MK2 1.6D Płyn nie wraca do zbiorniczka - rozwiązany

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 1.6D Płyn nie wraca do zbiorniczka - rozwiązany

Post autor: JaskoDZA » wt mar 12, 2013 15:20

Kiedyś w tym golfie działało ogrzewanie... późnej przedziórawiła się chłodnica więc spóścilem płyn i ją wymieniłem... jak założyłem nową zauwarzyłem że pompa wody NIE POMPUJE WODY tzn w środku wirnik się kręci a na powrocie do zbiorniczka wracały znikome ilości płynu tak jak by pompa nie kręcila. Jak Gwałtownie ścisne wąż ten co idzie z chłodnicy do bloku(u góry) to na powrocie w zbiorniczku pojawia się takie "sik" czym to jest spowodowane? Myślałem że to wina pompy wody ale teraz jak założyłem nową sprawdzam i jest tak samo... i ogrzewania dalej nie ma... cały czaS ZIMNE powietrze wieje


Silnik 1.6D JP
Ostatnio zmieniony pn mar 18, 2013 17:49 przez JaskoDZA, łącznie zmieniany 2 razy.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: wielblad2 » wt mar 12, 2013 19:14

termostat do wymiany.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: JaskoDZA » wt mar 12, 2013 19:35

jesteś pewien na 100% że to termostat? wcześniej jakiś czas jeździłem na tym i zauwarzyłem że w chłodnica była ciepła i silnik tez się nie grzał ale ogrzewania nie było....



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: wielblad2 » wt mar 12, 2013 19:52

Najczęściej występująca usterka w takich przypadkach wydatek nieduży roboty mało a efekt na +


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: Qto » wt mar 12, 2013 20:02

JaśkoDZA, jesteś pewny że nie ma obiegu ??
Może odpal auto i czekaj aż się nagrzeje...obserwuj co się dzieje. Przy braku obiegu będą problemy z nagrzaniem chłodnicy czy też otwarciem termostatu...silnik zacznie się przegrzewać. Badaj jak się będą nagrzewały węże od chłodnicy, chłodnica, węże przy nagrzewnicy...

termostat na pewno nie...zacięty czy to w pozycji otwartej czy zamkniętej nie spowoduje braku obiegu płynu, jedynie w otwartej będzie mieć wpływ na ogrzewanie



Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: JaskoDZA » wt mar 12, 2013 21:08

Już dawno to obserwowałem ale dopiero teraz postanowiłem zapytać na forum bo myślałem że to wina pompy wody, ale jednak nie. Pompa zmieniona i dalej to samo....
A więc tak. OGRZEWANIA NIE MA. Cała sprawa Wyglądała następująco. Przed zimą miałem wyciek z układu chłodzenia więc zalewałem go wodą wtedy ogrzewanie działało. Oczywiście któreś nocy wszystko pozamarzało, gaz, palnik i do odmrażania... Odmroziłem tam gdzie miałem dostęp czyli wszystko poza nagrzewnicą. Po odmrożeniu jeździłem troche z KAPIĄCĄ chłodnicą bo pękło któreś żeberko jak zamarzla w niej woda i woda do zbiorniczka wracała normalnie o ile dobrze pamiętam ale ogrzewania już nie było... Później zmieniłem chłodnice i zauwarzyłem że nie ma obiegu tzn że nie wraca płyn do zbiorniczka.

Zauwarzyłem że silnik dochodzi do temp 90* i dalej już nie rośnie... Chłodnica wtedy jest ciepła i jak się jedzie to silnik się chłodzi a jak stane że na chłodnice nic nie wieje to chwilka i się włącza wentylator.

Może to z nagrzewnicą coś... auto stało kilka dni bez płynu... nie mam już pojęcia zmieniłem pompe wody i dalej nie wraca woda do zbiorniczka. Jeszcze pytanie czy moge łączenie pompy wody do bloku uszczelnić sylikonem tym czerwonym? Bo założyłem wszystko, nowe oringi ale coś tam i tak kapie z tego łączenia



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: Qto » wt mar 12, 2013 21:23

Qto pisze:węże przy nagrzewnicy...
obadaj czy obydwa są ciepłe czy tylko jeden... mk2 jest z tych roczników gdzie nagrzewnice dosyć często potrafią być zasyfiałe, jeździłeś "na wodzie" więc tym bardziej mogła kamieniem zajść

To co piszesz o nagrzewaniu silnika wydaje się być ok...



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: berthold61 » śr mar 13, 2013 11:06

walnij jakiegoś odkamieniacza i najważniejsza rzecz sprawdż korek na zbiorniku wyrównawczym bo jak on będzie walnięty czyli nie będzie trzymał odpowiedniego ciśnienia w układzie to mogą być takie problemy jak u ciebie .ps korek kosztuje około 10 zł i z reguły pomaga ale nie zawsze


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: JaskoDZA » śr mar 13, 2013 11:09

Odkamieniacza? Jakiego i w jaki spodób? dozować z wodą czy jak? W czajniku jak sie kamien pojawi to się ocet gotuje ale czy to pomoże w aucie?:D



Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 Brak obiegu płynu chłodzącego

Post autor: JaskoDZA » sob mar 16, 2013 14:38

Panowie zmostkowałem te dwa przewody co idą do nagrzewnicy i problem nie ustał! Dalej znikowe ilości płynu wracają do zbiorniczka, już nie mam pojęcia co może być przyczyną postaram się nagrać filmik i pokazać jak to wygląda



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

MK2 1.6D Płyn nie wraca do zbiorniczka, czemu?

Post autor: Szymon Jarosz » ndz mar 17, 2013 01:49

Przewod od powrotu jest drozny? Kiedys mialem taki przypadek w Oplu Astrze ,kamien byl w przewodzie powrotnym do zbiorniczka i byly podobne objawy jak u Ciebie :bajer: Wlasciciel Opla wymienial uszczelke pod glowica,termostat,chlodnice i nagrzewnice a wystarczylo dmuchnac w przewod powrotny ukladu chlodzenia :hmm:


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK2 1.6D Płyn nie wraca do zbiorniczka, czemu?

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 17, 2013 09:38

JaśkoDZA,nie tak dawno przerabiałem identyczny problem.Zdejmij wężyk przelewowy przy zbiorniczku i dmuchnij w niego.Jak drożny,to O.K.
Wtedy sprawdź jeszcze drożność króćca przy zbiorniczku.Właśnie tam zrobił mi się korek.Przepchnąłem drucikiem i jak ręką odjął.
Tutaj coś pisałem o tym viewtopic.php?f=141&t=491450&start=14" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 1.6D Płyn nie wraca do zbiorniczka, czemu?

Post autor: JaskoDZA » ndz mar 17, 2013 14:33

Michał_1977 Drożność jest bo jak nacisne tak gwałtownie wąż który idzie od chłodnicy do bloku to wtedy do zbiorniczka wraca przez ten cienki wężyk troche płynu, jest taki SIK, podobna sytuacja jest jak dodam gwałtownie gazu też SIKNIE raz albo dwa i koniec później tak powoli KAP KAP KAP...

Ogrzewanie dzisiaj naprawiłem uszkodzone był zaworek na zasilaniu nagrzewnicy, wywaliłem go i podłączyłem bezpośrednio wąż do narzewnicy, odpowietrzyłem i ogrzewanie dziala. Myślałem że to też przez to, płyn do zbiorniczka nie wraca ale jednak ten problem jest nadal. Spróbuje włożyć starą chłodnie na której BYŁO OK, co prawda tamta chłodnica cieknie no ale żeby sprawdzić tylko to wytrzyma jeszcze. Dam znać i postaram się wrzucić filmik.



Awatar użytkownika
JaskoDZA
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 680
Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody

MK2 1.6D Płyn nie wraca do zbiorniczka, czemu?

Post autor: JaskoDZA » pn mar 18, 2013 17:48

Problem rozwiązany!
Przyczyną tego wszystkiego była BRUDNA chłodnica, nawet jak dmuchne to powietrze cieżko wylatuje przez ten wąż powrotny. Założyłem inną chłodnice, płyn wraca do zbiorniczka bez problemu!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 95 gości