Czy to juz koniec turbiny?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Czy to juz koniec turbiny?

Post autor: Igor1 » pt cze 02, 2006 11:33

Mam golfika AAZ, przebieg autentyczny 134tys km, na 10 tys km dolewam 0,3l oleju, zawsze olej 10W40 GTD Magnatec, nigdy nie gazuje auta na zimno i po forsownej jezdzie czekam az ostygnie turbinka, nie kopci nawet minimalnie z wydechu nawet po odpaleniu rano, turbinga nie gwizdze, samochod dobrze chodzi ale jak ostatnio wzielem reką dotknelem dołu turbiny kolo zaworu upustowego zauwazylem ze jest tam wilgotno, ale olej nie kapie, wytarlem, przejechalem ok 1500 km i znow wilgotno-czy to sie juz konczy turbo???? ile moge z tym pojezdzic, i co radzicie? Jesli mnie czeka regeneracja to gdzie zrobic . mieszkam w Szczecinie jak udało mi się ustalic to najblizej mam do Poznania gdzie regeneruja turbinki. Czy wiecie czy jak bym pojechal swoim autkiem czy zrobili by mi to w 1 dzien, czy lepiej wyslac poczta i ile trzeba czekac na naprawe. Z gory dziekuje.
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 17:01 przez Igor1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » pt cze 02, 2006 12:43

Ja bym sie tym nie martwił,ze sie tam poci nie swiadczy o umierajacej turbinie,było sporo na ten temat na forum.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 02, 2006 12:51

Igor1 pisze:nawet po odpaleniu rano, turbinga nie gwizdze
a czy to oznaka że sie kończy ?....



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt cze 02, 2006 13:04

cowboy pisze:
Igor1 pisze:nawet po odpaleniu rano, turbinga nie gwizdze
a czy to oznaka że sie kończy ?....
Nie... wyczytalem ze tutaj u polowy gwizdze a u polowy nic nie slychac.. moze juz nie ten sluch.. ja u siebie od kupna nic nie slyszalem, chyba ze myle dzwieki.. auto mam juz 1.5 roku, ostatnio sprawdzalem turbo i wynik miesci sie w gornych fabrycznych normach..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 02, 2006 13:20

raczej turbina nie powinna gwizdac (choc niektorzy uwazaja ze jak nie slychac to pada:)))) Wystarczy posluchac w nowych golfach czy innych tdi - nic nie gwizdze. Wogole projektanci aut staraja sie zeby jak najmniej bylo slychac czegokolwiek - w samochodzie powinno byc cicho, chyba ze specjalnie robi sie gwizdzace turbiny, ryczace wydechy... jak kto lubi:)



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt cze 02, 2006 14:09

Czyli lekkim poceniem mam sie nie przejmować?



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt cze 02, 2006 15:34

Mam 1V i 2xJR i turba nie słychać, a co do pocenia bez nerwów w jednym z JR turbina poci się już jakieś 50 tyś. km i dolewam 0,5 l na 7500 tyś. a autko standardowo bryka po trasie 140 km\h. Byłem tym zaniepokojony i pojechałem do mechanika, a on mi powiedział żebym nie naprawiał czegoś na siłe jak jest dobre.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 02, 2006 15:55

Nie przejmowac sie, lekkie pocenie turbo, gornej czesci intercoolera itp. sa normalne. Jezeli zaczni ci w sposob widoczny ubywac oleju - to bedzie problem. Na razie poki oleju prawie nie ubywa- wszystko jest ok.



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt cze 02, 2006 17:20

Dzieki za odpowiedz -Odetchnołem z ulgą :jezor:



ufok79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 19:59
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ufok79 » pt cze 02, 2006 23:58

co do turbiny to u mnie najpierw nie gwizdala, potem gwizdala jakos przez miesiac a teraz znowu nie gwizdze. dziwna sprawa - mam nadzieje, ze nie padnie;)

jakis czas temu bylem zaniepokojony wilgocia na rurze zaraz przy IC, ale podobno wszystko jest ok. oleju praktycznie nie ubywa, wiec rzeczywiscie po co sie martwic na zapas :bigok:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob cze 03, 2006 10:45

Ja mysle ze olej przy wejsciu na intercooler jest dosc czesto o ile nie zawsze w kilkuletnich autach. Zbiera tam sie olej jaki ewentualnie przedostaje sie przez uszczelniacze lozysk turbiny (gorzej) jak i wprowadzany z odmy (normalne). Jest to miejsce gdzie spada temperatura, wiec olej staje sie gestszy, ewentualnie pary oleju kondensuja i zbiera sie w tym wlasnie miejscu.



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » sob cze 03, 2006 11:42

Co do świszczącej turbinki - to mi świszcze dość głośno (miły dźwięk :) ), ale chyba wszystko jest ok, autko ma przyśpieszenie, żadnych problemów :)

...może świst oznacza, że ktoś coś kombinował z turbo? Czy np. po zwiększeniu ciśnienia doładowania może zacząć świszczeć? :)


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Thunderwawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 20, 2006 19:52
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Thunderwawa » śr sie 01, 2007 20:28

[ Dodano: 01 Sie 2007 20:30 ]
krzychGTD pisze:Co do świszczącej turbinki - to mi świszcze dość głośno (miły dźwięk :) ), ale chyba wszystko jest ok, autko ma przyśpieszenie, żadnych problemów :)

...może świst oznacza, że ktoś coś kombinował z turbo? Czy np. po zwiększeniu ciśnienia doładowania może zacząć świszczeć? :)
witam , krzychGTD , w moim GTD tez turbina milutko swiszczy ale naczytalem sie na forum i prawdopodobnie ona juz niedlugo padnie :(( , zawsze i zawsze mi sie wydawało ze turbine trzeba slyszec , wkoncu zasysapowietrze . Doczytalem wlasnie na forum ze swiszczace turbiny to te ktore niedlugo maja dokonac zywotu:((((((
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 20:31 przez Thunderwawa, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » śr sie 01, 2007 20:37

u teścia w cytrynce C5 2.2hdi turbo przesmacznie świszczy od wyjazdu z salonu i nic sie nie dzieje niepokojącego,więc chyba nie ma reguły,że jak świszczy to pada i na odwrót...u m nie w mietku też turbo świszczy :bigok: :bajer:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości