Strona 1 z 1
SWAP TURBO w MK 2 1,6 td 1V
: śr maja 31, 2006 14:07
autor: Art
Panowie jakie Turbo wrzucić?
Mam kkk pompuje 0,6 bara
Chce coś w okolicy 1 - nie wiem jak to zrobić i jakie są problemy ( np. w tdi jest inny wylot z kolektora) więc może 19 td lub tdi ze stałą geometrią?
NIe wiem sam i czekam na dobre pomysły!
Kiedyś magik ( ale nie od turbo) macał coś i wycisnał troszkę - urosło z 0,5 na 0,7 - zaczął lepiej skikać i mniej dymił !
Przebieg 250 tyś
: śr maja 31, 2006 14:15
autor: Cinek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49448 po jaką cholere chcesz to wymieniać?? oczywiście domyślam sie że masz conajmniej góre pompy od JR albo SB...bo w przeciwnym wypadku nie widze sensu takliego podkręcania/wymiany bo na powietrze sie nie jeździ. pozatym to już było tyle razy omawiane że aż strach
: śr maja 31, 2006 15:14
autor: Art
No niestety nie mam takowej pompy nad czym ubolewam, na zime robie remont wiec wtedy ja wrzuce do tego czasu chce zalatwic turbo bo na raz tyle kasy moze bolec!
Wiec etapami chce zaczac.
Ta śrube juz ktoś wkręcał ale obacze sam jeszcze ile mozna bo wiem ze do konca nie wskazane gdyz poleci zaraz cale turbo!
Dzieki za 1 odp Cinu
: śr maja 31, 2006 15:32
autor: Cinek
no to ci nie polecam kręcić turbem, bo bedziesz miał za dużo powietrza i bedzie gorzej zamiast lepiej. załatw pompe i dopiero sie baw turbem
: śr maja 31, 2006 16:52
autor: Art
Może masz i racje ale nie przesadze jak doprowadze do seryjnych 0,76 bara - wtedy powinno być lepiej - pytanie czy z tej mojej turbiny uda się 0,2 bara więcej wydoić?
Pozdro
: śr maja 31, 2006 17:09
autor: zaprzal
Art, uda, fabrycznie bylo ustawiane 0,6 do 0,8bar, a niektorzy ustawiaja grubo powyzej 1 bara, ale tak jak Cinek napisał: najwazniejsze to pompa z gruszka
: śr maja 31, 2006 19:00
autor: Art
Wiem wiem - Pompa to to! zmieniłbym teraz, ale poczekam do remontu , jak już pompe zmieniam to i rozrząd itd. więc teraz pokombinuje z tym turbem a potem na zime pompka z grzybkiem! przy okazji remontu nowy rozrząd i ognia na majówke 2007 : )
Narta
: śr maja 31, 2006 20:21
autor: Cinek
aleś sie uparł na to turbo. po co ci więcej powietrza jak paliwa nie bedzie ?? ale to twój wybór. powidzenia
: czw cze 01, 2006 00:46
autor: Art
Paliwo tez bedzie tylko potem! przy okazji remontu bez sensu zebym teraz wrzucal pompe i zmieniał rozrząd jak za 5 tys km bede robil remont silnika. Wtedy zmienie pompe i rozrząd!
Turbo moge juz zmienic bo to jest bez znaczenia dla remontu, dlatego pytam się jakie warto ewentualnie założyć gdyby okazało się że moje nie da więcej niż 08 bara.
Turbo ma już 250 tys i nie sądze że ma rezerwy mocy? : )
: czw cze 01, 2006 09:17
autor: zaprzal
Art, nie wiem dlaczego sie tak uparles na to turbo. skad wiesz, ze juz jest na wykonczeniu? moze pompa dostarcza za malo paliwa, zeby turbo zaczelo duzo pompowac. Wirnik turbosprezarki jest napedzany spalinami i im wiecej paliwa jest spalane, tym jest gorecej, jest wiecej spalin, wirnik obraca sie szybciej i kompresor pompuje wieksze cisnienie. Probowales chociaz ruszyc dawka paliwa i zmierzyc wtedy, zobaczyc co sie stanie? poza tym prawie kazdy z nas ma conajmniej 200tys km... Ile chcesz napompowac w tego 1V z katalizatorem i bez intercoolera?
: czw cze 01, 2006 10:58
autor: Art
Dawki nie ruszałem , Intercooler mam od dawna od wersji 80 km katalizator poleciał do śmietnika zaraz po zakupie : )
Pokombinuje z tą turbiną ale mam wrazenie ze nikt nie odpowiada na tresc postu.
Od czego można włożyć Turbo żeby pasowało w razie czego - czy mam szukać od HDI 2.0 1,9 TD , TDI itd - czy ktoś ma taki swap za sobą?
Pozdro i dzięki za odpowiedzi
: czw cze 01, 2006 12:17
autor: Cinek
bo my po prostu troche sie z tym bawiliśmy i uważamy że bez sensu jest zmieniać i kręcić z turbo bez ruszania paliwa.
ale skoro chcesz wsadzić to z mk II TD najlepiej, TDI może mieś sterowanie podciśnieniem i niedaj Boże zmienną geometrię. najlepiej jakby była z SB, bo przerobisz troche układ wodny i można ją bardziej kręcić. pozatym z III może być za duża i wolno bedzie wchodzić na obroty
: czw cze 01, 2006 16:02
autor: zaprzal
Art pisze:HDI 2.0 1,9 TD
masz 1.6 td i szukaj od 1.6 lub 1.9td, montowane bylo to samo, kkk k14, kkk k24, garret T2, chyba T3 nie wiem co jeszcze.... A teraz Ty odpowiedz:
dlaczego uwazasz ze musisz zmienic turbo?
co chcesz osiagnac podnoszac cisnienie ale nie ruszajac dawki paliwa?
jakie obecnie masz turbo?