Strona 1 z 1

Zawór n75 niskie napięcie zasilania

: czw kwie 11, 2013 19:08
autor: pawel3200
Witam.
W Golfie MK3 1.9 TDI (1Z) przeładowuje mi turbina. Dzisiaj wyjąłem zawór n75 i zmierzyłem oporność wyszła mi wartość 29.4. Zmierzyłem także napięcie w kostce która podłączona jest do zaworu i wyszło ok. 7-8V na wolnych obrotach. Czy opór jet prawidłowy?? Dlaczego jesttak niskie napięcie??

Zawór n75 niskie napięcie zasilania

: czw kwie 11, 2013 19:47
autor: munior
pawel3200 pisze:W Golfie MK3 1.9 TDI (1Z) przeładowuje mi turbina. Dzisiaj wyjąłem zawór n75 i zmierzyłem oporność wyszła mi wartość 29.4. Zmierzyłem także napięcie w kostce która podłączona jest do zaworu i wyszło ok. 7-8V na wolnych obrotach. Czy opór jet prawidłowy?? Dlaczego jesttak niskie napięcie??
Robiąc takie testy ,tracisz tylko czas ....zrób sobie bajpas ,jak nie bedzie przeładowania to masz 100% pewność że n75 jest do wymiany .Kiedyś dawno ,dawno temu,też kombinowałem tak jak Ty ...dzis wiem że takie sprawdzanie nie ma najmniejszego sensu,zawór zużywa się mechanicznie od ciągłego klepania i spóżnia ze zbijaniem ciśnienia ....zadne domowe sposoby przy sprawdzaniu tak zużytego zaworu się nie sprawdzają :hmm:

Zawór n75 niskie napięcie zasilania

: czw kwie 11, 2013 20:24
autor: pawel3200
Na czym polega ten bajpas??

Zawór n75 niskie napięcie zasilania

: czw kwie 11, 2013 20:38
autor: bzdzioch1
połącz ze sobą przewody niebieski z czerwonym przy zaworku n75 a ja masz czarne to górny z metalowego króćca z bocznym :bajer:

Zawór n75 niskie napięcie zasilania

: czw kwie 11, 2013 23:36
autor: Freeq
U mnie auto przechodziło w tryb awaryjny. Zrobiłem bypass i było cacy. Jeździłem tak rok czasu aż w końcu postanowiłem zająć się zaworem. Chciałem do zregenerować, ale wcześniej sprawdziłem. Okazało się, że zawór się zwyczajnie zawiesił. Podłączyłem go bezpośrednio pod 12V (pod zasilacz), pstryknął tak porządnie, aż styki zaiskrzyły. Po takim zabiegu zawór działa jak nowy.