[MK4] Wyciek płynu chłodniczego - wymiana pękniętego węża
: sob maja 11, 2013 12:51
Witam Forumowiczów,
Dotyczy MK4 Golf variant 2000r , AJM, 115KM. Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu chłodniczego, dolałem 1 litr ale po przejechaniu kilkuset metrów wszystko ponownie się 'wylało'. Spod maski zaczęło wszystko parować. Wszystko było zalane z prawej strony silnika (stojąc przodem do auta), nad skrzynią biegów, poniżej zbiorniczka na płyn hamulcowy. Przejechałem jeszcze ok 2km i dalej zadzwoniłem po kolegę żeby mnie sholował bo nie chciałem jechać bez chłodzenia. Rano jak wszystko wystygło to przeszukałem wszystkie węże w okolicy gdzie był wyciek i znalazłem pęknięty wąż wchodzący do bloku silnika, wąż o długości około 5-6cm. Wchodzi on do trójnika, z którego jeden koniec prowadzi do zbiorniczka z płynem chłodniczym (od góry zbiorniczka). Poniżej zdjęcie i schemat z zaznaczonym pękniętym wężem.
Mam do Was pytanie odnośnie wymiany tego węża. Przeglądałem allegro i ciężko znaleźć taką "część". Prośba do posiadaczy katalogu części do VAG'a, (fachowo to chyba "ETKA" się nazywa ) o podanie numeru/symbolu tego węża.
Czy może mogę w jego miejsce wstawić (dociąć na odpowiednią długość) jakiś inny tego typu wąż?
Dziękuje i pozdrawiam
Dotyczy MK4 Golf variant 2000r , AJM, 115KM. Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu chłodniczego, dolałem 1 litr ale po przejechaniu kilkuset metrów wszystko ponownie się 'wylało'. Spod maski zaczęło wszystko parować. Wszystko było zalane z prawej strony silnika (stojąc przodem do auta), nad skrzynią biegów, poniżej zbiorniczka na płyn hamulcowy. Przejechałem jeszcze ok 2km i dalej zadzwoniłem po kolegę żeby mnie sholował bo nie chciałem jechać bez chłodzenia. Rano jak wszystko wystygło to przeszukałem wszystkie węże w okolicy gdzie był wyciek i znalazłem pęknięty wąż wchodzący do bloku silnika, wąż o długości około 5-6cm. Wchodzi on do trójnika, z którego jeden koniec prowadzi do zbiorniczka z płynem chłodniczym (od góry zbiorniczka). Poniżej zdjęcie i schemat z zaznaczonym pękniętym wężem.
Mam do Was pytanie odnośnie wymiany tego węża. Przeglądałem allegro i ciężko znaleźć taką "część". Prośba do posiadaczy katalogu części do VAG'a, (fachowo to chyba "ETKA" się nazywa ) o podanie numeru/symbolu tego węża.
Czy może mogę w jego miejsce wstawić (dociąć na odpowiednią długość) jakiś inny tego typu wąż?
Dziękuje i pozdrawiam