Strona 1 z 1

Problem po wymianie PDków w AJM

: sob kwie 27, 2013 21:42
autor: LUKA22
Witam forumowiczów !!!
Jeżdżę Golfem 4 1.9 TDI AJM 2000r od 2010roku.Mam następujący problem: jakiś czas temu(ok.2 miesiące) Golfik podczas jazdy zaczął dziwnie drgać, zapalała się kontrolka ESP i wyraźnie spadły osiągi. Zima minęła i podjechałem niedawno do mojego znajomego mechanika żeby mi to oblookał na kompie-myślałem ze znowu mam problem z czujnikiem ESP. Pokazało jednak ze na 3 i 4 wtrysku jest niewystarczająca dawka paliwa jakoś tak. Postanowiłem zmienić pompki ale nie było takich o identyko numerach i oznaczeniach jak moje, znalazł jakieś od silnika 1.9 105 hp z 2008 roku. W piątek wieczorem bylem u niego i mówi ze jak założył to wczoraj samochód nie chciał palić, ciężko mu to szlo. Ponadto zwiększyły się osiągi i przyspieszenie bo na 3 biegu łapał poślizg, ESP odcinało - co mnie ogólnie uszczęśliwiło,bo na starych nigdy tak nie było :hmm: :D . Aha dodatkowo stare śruby trzymające wtryski się rozwaliły, w niektórych było widać uszczerbki.Stare wtryski są do wy..ebania,przynajmniej 3 i 4 PD. Dzisiaj odebrałem, pierwsze co zauważyłem - zwiększona moc. Przyjechałem do domu i jak chciałem go odpalić to strasznie się męczył, aż szkoda go kręcić, silnik się trzęsie, załapuje po 3-5 sek. Nie wiem co mam robić. moje stare Pompki symbol J wymienil na AG, z golfa 1.9 tdi 105 hp 2008 rok, nie mieszał nic tylko wziął cały komplet, amatorem nie jest bo w warsztacie w ktorym pracuje nie raz mial doczynienia z takim czyms. Wymienil rowniez te sruby trzymajace z gory wraz z oringami. Na kompie nie pokazuje zadnych bledow, wartosci pompek 0.00. Poza tym na tym nowym komplecie nie ma juz takich objawow o jakich wspomnialem na poczatku, samochodem nie trzesie, nie wlacza sie ESP i ma wieksza sile Pomocy Koledzy !!!
POZDRAWIAM Łukasz

Re: Problem po wymianie PDków w AJM

: ndz kwie 28, 2013 09:55
autor: Michał_1977
Jeśli synchronizacja wałka faktycznie ma wartość 0.00,to nic innego jak powietrze w układzie.Trzeba sprawdzić wszystkie wężyki i łączenia.Gdzieś musi ciągnąć powietrze,dlatego masz problem z rozruchem.

Problem po wymianie PDków w AJM

: ndz kwie 28, 2013 12:04
autor: robert14-83
A czy to że założył inne pompki to nie ma znaczenia??? Myślę że tutaj leży problem...

Problem po wymianie PDków w AJM

: pn kwie 29, 2013 11:02
autor: Sztomel
LUKA22 pisze:wartosci pompek 0.00.
czyli wartości w której grupie bo nie napisałeś ? Standardem po wymianie pompek jest sprawdzenie vagiem grup 013, 018 i 023 i zarazem sprawdzenie tych wartości przed ich wymianą bo praktycznie wskazania z 013 dają podstawę do ich wymiany po wcześniejszym teście zamiany ich miejscami przy wysokich dodatnich korekcjach na cylindrach.

Problem po wymianie PDków w AJM

: pn kwie 29, 2013 12:49
autor: LUKA22
Sztomel - wartosci 0.00 byly wlasnie w grupie 013. Nie wiem Panowie co robic. Znalazly sie podobno 2 wtryski od 115 hp moze cos z tego bedzie. Dzieki za rady

Problem po wymianie PDków w AJM

: ndz maja 05, 2013 13:16
autor: Fahoo
na sofcie z ajm pompki ze 10x konnego nie beda działały poprawnie
inna cewka inna kalibracja
trzeba zrobic tzw bipy dl anowych pompek w sofcie i bedzie hulac
LUKA22, jak cos to PW wytłumacze o co chodzi