Strona 1 z 1

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: ndz maja 19, 2013 18:56
autor: qwert
1. Posiada ktoś zdjęcie, gdzie porównany jest wałek od 1.6D i 1.6TD SB?

Na zdjęciach z aukcji internetowych nie widzę różnicy, a poza tym sprzedawcy piszą tylko, że do TD bez rozróżnienia silników.

Tu na zdjęciu z tego forum jest wałek od golfa IV TDI po prawej i wałek 1.7 SDI po lewej:
Obrazek

2. Czy wałek od SB przypomina ten od 1.7 SDI ?

Pytam bo w silniku (blok i osprzęt SB) mam głowicę 068103374G. W ETKA online i w ogóle w Internecie nie znalazłem nic co by wskazywało na to czy głowica pochodzi od SB, czy od innych silników TD. Chciałem zidentyfikować po wałku rozrządu, ale wyraźnego zdjęcia wałka SB-ka nie znalazłem, a w ETKA online nie ma rozróżnienia i numery na wałku w sumie nic nie mówią: S 068 L 4 4.

3. Jakby okazało się, że mój wałek jest od JK/ JP/ 1V itd., czy warto szukać (przez forum? od ludzi co kitu nie wcisną :bigok: ) wałka od SB?

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: ndz maja 19, 2013 19:00
autor: Q_mac
W TD różnice w krzywkach są raczej niewielkie i nie mają większego znaczenia. Z tego co pamiętam marcinas1983 kombinował z wałkami z TDI i SDI, arwam chyba też więc spróbuj do nich uderzyć.

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: wt maja 21, 2013 13:15
autor: marcinas1983
Z tego co pamiętam to wałek od SDI miałem taki jak ten po lewej stronie z krzywkami zaokrąglonymi zaś ten od SB'ka ( wyciągnąłem ze swojego starego silnika ) miał właśnie ostrzejsze krzywki. Tyle mogę na tą chwilę napisać... szkoda, że nie zapytałeś się o to wcześniej w sobotę rozrząd zmieniałem i dekiel od zaworów miałem zdjęty to bym sprawdził jakie oznaczenia na tym z SB'ka mam.

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: wt maja 21, 2013 22:53
autor: arwam
silniki vJK i inne do 87' na płytkach mają inne wałki.
silniki JP i 1V RA JR SB MF mają bardzo podobne wałki.
generalnie zasady są takie że jeśli chcesz iść w obroty to zakładasz wałek o dłuższych fazach rozrządu...
jeśli chcesz iść w momen obrotowy to o krótszych.
rożnice w fazach rozrządów w silnikach 1.6TD na hydro są symboliczne... nie opłaca się kombinować jeśli nie masz wytartego wałka.
możesz za to założyć wałek z AAZ'a na nich w TDIkach robią ponoć takie momenty że potrafi po wzmocnieniu sprzęgła skrzynię mielić
zasłyszane z kilku niezależnych od siebie źródeł, a doświadczenia własne i innych kolegów potwierdzają to.

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: wt maja 21, 2013 23:15
autor: Michał_1977
arwam pisze:silniki vJK i inne do 87' na płytkach mają inne wałki.
A ten dalej się upiera,że do 87r były płytki... :panna:
Oj Arek,Arek...

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: śr maja 22, 2013 08:22
autor: arwam
same silniki według różnych źródeł było produkowane do 85 lub 86' ale montowane w autach do połowy 87' bardzo często widzę właśnie golfy i jetty z hydro z 87' jesli się zagłębić to z płytkami są do połowy roku.

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: śr maja 22, 2013 10:24
autor: qwert
Dzięki panowie za informacje.

Zależy mi na momencie, bo auto terenowe ze stałym napędem na 4 koła. Dla 3000 obr/min osiągam ok 92 km/h na 5 biegu. Obecny JP w terenie spisuje się znakomicie, ale potrzebuje trochę czasu do rozpędzenia na asfalcie i więcej niż 115 km/h nie chce uciągnąć, dlatego zmieniam na SB. W sumie zależy mi na przyspieszeniu niż na prędkości maksymalnej.

Co do głowic na płytki to sprawa sporna. Literatura co innego i w praktyce co innego. Np. ja mam w garażu dwie głowice z 86 na płytkach.

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: śr maja 22, 2013 23:43
autor: arwam
qwert, do terenówki brałbym TDI z mechaniczną pompą, nie tylko oszczeniejsze i z większym momentem obrotowym ale nie wytwarza tyle ciepła i w terenie nie ma takiego ryzyka przegrzania motoru.

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: śr maja 22, 2013 23:45
autor: arwam
qwert, do terenówki brałbym TDI z mechaniczną pompą, nie tylko oszczeniejsze i z większym momentem obrotowym ale nie wytwarza tyle ciepła i w terenie nie ma takiego ryzyka przegrzania motoru.

Wałek rozrządu 1.6 TD SB, a 1.6 D

: czw maja 23, 2013 11:46
autor: qwert
Wiem, że SB-ka "przykręcę" bez większych przeróbek tzn. przerzucę miskę, smok, lżejsze koło zamachowe, łapy, skośną podstawę filtra oleju i czujniki oleju ze swojego przerobionego JP-ka, wyrzeźbię wydech, dopasuję łożysko wałka sprzęgowego w wale korbowym i będę śmigać.
SB-ka z osprzętem kupiłem naprawdę okazyjnie. Sądzę, że m-TDI za 250PLN + koszt końcówek wtrysków raczej bym nie złożył :grin:. Nie mówię, że nie jestem zainteresowany m-TDI, nawet bardzo jestem zainteresowany. Najpierw jednak poćwiczę modzenie na TD.