[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: nitrox89 » wt mar 19, 2013 15:39

Witam. Mam dziwny problem, który pierwszy raz pojawił się 2 miesiące temu. Już myślałem że mi turbina się zatraciła, jednak po 2km się wszystko naprawiło. Do tej pory miałem spokój, a teraz problem wrócił ze zdwojoną mocą.

Odrazu mówie, że to nie jest notlauf. Zawór N75 ma 8 miesięcy, ładnie cyka, po odpięciu przepływki też się nic nie zmienia. Wyłączenie zapłonu w czasie jazdy też nic nie pomaga.

Po odpaleniu na zimnym silniku rano, wszystko jest ok, turbo normalnie pompuje, czuć pod pedałem że silnik pracuje. I tak samochód będzie jeździł cały dzień bez żadnych strat mocy - warunek jest jeden. Nie gasić go.
Wystarczy go zgasić i wejść na zakupy do supermarketu. Wracam, odpalam, ruszam i już czuje że nie ma mocy. Ostatnimi czasy zamontowałem specjalnie wskaźnik doładowania i widze że turbo wtedy pompuje do 0,5 Bara i baaaardzo wolno wstaje. Jedzie gorzej jak SDI, nie chce się wkręcać.
Jednak wystarczy na luzie lub na biegu zakręcić go do 3,5 tyś i wskakuje drugi poziom mocy - doładowanie do 0,9 - 1 bar, jednak bez przeładowania (normalnie turbo bije 1,2 Bar przy depnięciu i zbija ciśnienie na 0,95). Mocy, tak na oko z 60Km ma wtedy.
No i czasem jak się już tak jedzie na tym "etapie 2" to nagle coś go tchnie i zaczyna pracować normalnie. Jednak ostatnimi czasy coraz ciężej go zmusić do osiągania pełnej mocy.

Dziś nagrałem film jak to wygląda, zaraz go UPne na yt. VAGiem jeszcze nie sprawdzałem czy są jakieś błędy, bo go w tej chwili nie mam.

[youtube][/youtube]


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: italiano_83 » wt mar 19, 2013 18:11

Fajnie że film jest prywatny i nie można go obejrzeć ... :bajer:
Dwa logi by się zdały ... wygląda to na elektrykę, być może coś z przepływomierzem...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: nitrox89 » wt mar 19, 2013 18:18

italiano_83 sory, już poprawiłem.


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: italiano_83 » wt mar 19, 2013 18:29

Jak będziesz miał dostęp do vaga to zloguj go dokładnie, zarówno wtedy jak auto jedzie dobrze i wtedy kiedy nie jedzie w ogóle ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: dawidk92 » wt mar 19, 2013 18:30

Znajomy miał dokładnie to samo w 1Z w toledo.
Po wymianie przepływki auto jak nowe ;)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: munior » śr mar 20, 2013 20:22

nitrox89 pisze:Dziś nagrałem film jak to wygląda, zaraz go UPne na yt. VAGiem jeszcze nie sprawdzałem czy są jakieś błędy, bo go w tej chwili nie mam.
No i błąd :hmm: bo od podpiecia vaga powinno się zacząć szukanie przyczyny :chytry: Akurat przepływkę można szybko sprawdzić i bez vaga ,zapinając diodę ...Bo wskazania z przepływki będą zaniżone kiedy ciśnienie doładowania jest zaniżone ..ale jest szybki sposób na sprawdzenie ...test z diodą symulującą max wskazania przepływki ,szybciutko nam potwierdzi czy winna jest przepływka ,czy nie ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: KOSA1987 » czw mar 21, 2013 13:38

Przerabiałem podobną sytuacje, przepływka była ok przyczyną był padający zawór n108 w pompie wtryskowej



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: nitrox89 » czw mar 21, 2013 14:14

munior, już mam VAG'a, więc postaram się podpiąć dziś i sprawdzić


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: nitrox89 » sob mar 30, 2013 17:19

Sory że nie edit, ale nie upnie się i mi nikt nie pomoże..
Problem wrócił po 2 tygodniach.

Zrobiłem logi, niestety dojść do 4,5 tyś nie było szans bo nie ma mocy całkowicie. Także logi są do 2800.
Zrobiłem 3 grupy naraz. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Jak źle to zrobie jeszcze raz.

Log (0 - 003,008,011)

Dobrze widze że przepływka leży?


Rust is lighter than carbon fiber

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: KOSA1987 » sob mar 30, 2013 18:19

tak, przepływka padła. Sprawdz pierw kostkę, możesz też ją przemyć specjalnym preparatem w sprayu



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: nitrox89 » sob mar 30, 2013 19:50

Ok, to będzie raczej przepływka. Odpiąłem wtyczke i odpaliłem, skutek? Odrazu "drugi" stopień mocy bez konieczności butowania.
Wyczyściłem ją doraźnie benzyną,ale nie pomogło. Po świętach ją rozbiorę i pomierze multimetrem. Jak się bedzie dało to naprawie, a jak nie to dioda we wtyczke :satan:
Coś się może stać od jazdy z diodą zamiast przepływki?


Rust is lighter than carbon fiber

dawidk92
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sty 03, 2012 00:44
Lokalizacja: Bytom

[AHU] Brak mocy po odpaleniu na ciepłym (3 stopnie mocy) FIL

Post autor: dawidk92 » sob mar 30, 2013 23:12

Moje zdanie jest takie, żeby kupić sprawną używkę. Za 80-100zł do dostania z możliwością zwrotu na jakimś szrocie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości