Strona 1 z 1
Zawór N75
: pt maja 10, 2013 09:29
autor: KrOlikk
witam posiadam takowy zawor w swoim golfie
http://img04.allegroimg.pl/photos/orygi ... 87251259_1" onclick="window.open(this.href);return false;
i mam pytanie bo jest do wymiany czy musi byc taki jak mam czy mozna zalozyc np taki
http://carhard.pl/allegro/n75.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ?
te elektrozawory wystepuja pod ta sama nazwa
czym one sie roznia ze niektorzy maja taki jak ja a a niektorzy ten drugi ?
pozdrawiam
Zawór N75
: pt maja 10, 2013 21:46
autor: munior
KrOlikk pisze:witam posiadam takowy zawor w swoim golfie
http://img04.allegroimg.pl/photos/orygi" onclick="window.open(this.href);return false; ... 87251259_1
i mam pytanie bo jest do wymiany czy musi byc taki jak mam
Nie kombinuj

,musi być taki jak masz ,sterowany ciśnieniem .Ten drugi jest z silnika np.AFN ,gdzie turbina jest ze zmienną geometrią ,i jest zasilany podciśnieniem
Zawór N75
: sob maja 11, 2013 20:48
autor: JaskoDZA
Dokładnie, nie kombinuj:) jak będziesz kupywał nowy to pamiętaj by kupić oryginał a nie jakąś podrube

Zawór N75
: pt cze 07, 2013 21:18
autor: matisim
Witam.l
Ja mam taki problem, kupiłem zaworek-nie wiem czy sprawny, niby tak. Zasilanie jakie mam na wyjściu wtyczki do ok 9,2V. po podłączeniu żarówki nie mruga tylko świeci cały czas tak samo a czytałem że ma przerywać- chyba że w tych starszych. Ja mam silnik ARL zaworek z białą główką 1K0906627A i nie wiem jak to powinno być. wskaźnik bynajmniej nie pokazuje że jakieś ciśnienie sie pojawia tylko ciągle 0 albo minimalnie poniżej...
Zawór N75
: sob cze 08, 2013 11:39
autor: italiano_83
matisim pisze: wskaźnik bynajmniej nie pokazuje że jakieś ciśnienie sie pojawia tylko ciągle 0 albo minimalnie poniżej...
Ale tam ma się pokazywać
podciśnienie, a nie ciśnienie .. około -.07- 1.0 bar .. za n75 w kierunku gruszki podciśnienia przy turbo.
Zawór N75
: sob cze 08, 2013 18:39
autor: matisim
źle napisałem, chodziło mi o wskaźnik doładowania turbo

zaworek sprawdzony na krótko niby działa- słychać tyknięcie po podaniu napięcia a potem taki cichy odgłos jak pracuje. na postoju przecież turbo powinno sobie dmuchnąć spokojnie chociaż powyżej 1 bara... mam GTB2260vk. Zrobiłem tzw bypass i ciśnienie podskoczyło prawie do 1bara przy obrotach do 2tys...
sprawdziłem zaworek wg tej porady z innego forum:
Bez podania 12 na elektrozawór powinien zasysać powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC.
Jeśli podamy 12V na N75 to przy zasysaniu powietrza przez króciec VAC powinien być tylko swobodny przepływ pomiędzy VAC a ATM (przy zatkanym palcem króćcu OUT) - jeśli tak jest to N75 jest sprawny.
i po podaniu napięcia nie ma przepływu więc chyba zaworek uwalony :/ muszę kupić inny.