Mody mechaniczne w TDI AFN, 1Z...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Mody mechaniczne w TDI AFN, 1Z...

Post autor: cowboy » pt cze 02, 2006 11:36

hej

wrzucam to tutaj bo część osób rzadko zagląda do działu speed :) w sumie gdzie jak gdzie ale w dziale diesel jest miejsce na modyfikacje naszych gnojowozów :)

przy okazji link do mojego tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=48337

chciałbym pójśc kroczek dalej od wirusa i mam teraz kilka pytan bardziej mechanicznych:

1. kres możliwości seryjnego AFN-a ?

tzn ile na maxa mozna wydusić z tego badziewia

autem jeżdże dla przyjmeności, buta dostanie jak bedzie ku temu dobra okazja więc:
- nieważne spalanie (może wzrosnąć o 2 L)
- nieważny Batory :)
- wytrzymałość nie aż tak istotna..

chodzi o to czy da sie tak napisać program by przy delikatnej jeździe było wszystko OKI a potwór rodził się powyżej 3200 rpm?

nie interesują mnie 2 programy jednocześnie, przełączanie itd bo chodzi o koszty :)


2. wtryski
jak rozumiem ASV to jest szczytem możliwości jesli chodzi o przeszczepy z innych modeli?

3. turbawka

jak wyżej, co najlepiej podejdzie zamiast seryjnej suszarki w AFN - turbo od ASV,AWX ?

czyli najlepiej od poprzecznego dawcy coby sie kolektory zgadzały ?

4. IC
brak kasy na FIMC-a ale pytanie jest czy ktoś przetestował np jakieć kierownice powietrza na seryjną ?
lub jakiś zamiennik coby weszło toto bez przeróbek.. czyli jak małym kosztem troszke polepszyć i nie montować FIMCa i nie zwiększyć laga ?


przy okazji: bede coś tam dłubał na poczatku lipca więc chętnie bym zakupił np. wtryski od ASV i w rozliczeniu oddał swoje ...jeśli ktoś jest zainteresowany takim machniom, prosze na priva..

proszę o konkretne wypowiedzi, bo nie chciałbym żeby się topic przerodził w dysputy co lepsze TDI czy VR-ek :) a byc może uda się z tego stworzyć nasze forumowe FAQ w kwestii jak tanio i dobrze tchnąć troszke agresji na nasze poczciwe klekoty TDI :)

z góry dziękówa za doświadczenia innych w tej kwestii - zawsze warto uczyć się na cudzych błędach :P

w sumie temat też tyczy się posiadaczy mk3 z silnikiem 1Z...

pozdro

cowboy



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 02, 2006 16:21

cowboy pisze:nie interesują mnie 2 programy jednocześnie, przełączanie itd bo chodzi o koszty
Mozna 2 programy albo 3 (econo, standard, sport etc). Przelaczanie - jezeli stosuje sie np. nalutowane na siebie epromy z programami to koszt bedzie jakies 25-30zl. (epromy po 7zl. jeden scalak z kilkoma bramkami 1.50gr., jekisc przelaczniki w kabienie - 5zl... ). Kazda mechaniczna przerobke nalezy uwzglednic w programie. Jak dasz wtryski o duzej wydajnosci to komputer musi o tym wiedziec, inaczej bedzie podawal dawki jak przy normalnych wtryskach. Jak dasz turbine o duzej wydajnosci, komputer musi o tym wiedziec, inaczej bedzie otwieral zawor upustowy przy 1900mBar nie wykorzystujac wiekszych mozliwosci turbo itd...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt cze 02, 2006 18:33

1. ... http://tdiracing.pl/viewtopic.php?t=159 ... 4a7ad9b330
masz tam liste modyfikacji, baza byl ASV, wynik to 215km 414nm, ale duzo przerobek. Auto pokazywane w tv i podobno jezdzi na codzien ;)
2. wtryski ASV sa nieco wydajniejsze od AFN, jednak najlepsze sa hybrydy zbudowane na bazie ASV, do tego potrzebna jest przerobiona pompa
3. turbo AWX 130 koni - plug & play w przypadku AFN, w przypadku 1Z turbo jest sterowane nadcisnieniowo i jest troche wiecej przerobek i nieco wiecej kosztow
4. jezeli planujesz takie konketne mody to niestety, ale bez FMIC sie nie obedzie

jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi, bo sam dopiero badam ten temat ;)

[ Dodano: Pią Cze 02, 2006 6:36 pm ]
najlepiej spytaj kolegi aw69


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » sob cze 03, 2006 04:14

można modzić i modzić :) Wszystko zalezy co chcesz osiągnąć konkretnie ? Chcesz iść na maxa czy lajtowo jaki przedział mocy cie interesuje ?


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

sweden
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 13:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sweden » sob cze 03, 2006 10:21

ja przez zime planuje zmienic wtryski na afn i do tego wirus. Przerobek dokonywalby masters w katowicach, albo compsport w bielsku. Narazie compsport odpowiedzial na moje pytania, masters mnie olal... tak zdobywa sie zaufanie na slasku :D hehe
Pozdrawiam

ps Myslicie ze dobije do 130KM przy takiej konfiguracji ??



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob cze 03, 2006 10:33

zmiana wtryskow + dobrany program = 130KM bez problemow, pod warunkiem ze ogolny stan silnika dobry.



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » sob cze 03, 2006 12:56

no nie wiem...ja mysle ze będzie ciezko zrobić 130 na samych wtryskach AFN.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » sob cze 03, 2006 21:25

sweden pisze:ja przez zime planuje zmienic wtryski na afn i do tego wirus. Przerobek dokonywalby masters w katowicach, albo compsport w bielsku. Narazie compsport odpowiedzial na moje pytania, masters mnie olal... tak zdobywa sie zaufanie na slasku :D hehe
Pozdrawiam

ps Myslicie ze dobije do 130KM przy takiej konfiguracji ??
powinno sie udac..ale suszarka bedzie na granicy

lepiej jak kupiosz od ASVa...

Wojtka z MT Katowice osotnio ciężko złapać - masa roboty - zadzwoń do niego i dogadaj sie - w swojej ofercie ma nowe wtryski od ASVa (sam od niego kupowałem) i w połączeniu z programem możesz wyjść lepiej niz na kupnie używek



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 05, 2006 19:55

aw69 pisze:Chcesz iść na maxa czy lajtowo jaki przedział mocy cie interesuje ?
no na poczatek tak jak napisałem chce iść na maxa w serii :P

czyli ile sie da wydusić z seryjnego osprzętu..przy okazji dowiem sie jak silnik wygląda...

ponieważ autem jeżdzę dla przyjemności więc moge sobie na to pozwolić..

moment chciałbym ustawić raczej wyżej coby oszczędzać sprzegło...w ogóle jesli się da to chciałbym (jeśli się da) żeby na maxa iśc od 3000 rpm..

obecnie czasem wydaje mi się że nie warto wkręcać powyżej 3500..

jak uda się osiągnąć 140/300 i 8 s do 100 km/h bede happy

na razie zmieniłem olej po 12 tys w silniku i w skrzyni - jeżdze na Mobil 1 - full syntetyk



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt cze 06, 2006 12:45

cowboy pisze:
aw69 pisze:Chcesz iść na maxa czy lajtowo jaki przedział mocy cie interesuje ?
no na poczatek tak jak napisałem chce iść na maxa w serii :P

czyli ile sie da wydusić z seryjnego osprzętu..przy okazji dowiem sie jak silnik wygląda...

ponieważ autem jeżdzę dla przyjemności więc moge sobie na to pozwolić..

moment chciałbym ustawić raczej wyżej coby oszczędzać sprzegło...w ogóle jesli się da to chciałbym (jeśli się da) żeby na maxa iśc od 3000 rpm..

obecnie czasem wydaje mi się że nie warto wkręcać powyżej 3500..

jak uda się osiągnąć 140/300 i 8 s do 100 km/h bede happy

na razie zmieniłem olej po 12 tys w silniku i w skrzyni - jeżdze na Mobil 1 - full syntetyk
na poczatek proponuje zmierzyc sie g-techem bo stoper to nie najlepsze urządzenie do pomiaru sprintu...na serii IC do dymu z AFNa da sie zrobić ok.135KM..czy to starczy na 8 sek? nie wiem..może jktoś kto ma zawirusowanego AFNa wypowie sie



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 06, 2006 12:55

mirass pisze:na poczatek proponuje zmierzyc sie g-techem bo stoper to nie najlepsze urządzenie do pomiaru sprintu...na serii IC do dymu z AFNa da sie zrobić ok.135KM..czy to starczy na 8 sek? nie wiem..może jktoś kto ma zawirusowanego AFNa wypowie sie
wiesz ja porównuje wg wskazań licznika...jezeli teraz mam 10,5 sek a bede miał 8 sek to bedzie OK i w sumie nie interesuje mnie ile pokaże g-tech...

z tego co wiem mk3 z AFN powinien mieć 10,2 sek - nigdzie nie ma danych fabrycznych :(

kolega ccinekk ma licznikowo około 8 sek po chipie w Ibizie więc myśle że mój golfik w wesrji 3d nie jest ogromnie cięższy i może będzie podobnie..

no ale może okazac się że silnik jest kupa :( choć nie bierze mi oleju, nie kopci, nie szarpie, pali, ładnie ciągnie więc jestem dobrej myśli...

a troszke wiecej dymu mi nie straszne...przy butowaniu...

ps. ostatnio smigałem w drodze na wesele za A6 2.5 TDi V6 wersja kombi w automacie..

ja w cztery osoby Audi w 2... z rolowanego od 30 do 160 w miare sie utrzymywałem za nim .... koleś zeznał że miał2/3 buta :P

OffTopic: fajnnie działa w Audi ten automat - jak się delikatnie gazu dodaje to zmienie biegi przy 2 tys, jak but w podłogę przeciąga do 4 tys :) i w szystko nie ma zadnych przełaczników zima czy sport :)

[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 12:57 ]
dziechu pisze:Mozna 2 programy albo 3 (econo, standard, sport etc). Przelaczanie - jezeli stosuje sie np. nalutowane na siebie epromy z programami to koszt bedzie jakies 25-30zl. (epromy po 7zl. jeden scalak z kilkoma bramkami 1.50gr., jekisc przelaczniki w kabienie - 5zl... ).
a widziałeś impelmentację tego w praktyce? tak żeby działało? - jestem bardzo ciekaw bo chyba to nie takie proste jak piszesz...



Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » wt cze 06, 2006 16:44

Ibiza waży ok 1150kg.
Wirus urwał mi ok 1,5sek-2,0 sek coś takiego. Przy wyższych prędkościach jeszcze lepszy efekt.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 07, 2006 12:27

ccinekk pisze:Ibiza waży ok 1150kg.
Wirus urwał mi ok 1,5sek-2,0 sek coś takiego. Przy wyższych prędkościach jeszcze lepszy efekt.
a ja nie wiem ile waży MK3 w wersji 3D z silnikiem AFN :(

Z silnikiem AAZ waży 1055 i masa dopuszczalna 1585, czyli ładowność 530 kg

u mnie na tabliczce mam mase dopuszczalną całkowitą 1630 więc minus 530kg powinien ważyć 1100 kg ???

szkoda że brak JAKICHKOLWIEK danych na temat tej wersji mk3 :(

[ Dodano: Sro Cze 07, 2006 12:31 ]
o znalazłem gdzies dla silnika 1Z że waży 1120 (masa dopuszczalna wtedy 1630)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr cze 07, 2006 16:41

ccinekk pisze:Ibiza waży ok 1150kg.
serio az tyle? myslalem, ze jest wieksza roznica w porownaniu do golfa mk3


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości