Kupiłem TDI z 96 roku - co mam sprawdzić?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kupiłem TDI z 96 roku - co mam sprawdzić?
Witam. To mój debiut na forum.
Kupiłem kilka dni temu Golfa w wersji kombi BonJovi z silnikiem 1.9TDi '96.
Przebieg ma spory bo 360.000km, ale jeden właściciel. Silnik chodzi przyzwoicie, czuć moc itd.
Wiadomo muszę najpierw wymienić rozrząd, filtry i oleje.
Natomiast nie wiem co byłoby warto jeszcze przy nim zrobić na początek, co ewentualnie sprawdzić, żeby nie mieć niemiłych niespodzianek?
Mam też pytanie: koło bagnetu i na wygłuszeniu maski nad korkiem oleju jest sporo oleju. Poza tym silniczek czysty. Czy to jest normale? jeśli nie to o czym to może świadczyć?
PS
Wiem, że sporo jest odpowiedzi na forum na moje pytania, ale ja chciałbym dostać kompleksową odpowiedź/różne opinie i rady, tutaj w jednym miejscu (w moim temacie
Kupiłem kilka dni temu Golfa w wersji kombi BonJovi z silnikiem 1.9TDi '96.
Przebieg ma spory bo 360.000km, ale jeden właściciel. Silnik chodzi przyzwoicie, czuć moc itd.
Wiadomo muszę najpierw wymienić rozrząd, filtry i oleje.
Natomiast nie wiem co byłoby warto jeszcze przy nim zrobić na początek, co ewentualnie sprawdzić, żeby nie mieć niemiłych niespodzianek?
Mam też pytanie: koło bagnetu i na wygłuszeniu maski nad korkiem oleju jest sporo oleju. Poza tym silniczek czysty. Czy to jest normale? jeśli nie to o czym to może świadczyć?
PS
Wiem, że sporo jest odpowiedzi na forum na moje pytania, ale ja chciałbym dostać kompleksową odpowiedź/różne opinie i rady, tutaj w jednym miejscu (w moim temacie
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: Kupiłem TDI z 96 roku - co mam sprawdzić?
Witam kolejnego kombiacza i to w TDI.. rulezzzmags pisze:Witam. To mój debiut na forum.
Kupiłem kilka dni temu Golfa w wersji kombi BonJovi z silnikiem 1.9TDi '96
Troche ma nabite.. ale chyba jest rzeczywisty.. kupiles sciagany czy jezdzony w polsce?Przebieg ma spory bo 360.000km, ale jeden właściciel. Silnik chodzi przyzwoicie, czuć moc itd.
To co piszesz + wszystkie paski, podjedz na szarpaki niech sprawdza dokladnie zawieszenie i od razu wymieniaj co nalezy.. koniecznie podepnij auto pod VAGa moze sa jakies bledy.. sprawdz kompresjeWiadomo muszę najpierw wymienić rozrząd, filtry i oleje.
Natomiast nie wiem co byłoby warto jeszcze przy nim zrobić na początek, co ewentualnie sprawdzić, żeby nie mieć niemiłych niespodzianek?
Jesli kolo bagnetu jest olej to wlacz auto, wyjmij bagnet i sprawdz czy dmucha powietrze.. zrob w warsztacie badanie kompresji.. zdejmij ta oslone plastikowa z silnika i sprawdz czy olej nie wali spod takich trzech korkow na pokrywie klawiatury (padaja tam uszczelki - jak cos sa 2 do 2 do wymiany) dalej moze korek wlewu oleju jest uszkodzony i trzeba go wymienic i z tego powodu moze sie olej tam zbierac.. wydaje mnie sie ze skoro masz usmarowane olejem wytlumienie maski to musi chlapac olejem podczas jazdy - ja mialem wyciek spod tych korkow ale wytlumienie jest czysciutke.. moze koles bez korka oleju jezdzilMam też pytanie: koło bagnetu i na wygłuszeniu maski nad korkiem oleju jest sporo oleju. Poza tym silniczek czysty. Czy to jest normale? jeśli nie to o czym to może świadczyć?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Witamy na forum!
Gratuluję nabytku!
Na początek postawmy sprawę jasno - autko dopiero co nabyte, więc niezależnie od tego co mówił sprzedający, dopiero przekonasz się co to za przysłowiowy "kot w worku" Nie chcę Cię przerazić - mam nadzieję, że Twój vwolf okaże się dobrym nabytkiem, ale prawda póki co jest taka, że musisz teraz mieć oko na każdym elemencie autka przez jakieś 1000 - 2000 km . O wszystkich detalach dowiesz się używając szukajki (znajdziesz naprawdę niemal KAŻDY temat)
Z najistotniejszych spraw to jak słusznie zauważyłeś - rozrząd (im szybciej, tym lepiej...)
Aha! Co do rozrządu, to oprócz paska, napinacza i rolki zwróć też uwagę na koło pasowe wału korbowego i klin koła zębatego wału. Jeśli zauważysz, że koło to kiwa się "nieco" na boki, zanim przeprowadzisz test Vmax twojej maszyny - najlepiej poszukaj tematu tego koła w szukajce (chodzi o to koło, które napędza min. pasek alternatora).
No i czekamy, że napiszesz coś więcej o swoim nabytku (wyposażenie, cena, jak go znalazłeś, gdzie kupiłeś itp. No i wrzuć jakieś foty )
Gratuluję nabytku!
Na początek postawmy sprawę jasno - autko dopiero co nabyte, więc niezależnie od tego co mówił sprzedający, dopiero przekonasz się co to za przysłowiowy "kot w worku" Nie chcę Cię przerazić - mam nadzieję, że Twój vwolf okaże się dobrym nabytkiem, ale prawda póki co jest taka, że musisz teraz mieć oko na każdym elemencie autka przez jakieś 1000 - 2000 km . O wszystkich detalach dowiesz się używając szukajki (znajdziesz naprawdę niemal KAŻDY temat)
Z najistotniejszych spraw to jak słusznie zauważyłeś - rozrząd (im szybciej, tym lepiej...)
Aha! Co do rozrządu, to oprócz paska, napinacza i rolki zwróć też uwagę na koło pasowe wału korbowego i klin koła zębatego wału. Jeśli zauważysz, że koło to kiwa się "nieco" na boki, zanim przeprowadzisz test Vmax twojej maszyny - najlepiej poszukaj tematu tego koła w szukajce (chodzi o to koło, które napędza min. pasek alternatora).
No i czekamy, że napiszesz coś więcej o swoim nabytku (wyposażenie, cena, jak go znalazłeś, gdzie kupiłeś itp. No i wrzuć jakieś foty )
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Kupiłem TDI z 96 roku - co mam sprawdzić?
w twojej okolicy jest oddzial Tuning Mastersa proponuje udac sie na diagnostyke do nichmags pisze:Witam. To mój debiut na forum.
Kupiłem kilka dni temu Golfa w wersji kombi BonJovi z silnikiem 1.9TDi '96.
Przebieg ma spory bo 360.000km, ale jeden właściciel. Silnik chodzi przyzwoicie, czuć moc itd.
Wiadomo muszę najpierw wymienić rozrząd, filtry i oleje.
Natomiast nie wiem co byłoby warto jeszcze przy nim zrobić na początek, co ewentualnie sprawdzić, żeby nie mieć niemiłych niespodzianek?
Mam też pytanie: koło bagnetu i na wygłuszeniu maski nad korkiem oleju jest sporo oleju. Poza tym silniczek czysty. Czy to jest normale? jeśli nie to o czym to może świadczyć?
PS
Wiem, że sporo jest odpowiedzi na forum na moje pytania, ale ja chciałbym dostać kompleksową odpowiedź/różne opinie i rady, tutaj w jednym miejscu (w moim temacie
Re: Kupiłem TDI z 96 roku - co mam sprawdzić?
najlepiej podjedź do mastersa do katowic. sprawdzą co i jak, podepną komp i bedziesz wiedział co trzeba. namiary znajdziesz w necie na masters tuningmags pisze:Witam. To mój debiut na forum.
Kupiłem kilka dni temu Golfa w wersji kombi BonJovi z silnikiem 1.9TDi '96.
Przebieg ma spory bo 360.000km, ale jeden właściciel. Silnik chodzi przyzwoicie, czuć moc itd.
Wiadomo muszę najpierw wymienić rozrząd, filtry i oleje.
Natomiast nie wiem co byłoby warto jeszcze przy nim zrobić na początek, co ewentualnie sprawdzić, żeby nie mieć niemiłych niespodzianek?
Mam też pytanie: koło bagnetu i na wygłuszeniu maski nad korkiem oleju jest sporo oleju. Poza tym silniczek czysty. Czy to jest normale? jeśli nie to o czym to może świadczyć?
PS
Wiem, że sporo jest odpowiedzi na forum na moje pytania, ale ja chciałbym dostać kompleksową odpowiedź/różne opinie i rady, tutaj w jednym miejscu (w moim temacie
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Przebieg raczej pewny, chociaż sprzedający się zarzekał, że ma 160.000 mimo, że na liczniku 60.000. Metodą dedukcji i nabytej wiedzy z tego forum:) stwierdziłem, że jest jednak 360tyś.
Inne niedomagania golfika to:
- silnik od wycieraczek rzęzi na panewce, wyczyściłem i nasmarowałem, hałas jest dalej ale mam pewność, że nie ma żadnych oporów i się nie spali czy coś w tym stylu
- pojawia się pojedyńcze pyknięcie w przednim zawieszeniu(?) podczas skręcania kół na 3/4, tu jeszcze nie mam pojęcia co to może być?
Po golfika pojechałem z ogłoszenia allegro, z kumplem golfiarzem. Stwierdziliśmy, że ma trochę wad, ale co ważne raczej nie bity. Ma tylko sporo obtarć i zadrapań lekko podmalowanych.
Wyposarzenie jak w wersji bonjovi tyle, że ma podmienione felgi z org. vw na inne alumy. Działa nawet klima
Cena to 13.500 z przygotowaniem do rejestracji - teraz nie wydaje mi się zbyt atrakcyjna, ale jak już wspomniałem nie wszystko człowiek zobaczy przy kupowaniu.
Teraz muszę sobie jeszcze zmajstrować VAGa i znaleźć dobrego mechanika co i kompresje sprawdzi. Rozrząd już prawie kupiłem (ok.250zł), ale muszę jeszcze sprawdzić nr silnika żeby dobrać odpowiednią rolkę, no i nie wiem gdzie tego nr szukać?
[ Dodano: 02 Cze 2006 11:59 ]
Inne niedomagania golfika to:
- silnik od wycieraczek rzęzi na panewce, wyczyściłem i nasmarowałem, hałas jest dalej ale mam pewność, że nie ma żadnych oporów i się nie spali czy coś w tym stylu
- pojawia się pojedyńcze pyknięcie w przednim zawieszeniu(?) podczas skręcania kół na 3/4, tu jeszcze nie mam pojęcia co to może być?
Po golfika pojechałem z ogłoszenia allegro, z kumplem golfiarzem. Stwierdziliśmy, że ma trochę wad, ale co ważne raczej nie bity. Ma tylko sporo obtarć i zadrapań lekko podmalowanych.
Wyposarzenie jak w wersji bonjovi tyle, że ma podmienione felgi z org. vw na inne alumy. Działa nawet klima
Cena to 13.500 z przygotowaniem do rejestracji - teraz nie wydaje mi się zbyt atrakcyjna, ale jak już wspomniałem nie wszystko człowiek zobaczy przy kupowaniu.
Teraz muszę sobie jeszcze zmajstrować VAGa i znaleźć dobrego mechanika co i kompresje sprawdzi. Rozrząd już prawie kupiłem (ok.250zł), ale muszę jeszcze sprawdzić nr silnika żeby dobrać odpowiednią rolkę, no i nie wiem gdzie tego nr szukać?
[ Dodano: 02 Cze 2006 11:59 ]
BruceLee30 pisze:w twojej okolicy jest oddzial Tuning Mastersa proponuje udac sie na diagnostyke do nich
Co mogą sprawdzić i ile się ceni ta firma? Czy będę wiedział dużo więcej niż wykaże mi home made VAG?Cinek pisze:najlepiej podjedź do mastersa do katowic. sprawdzą co i jak, podepną komp i bedziesz wiedział co trzeba. namiary znajdziesz w necie na masters tuning
nr silnika jest na bloku, w briefie, w książce pojazdu, może w dowodzie. mechanika moge ci polecić w bytomiu, najtańszy może nie jest ale w miare pewny. na vag podjeć do mastersa, skasuje ci może z 50 zł. a z ceną to rzeczywiście nienajtaniej, no i ta dedukcja przy określaniu przebiegu
myśle że jak dam numer gg aligatora od mastersa to afery nie bedzie 1713699
myśle że jak dam numer gg aligatora od mastersa to afery nie bedzie 1713699
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 127 gości