warsztat. Po tygodniu szukania (po przywiezieniu auta nie było żadnych błędów na vagu z tym związanych) i sprawdzaniu diagnoza - walnięty czujnik położenia wału G28 - wywaliło błąd na vagu po dłuższym kręceniu i próbie odpalenia.
Po tym auto jeździło 2-3 tyg normalnie ( z tym że po mieście).
Dzisiaj rano znowu padło - znowu odcieło paliwo (momentalnie zgasł). Nie da się odpalić.
Alarm ma odcięcie paliwa, ale po przekręceniu kluczykiem i jego deaktywacji nie ma żadnej reakcji - auto wróci znowu na warsztat.
Pytanie - co to może być? Wcześniej sprawdzony cały układ paliwowy - teraz już niby ok. Sprawdzona wiązka - ok. Problem był z podpięciem vaga - bez problemu na włączonym zapłonie, jednak po odpaleniu auta nie dało się go zlogować. Podejrzenia padły na alarm, który mógł się sam zbroić i odcinać dostęp.
Nie wiem już co to może być.
Świecą się 2 kontrolki - ESP - stara sprawa z taśmą w kierownicy oraz w trakcie napraw zaświeciła się kontrolka ABS, która się pojawia, to za chwilę znika i znowu pojawi za jakiś czas - walnięty czujnik, co czuć, bo jak kontrolka się nie świeci, to wariuje abs podczas hamowania.
Golf IV 1.9 TDI ASZ 2003r.