Dwumas do ARL - Po wymianie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Dwumas do ARL - Po wymianie

Post autor: wron » pn mar 04, 2013 12:09

Przymierzam się do wymiany sprzęgła (silnik ARL) bo na zimnym silniku na postoju nieregularnie wali i stuka w okolicy skrzyni a stukom tym towarzyszą jeszcze wyczuwalne wibracje.
Na allegro widzę dwa kompletne zestawy: LUK za 1400zł i SACHS za 1700zł.
Czy warto dopłacać do Sachsa i skąd ta wyraźna różnica w cenie?
Ostatnio zmieniony śr mar 27, 2013 19:20 przez wron, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Dwumas do ARL

Post autor: Adamm » pn mar 04, 2013 12:15

wron, mozna tez wziac Valeo na sztywnym kole :)

a roznica miedzy LUK a Sachs wynika z marki


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Dwumas do ARL

Post autor: wron » wt mar 05, 2013 12:46

A czy można jednoznacznie stwierdzić po moim opisie że to dwumas nie domaga? Nie chciałbym wydawać tyle kasy na próżno :/
Objawy są takie że na zimnym silniku mocno stuka, wali, ale nie jest to walenie rytmiczne tylko nieregularne i wyraźnie telepie silnikiem. Na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów. Silnik pracuje równo



LittleBug
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pt sty 11, 2013 11:46

Dwumas do ARL

Post autor: LittleBug » wt mar 05, 2013 16:31

Objawy dwumasy....nie pamiętam już który raz to wklejam :D
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... umasowego/



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Dwumas do ARL

Post autor: Adamm » wt mar 05, 2013 18:33

wron, jak jestes z mazowieckiego gdzies niedaleko warszawy to moge Ci to ogarnac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Dwumas do ARL

Post autor: wron » sob mar 09, 2013 09:43

Adamm, dzięki, ale mam do Ciebie sporo ponad 100km :/
Jednomas odpada bo trochę poczytałem i widzę różne są opinie. Poza tym chyba jednak wolałbym to zrobić jak fabryka dała. W końcu po coś ten dwumas tam chyba siedzi i jakąś rolę odgrywa.
Panowie bo muszę się zdecydować, brać śmiało tego LUKa, nie będzie wcale gorszy od Sachsa? Nikt nie ma doświadczeń?



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Dwumas do ARL

Post autor: DejaVu » sob mar 09, 2013 14:03

Panowie sorki za podpinkę ale ciekawią mnie objawy sprzęgła , bo i u mnie coś tam stuka/trzeszczy ale tylko zimą , bo latem jest wszystko ok' Sam nie wiem co to jest , myślałem nad przegubami , tylnymi hamulcami , sprzęgłem ,skrzynią itd. Pisałem też tu o tym: viewtopic.php?f=142&t=347503" onclick="window.open(this.href);return false; i jak w temacie objawy zawsze pojawiają się jak jest mróz , lub tak jak teraz mam od 3dni - w dzień odwilż i sporo kałuż w lesie , po nocy golf przymarza mi w garażu blaszaku nie mam posadzki tylko piach ,zapala z takim szarpnięciem jak by go coś trzymało , czasem też chrupie jak jadę do przodu ,ale przeważnie chrupie przy cofaniu i nie ważne czy koła są skręcone czy prosto?! Zauważyłem że nie odbija mi klocek prawy z tyłu , tarczę mam gorącą , ale nie zawsze tak się dzieje , dziś nawet odkręciłem koło i chciałem zdjąć to ustrojstwo od hamulców ale po odkręceniu dwóch śrub na klucz 13 nie chciało to zejść , więc zostawiłem w spokoju ,gdyż nie znam się na mechanice i nie chciałem stukać młotkiem , aby czegoś nie uszkodzić.Popryskałem tylko WD i zostawiłem w spokoju- tarcza obraca się z oporem , do tyłu może z większym jak w przód , ale nie wiem czy to ''chrupie'' mi od hamulców czy jest jakaś inna przyczyna?
Dlaczego myślę nad sprzęgłem? dlatego że czasami jak przyjadę z pracy to hałasuje sprzęgło , po wciśnięciu pedała , przestaje hałasować. Zastanawiam się też czy nie jest to skrzynia biegów bo czasami ciężko wchodzi mi jedynka , czasem piątka mocno siedzi , no i wsteczny czasem wchodzi ze zgrzytem. Na mechanice się nie znam , a nie chciałbym aby jakiś nieuczciwy mechanik wymienił mi pół samochodu :kac: Pozdrawiam.


Seat Mii 1.O CHYA

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Dwumas do ARL

Post autor: wron » pt mar 15, 2013 18:50

no dobra, mało coś niestety tu doradzających i ciężko było coś wybrać, ale ostatecznie zdecydowałem się na komplet SACHS od Sharana ASZ/BTB.
mam tylko nadzieję że okaże się że to był dobry wybór



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Dwumas do ARL

Post autor: Detektor » pt mar 15, 2013 20:20

wron pisze:no dobra, mało coś niestety tu doradzających i ciężko było coś wybrać, ale ostatecznie zdecydowałem się na komplet SACHS od Sharana ASZ/BTB.
mam tylko nadzieję że okaże się że to był dobry wybór
to był dobry wybór, zbyt wiele złych opini już słyszałem o Luku i sam jak będę wymieniał kiedyś u siebie sprzęgło to
właśnie będzie to Sachs.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Dwumas do ARL - Po wymianie

Post autor: wron » śr mar 27, 2013 19:25

Jestem już po wymianie, ale czy jestem szczęśliwy tak do końca to nie wiem :/
Głośnego stukania już nie ma, silnik gaśnie bez klepotania, ale na zimnym silniku są niewielkie, nieregularne wibracje. Wydawało mi się że powinno być idealnie równiutko a tak niestety nie jest. Na rozgrzanym silniku jest ładnie.



black raven
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17

Dwumas do ARL - Po wymianie

Post autor: black raven » śr mar 27, 2013 23:18

Kolego mam do samo u siebie i też myślałem, że to wina 2 masu. Otóż nie. Prawdopodobnie winne są oringi pompowtrysków. Czytałem też że same pompowtryski mogą już się kończyć.
Ostatnio zmieniony śr mar 27, 2013 23:19 przez black raven, łącznie zmieniany 1 raz.



majst3r89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lip 13, 2011 18:49
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Dwumas do ARL - Po wymianie

Post autor: majst3r89 » śr mar 27, 2013 23:19

wron pisze:Jestem już po wymianie, ale czy jestem szczęśliwy tak do końca to nie wiem :/
Głośnego stukania już nie ma, silnik gaśnie bez klepotania, ale na zimnym silniku są niewielkie, nieregularne wibracje. Wydawało mi się że powinno być idealnie równiutko a tak niestety nie jest. Na rozgrzanym silniku jest ładnie.
Mam podobnie, tylko że w silniku ASZ. Na ciepłym bajka, na zimnym słychać szmer z jakby silnik nie miał siły obracać dwumasem.... póki co nic nie robiłem. Dwumas na pewno sprawny bo po odpuszczeniu sprzęgła na jałowym nie ma takiego stukania jak poprzednio. Dwumas Sachs.



Awatar użytkownika
barto3130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 03, 2012 15:50
Lokalizacja: Śląsk,Racibórz
Kontakt:

Dwumas do ARL - Po wymianie

Post autor: barto3130 » czw mar 28, 2013 22:04

A ja mam jednomas w arl i dla mnie elegancko :grin: valeo teraz u mnie siedzi.bez narzekan.


Moje padło http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=547887" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
barto3130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 03, 2012 15:50
Lokalizacja: Śląsk,Racibórz
Kontakt:

Dwumas do ARL - Po wymianie

Post autor: barto3130 » czw mar 28, 2013 22:09

A ja mam jednomas w arl i dla mnie elegancko :grin: valeo teraz u mnie siedzi.bez narzekan.


Moje padło http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=547887" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 209 gości