Jak sprawdzić ustawienie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jurek589
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 23, 2006 13:50
Lokalizacja: Szklarska

Jak sprawdzić ustawienie rozrządu

Post autor: jurek589 » sob cze 10, 2006 09:31

Wymieniałem samodzielnie pasek rozrządu w GOLFIE III 1,9TDI. Niestety zapomniałem zaznaczyć położenie koła zębatego rozrządu. Nie jestem pewny, czy koło zębate wałka rozrządu jest na swoim miejscu. Wiem, że może być z tego powodu wielki problem. Szukałem znaków na kole rozrządu, ale niestety ich nie znalazłem. Pomóżcie mi, jak sprawdzić, czy koło zębate rozrządu jest ustawione poprawnie.
Ostatnio zmieniony śr lip 09, 2008 09:29 przez jurek589, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz cze 11, 2006 09:10

zdejmujesz osłonę klawiatury - wałek rozrządu powinien być ustawiony tak ze krzywki na wałku obie są w górze na 1 cylindrze czyli tym najbliżej paska, wtedy rowek na wałku widoczny po przeciwnej stronie czyli od strony skrzyni biegów powinien być ustawiony równolegle do płaszczyzny głowicy, zdejmujesz kapurek zaslepiający w skrzyni biegów na kielichu - osłonie koła zamachowego i w tym momencie powinno być widać że znak na kole zamachowym zgrywa się ze strzałką w otworze
Obrazek



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » ndz cze 11, 2006 09:33

greg pisze:zdejmujesz osłonę klawiatury - wałek rozrządu powinien być ustawiony tak ze krzywki na wałku obie są w górze na 1 cylindrze czyli tym najbliżej paska, wtedy rowek na wałku widoczny po przeciwnej stronie czyli od strony skrzyni biegów powinien być ustawiony równolegle do płaszczyzny głowicy, zdejmujesz kapurek zaslepiający w skrzyni biegów na kielichu - osłonie koła zamachowego i w tym momencie powinno być widać że znak na kole zamachowym zgrywa się ze strzałką w otworze
Dokładnie tak jeszcze zapomniałeś dodać o bolcu który się wkłada w kolo na pompie ;)



greg

Post autor: greg » ndz cze 11, 2006 09:50

Gobo90 pisze:Dokładnie tak jeszcze zapomniałeś dodać o bolcu który się wkłada w kolo na pompi
ale on chciał sprawdzić ustawienie a nie zdejmowac pasek...

[ Dodano: Nie Cze 11, 2006 9:51 am ]
zresztą jesli źle ustawi koło pompy to najwyżej nie odpali a jak źle ustawi rozrząd to pójdzie w koszty



jurek589
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 23, 2006 13:50
Lokalizacja: Szklarska

Post autor: jurek589 » pn cze 12, 2006 21:39

Dzięki greg za podpowiedź. Sprawdziłem jak radziłeś i jestem pewien , że wszystko jest w porządku. Silnik pracuje jak zegarek. Jeszcze raz dzięki.



Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » pn cze 12, 2006 21:47

A jak sprawdzic poprawnosc ustawienia pompy w 1.6 TD bo niedawno był zmieniany rozrzad i wydaje mi sie ze za głosno chodzi (słyszałem ze jak jest przestawiony to chodzi jak ursus). U mnie nie jest tak zle. Fachowiec nie był z pewnego zrodła. Winny napewno nie jest tłumik, ani sam silnik bo jest po remoncie i przed wymiana chodził ciszej.



greg

Post autor: greg » wt cze 13, 2006 07:50

damian24 pisze:A jak sprawdzic poprawnosc ustawienia pompy w 1.6 TD bo niedawno był zmieniany rozrzad i wydaje mi sie ze za głosno chodzi
najlepiej do pompiaraza i zegarem wkręcanym w pompę sprawdzi



wiesio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 17:06
Lokalizacja: Kęty

Post autor: wiesio » wt lip 08, 2008 23:59

Witam.
Mam golfika 1.3 na wtrysku
Szukam pomocy :crazy:
Wymieniałem uszczelniacze na korbowodzie i na wałku rozrządu i przy okazji pasek rozrządu.
Po ustawieniu punktów kontrolnych na kole zamachowym i kole wałku rozrządu silnik pracuje nie równomiernie i szarpie niskie obroty!
Zastanawiam się nad aparatem ? Palec nie jest skierowany prosto na punkt kontrolny odsunięty o 3-4 milimetry. Czy może być to przyczyną szarpanie silnika?



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » śr lip 09, 2008 00:12

wiesio pisze:Zastanawiam się nad aparatem ? Palec nie jest skierowany prosto na punkt kontrolny odsunięty o 3-4 milimetry. Czy może być to przyczyną szarpanie silnika?
no
raczej

[ Dodano: 09 Lip 2008 00:14 ]
greg pisze:zresztą jesli źle ustawi koło pompy to najwyżej nie odpali a jak źle ustawi rozrząd to pójdzie w koszty
1,9 TD bedzie chodzil na wysokich obrotach


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 157 gości