Strona 1 z 1

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 21:05
autor: kamilwood92
Witam, od nie dawna posiadam golfa 3 1.9 TDI z silnikiem 1Z, po zakupie auta i dojechaniu do domu po większych oględzinach silnika stwierdziłem że uszkodzony jest intercooler i ucieka mu powietrze z turbo, dziś zabrałem się za to.Został założony drugi intercooler i cały układ jest teraz szczelny, lecz pojawił się bardzo duży problem mianowicie po odpaleniu auta wszystko było w normie, normalne obroty takie jak zawsze lesz po dodaniu gazu silnik zaczął bardzo dziwnie pracować, jak opętany rzucało całym autem, wygladało tak jak by auto chodziło nie na wszystkie cylindry, po dodaniu gazu źle wkręca się na obroty przy czym strasznie kopci na czarno,lecz po odpięciu wtyczki od zaworu podciśnienia wszystko wraca do normy są normalne obroty i ładnie,płynnie wkręca się na wysokie, po założeniu wtyczki problem powraca.Co może być przyczyną takiego zjawiska??

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 22:26
autor: italiano_83
Po odpięciu jakiej wtyczki - na jakim zaworze podciśnienia... ?

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 22:48
autor: kamilwood92
kolego z tego co wyczytałem to zawór N75 lecz dorzucam zdjęcie żeby nie mylić Obrazek

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 22:54
autor: italiano_83
A co tam n75 może mieszać :? On w sumie ma proste zadanie polegające na otworzeniu zaworu WG - w woli ścisłości jest sterowany nadciśnieniowo ...
A nie n18 czasem ...bo on steruje EGR-m i jest sterowany podciśnieniem ...

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 23:01
autor: kamilwood92
właśnie nie bo N18 znajduje się troche dalej, i właśnie ten N75 robi coś tu zamieszanie, nie od dziś grzebie w dieslach ale to mnie bardzo zastanowiło od czego to moze być, a tym bardziej że prędzej tego nie było tylko po zmianie intercoolera i po wciśnięciu gazu do dechy, schodzi z obrotów już jak by chodził na 2-3 cylindrach, pierw się przestraszyłem że pasek mi przeskoczył ale jak zgasiłem auto i odpaliłem to chodzi normalnie do momentu dodania gazu, a i dodam jeszcze że jak ściągnie się wąż z kolektora ssącego i doda gazu to nic się nie dzieje tylko jak jest turbo podłączone i ten zawór N75, dziś jeździłem autem z odłączoną wtyczką i jeździ normalnie zbiera się tak jak powinien

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 23:05
autor: italiano_83
To podmień n75 na inny .. co on tam może psuć .. vag i sprawdź błędy zapisane w sterowniku ...

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 23:11
autor: kamilwood92
kolego jak jesteś już tak obeznany w tych sprawach to mam jeszcze jedno pytanko, na rurze plastikowej łączącej intercooler z kolektorem ssącym jest czujnik- wtyczka z 2 pinami od czego to jest i do czego służy, poprzednio miałem M-TDI który sam złożyłem więc nie miałem takich dodatków i problemów

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 23:21
autor: italiano_83
Map sensor może... czujnik mierzący ciśnienie doładowania panujące w układzie... Ale tam zdaje się jest przy sterowniku w 1z .. :?

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: sob maja 18, 2013 23:30
autor: kamilwood92
no dobra dzięki wielkie za pomoc, ale auto i tak będzie trzeba podlączyć pod vag'a bo pewnikiem ma nie jeden problem, a zwłaszcza że moim zdaniem troche dużo pali, chodz moja uwaga może być mylna bo ostatnimi dniami troszke go " przepalałem"

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: ndz maja 19, 2013 10:19
autor: stefano189
to jest czujnik temperatury w dolocie, okragły czujnik, uszczelniony gumowym oringiem i zabezpieczeniem na wsuwkę. Wtyczka idzie do niego 2 pinowa. :bigok:
Czujnik cisnienia doładowania innymi słowy map sensor w ahu, 1z i ale jest w obudowie kompa na podszybiu.

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

: ndz maja 19, 2013 11:21
autor: munior
kamilwood92 pisze:tym bardziej że prędzej tego nie było tylko po zmianie intercoolera i po wciśnięciu gazu do dechy, schodzi z obrotów już jak by chodził na 2-3 cylindrach
Mnie to wygląda na podwieszającą się hydraulikę,nic innego to być nie może ...dziwne tylko że doładowanie ma na to wpływ,ale zdarzały się już takie przypadki,szczególnie po wirusie :chytry: podłacz vaga ,to podstawa przy diagnozie ...i oczywiście najpierw zobacz jakie błedy zapisał sterownik ,skasuj ,o ile wszystkie dadzą się skasować to jazda próbna i jeszcze raz błedy ...Doładowanie podczas jazdy sprawdż ,czyli blok 011 zloguj.A tak na marginesie ,to wszelkie testy robimy tylko w czasie jazdy ,bo tylko takie mają sens , no moze za wyjątkiem sprawdzenia statycznego kąta wtrysku i dawki paliwa ,bo to akurat sprawdzamy na postoju :chytry: Nie piłuje się na maxa nieobciążonego silnika na biegu jałowym :hmm: kompletnie nic tak nie sprawdzisz ,a jedyne co można uzyskać w ten sposób to podwieszenie hydrauliki