Strona 1 z 2

Metaliczny dźwięk biały dym ..

: śr cze 05, 2013 12:16
autor: cbl112
Witam poszukiwałem podobnego problemu do mnie no ale niestety nie moglem nic wyszukać. tematy były powiązane z TDI albo różniące się od mojego problemu w jakimś tam stopniu, wiec przejdę od razu może do rzeczy i opisze swój problem.
Ostatniego czasu zauważyłem ze mój Golf 4 1.9 SDI głośno chodzi podchodzi takim metalicznym dźwiękiem kiedy wciskałem mu pedał gazu na biegu jałowym bądź podczas jazdy. Ogólnie stracił dużo mocy powyżej 2tys obrotów już nie moglem go bardziej rozkręcić a dźwięk tak głośny jak jakiś traktor .. Postanowiłem dziś jechać do mechanika podpiąć go pod komputer aby zdiagnozować chorobę. Próbuje odpalić auto a tu nic tylko kreci i wydostaje się biały dym z tłumika Co to może być ? ;( chce zaprowadzić go do mechanika lecz najbliższy to 18km wiec prawdopodobnie będę musiał holować :( proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim już problemem? :((
-------------------------------------------------------
Właśnie wróciłem od mechanika o dziwo samochód odpalił sam i poszła spora chmura dymu..
po podłączeniu do komputera wyskoczyły błędy

Typ błędu stan
Regulacja początku wtrysku ZAP
Elektrozawór początku wtrysku ZAP
Centralka zablokowana ZAP

po regulacji wtrysku samochód będzie bezproblemowo jeździć czy będzie należało coś wymienić?

Re: POMOCY !!! METALICZNY DZWIEK I BIALY DYM

: śr cze 05, 2013 16:26
autor: Xandar
Dało by radę nagrać krótki filmik ? i przesłać go na YT i umieścić tu ?
Ciężko stwierdzić tak po opisie nagraj i wrzuć pewnie więcej się dowiemy.

Metaliczny dźwięk biały dym ..

: śr cze 05, 2013 16:40
autor: italiano_83
Trzeba zlogować i sprawdzić czy pompa reguluje kąt wtrysku ... sam kąt wtrysku się nie przestawił...

Re: Metaliczny dźwięk biały dym ..

: śr cze 05, 2013 17:16
autor: cbl112
Cały ten mechanik od komputera powiedział żebym sprawdził kolo na wale korbowym czy dobrze dokręcone czy coś takiego. Gwarancje na rozrząd mam wiec jutro powiem co i jak z tym. Co do filmiku niestety mamy XXI wiek a ja nie mam takiej możliwości nagrania filmiku.
PS. A tak z waszej czystej wiedzy to coś poważnego, zaboli portfel mocno gdyby to nie było to kolo na wale? Pytałem również tego speca od komputera ile w razie czego ustawienie wtryska, to krzykną 65zl przystępna cena?

Re: Metaliczny dźwięk biały dym ..

: czw cze 06, 2013 12:25
autor: cbl112
bylem u mechanika rozrząd i kolo na wale korbowym sprawne. mówił ze pompa się psuje i prawdopodobnie do wymiany bądź regeneracji. W takim razie wieżyc komputerowi czy dla mechanika ? nie wiem co mam robić

Metaliczny dźwięk biały dym ..

: czw cze 06, 2013 18:11
autor: munior
cbl112 pisze:bylem u mechanika rozrząd i kolo na wale korbowym sprawne. mówił ze pompa się psuje i prawdopodobnie do wymiany bądź regeneracji. W takim razie wieżyc komputerowi czy dla mechanika ? nie wiem co mam robić
Przecież przyczyna podana jak na tacy
cbl112 pisze:Regulacja początku wtrysku ZAP
Elektrozawór początku wtrysku ZAP
Co to za spece ,co nie potrafią sprawdzić choćby głupich kabelków do elektrozaworu n108 :panna: może się wstydzą przyznać że nawet nie wiedzą gdzie on jest :chytry: Z drugiej strony, to jestem to w stanie zrozumieć ,bo nie każdy mechanik ,zna się na pompach wtryskowych :hmm:

Re: Metaliczny dźwięk biały dym ..

: czw cze 06, 2013 21:41
autor: cbl112
czy mógłbyś mi wskazać który to kabel n108? i podpowiedzieć jak wygląda uszkodzony od dobrego czy w czym to się rożni?

Metaliczny dźwięk biały dym ..

: pt cze 07, 2013 13:23
autor: munior
cbl112 pisze:czy mógłbyś mi wskazać który to kabel n108? i podpowiedzieć jak wygląda uszkodzony od dobrego czy w czym to się rożni?
Google ,wpisujesz n108 i dajesz grafika :chytry: ale naprawdę odpuść to sobie ,bo sądząc po twojej wypowiedzi nie ma opcji żebyś coś sam zdziałał ...posłuchaj dobrej rady i jedz do kogoś kto wie co do czego :hmm:

Re: Metaliczny dźwięk biały dym ..

: pt cze 07, 2013 14:26
autor: cbl112
W Poniedziałek stawiam auto na warsztat wiec później napisze co to za wirus dopadł golfa jak zdiagnozują chorobę.
Twoim zdaniem pompa będzie do wymiany bądź regeneracji ? Czy porostu jakieś tam kabelki czy jakaś nie droga cześć do wymiany?
do poniedziałku trochę czasu a nie daje mi spokoju ta usterka i ciągle nasuwają mi się na myśl pytania co to może być.. :banghead:

Metaliczny dźwięk biały dym ..

: pt cze 07, 2013 15:16
autor: munior
cbl112 pisze:Twoim zdaniem pompa będzie do wymiany bądź regeneracji ? Czy porostu jakieś tam kabelki czy jakaś nie droga cześć do wymiany?
Moje zdanie w tej chwili nie ma znaczenia,choć wiem co jest przyczyną :chytry: bo nie raz miałem z taką przypadłoscią do czynienia . Skoro stawiasz auto na warsztat ,to różnie może być :hmm: Czasami drobiazg , ''na warsztacie " często urasta do bardzo skomplikowanego problemu ...Szczególnie jak klient kompletnie zielony :hmm:

Re: Metaliczny dźwięk biały dym ..

: pt cze 07, 2013 16:49
autor: cbl112
Wiec co jest tego przyczyna i na co mam uważać? Po to piszemy tu swoje problemy aby sobie pomagać :)

Metaliczny dźwięk biały dym ..

: pt cze 07, 2013 17:49
autor: munior
cbl112 pisze:Wiec co jest tego przyczyna i na co mam uważać?
Proszę bardzo , o ile ''głosny i rozklekotany " stał się nagle ,oto możliwe przyczyny :niesprawny elektrozawór n108 ,lub jego zasilanie ,zapieczony lub zapchany zawór powrotny paliwa ,zatarty ,lub "wysypany "zaworek ciśnienia wewnetrznego ,zwany też "zwrotnym " ,zatarty tłoczek przestawiacza kąta wtrysku w pompie ...Wszystkie te elementy masz w pompie wtryskowej .... wszystko już wiesz .
cbl112 pisze: Po to piszemy tu swoje problemy aby sobie pomagać
Mam nadzieję że ci pomogłem ? :hmm: choć z drugiej strony ,obaj wiemy ,że na nic ci się ta wiedza przyda :chytry:

Metaliczny dźwięk biały dym ..

: pt cze 07, 2013 18:09
autor: cbl112
Dzięki wielkie na dniach opisze usterkę dokładniej jak będę już coś wiedzieć . Do usłyszenia

Metaliczny dźwięk biały dym ..

: sob cze 08, 2013 07:47
autor: Michał_1977
cbl112 pisze:Regulacja początku wtrysku
Jeszcze raz pod kompa i ustaw poprawnie kąt wtrysku.
Wcześniej sprawdź naciągnięcie paska rozrządu i czy wszystko jest na znakach,czyli pompa (blokada),koło zamachowe (punkt 0 lub I ) i wałek rozrządu (nacięcie).