Strona 1 z 2
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: ndz maja 05, 2013 19:36
autor: Marcin mk1
Cześć mam prośbę jeszcze raz o napisanie z jakim momentem powinny być dokręcone pokrywy panewek głównych i korbowodowych w 1.6 TD JR?
Przepraszam że jeszcze raz ten temat ale tamten został usunięty a ja nie zapisałem danych
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: śr maja 08, 2013 19:10
autor: Marcin mk1
Nikt nie pomoże?
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: śr maja 08, 2013 20:51
autor: arwam
jeśli chodzi o wał korbowy to korbowody 30Nm+90*
a główne 60Nm
przy modzonych silnikach polecałbym dokręcać 65-75Nm
pokrywy wałka rozrządu 20Nm
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: sob maja 11, 2013 20:51
autor: JaskoDZA
Główna panewka łożyskowa - 65Nm
Pokrywa panewki korbowodu 45Nm + 30Nm + 180*
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: sob maja 11, 2013 21:52
autor: arwam
JaśkoDZA pisze:Pokrywa panewki korbowodu 45Nm + 30Nm + 180*
a gdzie takie dane ześ dorwał, nie są w żadnych silnikach D/TD stosowane takie momenty na pokrywach korbowodów.
chyba omyłkowo wziąłeś dane z innych siników.
dla całej gamy silników od 1.5 do 2.0 16V w tym D i TD książki podają 30Nm +90*
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: sob maja 11, 2013 22:05
autor: JaskoDZA
Kolego dane te bralem z programu INFO-TECH takie właśnie momenty są podane do auta golf II 1.6TD silnik JR
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: sob maja 11, 2013 22:16
autor: arka10
A jak to to tak - najpierw 45Nm a następnie 30 Nm.
Na pewno jest 30Nm + 90"
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: sob maja 11, 2013 22:55
autor: arwam
JaśkoDZA pisze:Kolego dane te bralem z programu INFO-TECH takie właśnie momenty są podane do auta golf II 1.6TD silnik JR
to jest to w takim układzie błędny wpis.
w każdym programie się zdarzają błedy, nawet w Etce.
Auto Data i inne oraz zwykłe papierowe źródła podają 30Nm+90*
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: ndz maja 12, 2013 06:23
autor: Marcin mk1
Dzięki chłopaki
Za dwa tygodnie składam silnik
Re: Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: wt sty 14, 2014 20:24
autor: Mumin90
Panowie mam jakieś dziwne wrażenie przy dokręcaniu panewek głównych wału korbowego że te 65Nm to jakoś mało, przy dokręcaniu korbowodowych te 30Nm i 90* to już czuć że trzeba użyć trochę siły.
I tak mi chodzi po głowie czy nie dokręcić głównych mocniej ?
I jeszcze jedno pyt śruby dajecie nowe?
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: wt sty 14, 2014 20:48
autor: arwam
zostaw tak jak jest w instrukcji , jak klucz jest dobry to tak ma być
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: wt sty 14, 2014 21:05
autor: Mumin90
Klucz jest nowy king tony posiada certyfikat zgodności więc powinien być dobry.
Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: wt sty 14, 2014 22:09
autor: arwam
to jak dokręciłeś na 65Nm to tak zostaw.
nawet jak mocniej dokręcisz a przedobrzysz przy modzeniu z momentem obrotowym i będzie więcej niż 350Nm to wyrwie podpory wraz z kawałkami bloku lub wyrwie gwint z bloku, a jeśli będzie za mocno dokręcone urwie śrube, pamiętaj że te śruby przenoszą całość sił pochodzących od ciśnienia sprężania i ciśnienia podczas suwu pracy silnika, co w przełożeniu na sporą średnice tłoka daje już siły o wartośći kilku ton.
Re: Moment dokręcania śrub w silniku 1.6 TD
: śr sty 15, 2014 06:31
autor: Mumin90
Głównie to chodzi mi o to aby te śruby się nie odkręciły.