Strona 1 z 1

Jak sprawdzić ustawienie rozrządu

: sob cze 10, 2006 09:31
autor: jurek589
Wymieniałem samodzielnie pasek rozrządu w GOLFIE III 1,9TDI. Niestety zapomniałem zaznaczyć położenie koła zębatego rozrządu. Nie jestem pewny, czy koło zębate wałka rozrządu jest na swoim miejscu. Wiem, że może być z tego powodu wielki problem. Szukałem znaków na kole rozrządu, ale niestety ich nie znalazłem. Pomóżcie mi, jak sprawdzić, czy koło zębate rozrządu jest ustawione poprawnie.

: ndz cze 11, 2006 09:10
autor: greg
zdejmujesz osłonę klawiatury - wałek rozrządu powinien być ustawiony tak ze krzywki na wałku obie są w górze na 1 cylindrze czyli tym najbliżej paska, wtedy rowek na wałku widoczny po przeciwnej stronie czyli od strony skrzyni biegów powinien być ustawiony równolegle do płaszczyzny głowicy, zdejmujesz kapurek zaslepiający w skrzyni biegów na kielichu - osłonie koła zamachowego i w tym momencie powinno być widać że znak na kole zamachowym zgrywa się ze strzałką w otworze
Obrazek

: ndz cze 11, 2006 09:33
autor: Gobo90
greg pisze:zdejmujesz osłonę klawiatury - wałek rozrządu powinien być ustawiony tak ze krzywki na wałku obie są w górze na 1 cylindrze czyli tym najbliżej paska, wtedy rowek na wałku widoczny po przeciwnej stronie czyli od strony skrzyni biegów powinien być ustawiony równolegle do płaszczyzny głowicy, zdejmujesz kapurek zaslepiający w skrzyni biegów na kielichu - osłonie koła zamachowego i w tym momencie powinno być widać że znak na kole zamachowym zgrywa się ze strzałką w otworze
Dokładnie tak jeszcze zapomniałeś dodać o bolcu który się wkłada w kolo na pompie ;)

: ndz cze 11, 2006 09:50
autor: greg
Gobo90 pisze:Dokładnie tak jeszcze zapomniałeś dodać o bolcu który się wkłada w kolo na pompi
ale on chciał sprawdzić ustawienie a nie zdejmowac pasek...

[ Dodano: Nie Cze 11, 2006 9:51 am ]
zresztą jesli źle ustawi koło pompy to najwyżej nie odpali a jak źle ustawi rozrząd to pójdzie w koszty

: pn cze 12, 2006 21:39
autor: jurek589
Dzięki greg za podpowiedź. Sprawdziłem jak radziłeś i jestem pewien , że wszystko jest w porządku. Silnik pracuje jak zegarek. Jeszcze raz dzięki.

: pn cze 12, 2006 21:47
autor: damian24
A jak sprawdzic poprawnosc ustawienia pompy w 1.6 TD bo niedawno był zmieniany rozrzad i wydaje mi sie ze za głosno chodzi (słyszałem ze jak jest przestawiony to chodzi jak ursus). U mnie nie jest tak zle. Fachowiec nie był z pewnego zrodła. Winny napewno nie jest tłumik, ani sam silnik bo jest po remoncie i przed wymiana chodził ciszej.

: wt cze 13, 2006 07:50
autor: greg
damian24 pisze:A jak sprawdzic poprawnosc ustawienia pompy w 1.6 TD bo niedawno był zmieniany rozrzad i wydaje mi sie ze za głosno chodzi
najlepiej do pompiaraza i zegarem wkręcanym w pompę sprawdzi

: wt lip 08, 2008 23:59
autor: wiesio
Witam.
Mam golfika 1.3 na wtrysku
Szukam pomocy :crazy:
Wymieniałem uszczelniacze na korbowodzie i na wałku rozrządu i przy okazji pasek rozrządu.
Po ustawieniu punktów kontrolnych na kole zamachowym i kole wałku rozrządu silnik pracuje nie równomiernie i szarpie niskie obroty!
Zastanawiam się nad aparatem ? Palec nie jest skierowany prosto na punkt kontrolny odsunięty o 3-4 milimetry. Czy może być to przyczyną szarpanie silnika?

: śr lip 09, 2008 00:12
autor: Tomek
wiesio pisze:Zastanawiam się nad aparatem ? Palec nie jest skierowany prosto na punkt kontrolny odsunięty o 3-4 milimetry. Czy może być to przyczyną szarpanie silnika?
no
raczej

[ Dodano: 09 Lip 2008 00:14 ]
greg pisze:zresztą jesli źle ustawi koło pompy to najwyżej nie odpali a jak źle ustawi rozrząd to pójdzie w koszty
1,9 TD bedzie chodzil na wysokich obrotach