Zawór, a chłodnica recyrkulacji spalin

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ministasiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 10, 2013 10:51

Zawór, a chłodnica recyrkulacji spalin

Post autor: ministasiu » śr kwie 10, 2013 11:41

Na początku pragnę się przywitać bo jest to mój debiut na Waszym (naszym) forum – szkoda że w takich okolicznościach.

Zdiagnozowałem samochód (VW Golf Mk6 1.6 TDI 105KM) u znajomego elektromechanika w VAG-u i wyszedł problem z recyrkulacją spalin (wcześniejsze objawy to zapalającą się od czasu do czasu kontrolka filtra cząstek stałych, kontrolka engine check i włączająca się po krótkiej jeździe kontrolka świec żarowych, która wprowadzała silnik w tryb awaryjny).

Nikt nie potrafił mi pomóc - padały sugestie że to przez zapchany filtr, że wystarczy przelecieć się po autostradzie na wysokich obrotach wypalić syf i będzie gitara, ale nic nie pomogło.

Zawiozłem samochód do ASO i tam okazało się, że uszkodzony jest zawór recyrkulacji spalin. Pan poinformował mnie, że na moje nieszczęście jest to element nieodłączony z chłodnicą recyrkulacji spalin i że koszt takiej chłodnicy to 1600zł (a całej naprawy 2500zł!...)
Moje pytanie jest takie czy faktycznie są to elementy nierozłączne bo przeglądając temat w internecie udało mi się znaleźć je osobno i teraz mam problem. Czy może chodzi o to, że po prostu nie występują one oddzielnie w katalogach części VW ale „w przyrodzie” już jak najbardziej? Czy w tym przypadku używana chłodnica recyrkulacji spalin (200zł vs 1600zł ) również spełni swoje zadanie?

Z góry dzięki i pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zawór, a chłodnica recyrkulacji spalin

Post autor: Haki » czw kwie 11, 2013 18:44

http://allegro.pl/recyrkulator-egr-vw-g ... 85572.html" onclick="window.open(this.href);return false; z gwarancją rozruchową ....
Patrzę na to i widzę ,że da się to rozebrać ... może czyszczenie wystarczy


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zawór, a chłodnica recyrkulacji spalin

Post autor: italiano_83 » czw kwie 11, 2013 19:32

To nowe autko, więc problemy związane z tym modelem dopiero zaczynają się pojawiać, więc trudno liczyć na to, że przeciętny użytkownik będzie miał wiedzę na ten temat, może akurat trafi się ktoś z doświadczeniem w tej materii i pomoże. Odnośnie ASO - to pamiętaj, że jest to instytucja nastawiona na robienie pieniędzy, więc nie dziw się, że tak a nie inaczej podchodzą do tematu, z tego się utrzymują - serwis auta i naprawy oraz sprzedaż części to podstawa ich egzystowania.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ministasiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 10, 2013 10:51

Zawór, a chłodnica recyrkulacji spalin

Post autor: ministasiu » czw kwie 18, 2013 08:49

Dzięki Panowie. Kupiłem sobie na allegro chłodnicę z zaworem za 300zł i czekam na przesyłkę - zamontuje u znajomego mechanika. Niestety po obejrzeniu zaworu okazało się, że uszkodzony jest znajdujący się w nim układ elektroniczny więc naprawa odpada (liczyłem na typowe w takim przypadku przetarcie się zębatki - wtedy wystarczyło by ją tylko przestawić). Mam nadzieję, że po wymianie wszystko będzie śmigać bo bez samochodu to jak bez... nóg.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zawór, a chłodnica recyrkulacji spalin

Post autor: italiano_83 » czw kwie 18, 2013 17:34

ministasiu pisze:że uszkodzony jest znajdujący się w nim układ elektroniczny więc naprawa odpada (liczyłem na typowe w takim przypadku przetarcie się zębatki - wtedy wystarczyło by ją tylko przestawić).
Jak będziesz miał okazję to zrób jakieś fotki tego mechanizmu sterującego EGR i opisz nie co usterkę, może się przyda komuś w przyszłości.
ministasiu pisze:bo bez samochodu to jak bez... nóg.
To fakt.

Jak byś mógł również to podziel się swoimi spostrzeżeniami na temat silnika 1.6 TDI , bo jak na razie brak jakiś konkretnych uwag użytkowników na jego temat na forum.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 136 gości