Strona 1 z 3

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: sob mar 16, 2013 22:44
autor: tomek0809
Witam , ostatnio zabrałem się za mojego Golfa IV 1.9 TDI ALH , ponieważ "odcinało" mi turbinę gdzieś tak przy 120-130km/h na 5 biegu . Wiec z kolegą zabraliśmy się za czyszczenie turbo , niestety okazało się że dalej ją "odcinało" , choć turbina była strasznie zamulona przed czyszczeniem . Później kolega przełożył przewody z zaworu n75 do tego zaworu co steruje EGR-em , także nic nie pomogło. Okazało się że gruszka była zardzewiała więc została wymieniona na inną używaną ale w stanie idealnym i pomogło. Ale teraz mam pytanie , ponieważ przełożyłem gruszkę od TDI 90 albo 110 km( nie pamiętam jakie oznaczenie silnika było ale wiem że na pompie wtryskowej) , to czy muszę regulować na gwincie tą "nową" gruszkę , choć była wyciągnięta z sprawnego silnika ? I czy podpięcie przewodów pod zawór od EGR-a spowoduje jakieś zmiany w mocy silnika?


Aha , jeszcze jedno , czy można samemu sprawdzić w jakim jest stanie zaworek zwrotny w pompie wtryskowej ?

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: ndz mar 17, 2013 00:34
autor: italiano_83
Długość sztangi jest regulowana pod turbo, trzeba by zrobić loga 011 dynamicznego aby ocenić pracę turbosprężarki.
N18 z EGR może zastąpić n75 - pytanie w jakim jest stanie i jak steruje turbosprężarką - to też będzie widać w logu dynamicznym, zazwyczaj robi to gorzej od n75.

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: ndz mar 17, 2013 09:13
autor: tomek0809
Jak zrobię logi to wrzucę tutaj . No ale jeżeli gruszka była wyciągnięta z silnika o tej samej turbinie ?

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: ndz mar 17, 2013 10:29
autor: italiano_83
tomek0809 pisze:Jak zrobię logi to wrzucę tutaj . No ale jeżeli gruszka była wyciągnięta z silnika o tej samej turbinie ?
to nie ma znaczenia, nie ma dwóch takich samych turbosprężarek - w innym przypadku nie gwintowali by cięgła do regulacji.
Może się okazać że wszystko jest ok, a może brakować dołu bo kierownice nie są dostatecznie przymknięte lub w drugą stronę są za mocno przymknięte ..

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: ndz mar 17, 2013 21:36
autor: tomek0809
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_118681.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_118682.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I w pewnym momencie ponad 2500 bar , chyba za dużo..

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: ndz mar 17, 2013 22:21
autor: italiano_83
Przeładowanie bardzo mocne, jeśli ta gruszka jest sprawna to pewnie dalej podwieszają się kierownice, możesz wydłużyć sztangę o obrót i zlogować raz jeszcze tym razem w całym zakresie obrotów, choć wątpię aby straty dołu udało się coś jeszcze wskórać z stabilizacją ciśnienia doładowania.

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: ndz mar 17, 2013 22:36
autor: tomek0809
Ale przed wymianą gruszki ten "dół" był odczuwalny . Dopiero po wymianie gruszki nie odcina turbiny , ale uznałem ze coś mu brakuje na niższych obrotach.

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: pn mar 18, 2013 08:15
autor: Sztomel
tomek0809 pisze:Później kolega przełożył przewody z zaworu n75 do tego zaworu co steruje EGR-em , także nic nie pomogło
ale tak się nie robi :banghead: - trzeba miejscami przełożyć elektrozawory a nie zmieniać wężyki do nich idące bo każdy z nich jest inaczej sterowany przez sterownik silnika. Jeśli logi zrobiłeś na tak zmienionym układzie podciśnienia to musisz to zmienić i wykonać je poprawnie.

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: pn mar 18, 2013 09:14
autor: tomek0809
Chodziło mi o to że w miejsce n75 dał zawór od EGR . Przed chwilą przestawiłem cięgno na gruszce , i oryginalna gruszka miała 9 zwojów gwintu a ta kupna miała 6 także rozkręciłem ją do 9 . Jak przyjadę z pracy to napiszę czy coś poprawiło.

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: pn mar 18, 2013 17:55
autor: italiano_83
tomek0809 pisze:jak przyjadę z pracy to napiszę czy coś poprawiło.
Tylko od spodu na 3 biegu ... żeby było dokładnie dół widać i do samego końca- 4000obr/min bo góra chyba jeszcze ważniejsza od dołu :grin:

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: wt mar 19, 2013 00:06
autor: tomek0809
Dzisiaj miałem zrobić logi , no ale zima tak zaatakowała że ledwo z pracy przyjechałem :goof: Ale w 1 stronę jechałem to już lepiej było .

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: śr mar 20, 2013 09:32
autor: JABcok20
Jak geometria chodzi płynnie i przeładowuje to weź odpal auto i niech zaciągnie gruszkę wtedy pokręć tak aby jak najwięcej gwintu schowało się w gruszce, czyli sprężyna będzie najmocniej ściśnięta i nie będziesz miał takich przeładowań. przejedź się z vagiem i sprawdzaj jak wstaje, podreguluj i tak w kółko.

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: ndz mar 24, 2013 19:58
autor: tomek0809
http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_119391.html" onclick="window.open(this.href);return false;
logi z dzisiaj , widocznie muszę zmienić jeszcze miejscami zawór n75 z zaworem EGR-u. Jeżeli wymiana miejscami zaworów nie poprawi sytuacji , to czy ciśnienie 2500 mbar spowoduje uszkodzenie silnika ?

"Nowa" gruszka i zawór N75 1.9 TDI ALH

: ndz mar 24, 2013 20:37
autor: italiano_83
tomek0809 pisze:czy ciśnienie 2500 mbar spowoduje uszkodzenie silnika ?
Silnika nie , ale turbosprężarkę może wykończyć z czasem.