Strona 1 z 4

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 21:32
autor: tomek0809
Witam , mam problem z moim Golfem IV 1.9 TDI ALH . Wcześniej był tam mój temat co do turbiny , okazało się że jest zapieczona. Dzisiaj pod okiem mechanika czyściliśmy turbo no i wszystko było ładnie oprócz tego że ktoś kiedyś zerwał nakrętkę 6 która trzyma cześć gorącą . Rozpołowienie odbyło się za pomocą palnika . No i tak złożyliśmy wszystko no i silnik chodził około 15 min bo robiłem logi statyczne , no i jechałem do domu i gdzieś po 10 km gdy robiłem logi grupy 03 i 011 przy 4500obr/min coś "dupnęło", obroty zamknęły licznik i zaczęły spadać . Od tej pory samochód nie miał mocy , chmura białego dymu i jakieś odgłosy jakby się coś zacierało. Samochód zgasł , zaraz go odpaliłem no i mocy nie ma , chmura białego dymu , bardzo nierówno chodził silnik , ciężko go było odpalić . No i brat mnie zaholował do domu na kanał . I okazało się że wirnik w turbinie lata jak chce i z strony "zimnej" jest rozwalony. Z turbiny lał się olej a w nim opiłki . W tłumiku masa oleju , także w kolektorze ssącym sporo oleju , nie mówiąc o intercoolerze . Gdy podnieśliśmy dekiel od zaworów to nie było widać tam opiłków , gdy spuszczałem olej z silnika było go około 2,5l i także w nim nie było widać opiłków. Czy z silnika coś jeszcze będzie ? a co do turbiny to cześć zimna była luźna w stosunku do części gorącej , ale w tym miejscu co ona tam wchodzi , nie na śrubach . Chyba to było powodem rozwalenia turbo..

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 21:59
autor: italiano_83
Zassał olej z silnika i zamknął "szafę" - silnik się rozbiegł ... Trzeba ściągnąć miskę i obadać korbowody czy się nie pogięły ... jeśli tak to trzeba szukać nowego słupka + turbo. Czy turbo po wyczyszczeniu zostało "przelane" olejem przed montażem ?

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:01
autor: tomek0809
Po złożeniu turbina popływała sobie w oleju napędowym jakieś 5 minut.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:11
autor: italiano_83
tomek0809 pisze:Po złożeniu turbina popływała sobie w oleju napędowym jakieś 5 minut.
Jak cała :blush: Czy tylko przez przewód olejowy została zalana przed zamontowaniem ?

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:15
autor: tomek0809
Cała była zamoczona w ropie i tyle.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:21
autor: italiano_83
tomek0809 pisze:Cała była zamoczona w ropie i tyle.
Powinna być sucha przed założeniem, jedynie przelewa się olej przez przewód gniazdo przewodu zasilającego, żeby po starcie silnika wałek nie kręcił się na sucho. Teraz trzeba sprawdzić co się stało z silnikiem i ocenić ewentualne uszkodzenia.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:22
autor: grandi
tomek0809 pisze:Cała była zamoczona w ropie i tyle.

Gratuluje pomysłu

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:23
autor: tomek0809
To znaczy tak , zanim ją założyłem to ona leżała jakieś 30 min i zanim uruchomiłem silnik to było jakieś 3h . Jak sprawdzić czy korbowody są pokrzywione ?

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:32
autor: italiano_83
tomek0809 pisze:pokrzywione ?
Ściągaj miskę - będzie widać.. pomiar kompresji .. jak ma kłopot z odpaleniem i nierówno pracuje - a po rozgrzaniu drgania znikają lub maleją znacznie to nic dobrego nie wróży.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:36
autor: Łuki_79
tomek0809 pisze:To znaczy tak , zanim ją założyłem to ona leżała jakieś 30 min i zanim uruchomiłem silnik to było jakieś 3h
To było niepotrzebne - miałeś za pomocą strzykawki w otwór zasilający turbosprężarkę zalać do pełna oleju.Zapewne również od razu uruchomiłeś silnik zamiast na dosłownie chwilkę uruchomić i zgasić silnik - tak kilka razy aby pompa podała olej przez przewód do turbosprężarki.
tomek0809 pisze:Jak sprawdzić czy korbowody są pokrzywione ?
Zdejmujesz głowicę,przekręcasz wał aby tłok był w GMT i mierzysz suwmiarką odległość między górną powierzchnią bloku a denkiem tłoka - po kolei na każdym cylindrze.
tomek0809 pisze:pod okiem mechanika
To się mechanik nie wykazał :?

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:47
autor: grandi
Łuki_79 pisze:- miałeś za pomocą strzykawki w otwór zasilający turbosprężarkę zalać do pełna oleju

Pierwszy raz słyszę aby tak uruchamiało się turbo

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 22:57
autor: tomek0809
Jak założyłem wszystko czyli jakieś 3h po złożeniu turbo to odpaliłem samochód i miałem go vagować , ale miałem ważny telefon i musiałem przerwać pracę , no to silnik chodził może z 10s . Później wróciłem do pracy po jakiś 45 minutach (został wtedy odpalony i chodził póki nie padło). Ale nie słyszałem o tym żeby zalewać olejem turbo i później tak odpalać i gasić go , a przeczytałem kilka tematów o czyszczeniu turbo .Przed chwilą zobaczyłem te logi dynamiczne , ale jak widać to czyszczenie nie pomogło turbinie , dalej dawała ponad 2500 mbar i za późno wstawała.

http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_121165.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Podczas tego logu padło turbo.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 23:00
autor: Łuki_79
grandi pisze: Łuki_79 napisał(a):- miałeś za pomocą strzykawki w otwór zasilający turbosprężarkę zalać do pełna oleju
Pierwszy raz słyszę aby tak uruchamiało się turbo
grandi, a to niby turbosprężarka ma pracować "na sucho" zaraz po uruchomieniu silnika wg ciebie :P
P.S Będziesz wiedział na przyszłość teraz jeżeli będziesz miał okazję kiedykolwiek montować turbosprężarkę aby zalać jej łożyskowanie olejem przed jej montażem :popcorn:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 23:19
autor: italiano_83
To turbo nadal przeładowywało po czyszczeniu w czasie logowania ... ładnie poszło 5355 obr/min