Strona 1 z 2

TDI a zaspawane wloty powietrza do IC

: pn maja 29, 2006 23:52
autor: Rafit
Witam mam pytanko.
Jak wiadomo w TDI na dole we wlotach mamy chłodzenie IC i ??
I teraz jak najlepiej doprowadzić do tych dwóch sprzętów powietrze jak już tych wlotów nie ma?

Obrazek Obrazek

Najlepiej chyba będzie doprowadzić jakieś wyprofilowane wycięcie przy wlocie od chłodnicy, ale czy będzie ono dawało wystarczającą ilość powietrza? Wtedy powietrze by wchodziło jak na zdjęciu. Ale czy to będzie ok?
Obrazek

: wt maja 30, 2006 00:42
autor: Adamm
jesli zrobisz odpowiednie kierownice powietrza to powinno byc nawet ok

rozumiem ze zaspawales wloty bo zmieniasz image zderzaka :)

moze by tak jakies wiatraczki od procka na IC montowac :D (zart)

: wt maja 30, 2006 00:46
autor: Rafit
moze by tak jakies wiatraczki od procka na IC montowac :D (zart)
Zart zartem ale slyszalem ze tak można zrobić :)
A co to jest to drugie po prawej stronie na wysokości IC?

: wt maja 30, 2006 08:19
autor: Adamm
jesli chodzi Ci o to cos w ksztalcie grzalki to nie mam pojecia bo u mnie nie ma chyba czegos takiego :otepienie:

: wt maja 30, 2006 10:40
autor: szerszeniak
wygląda jak chłodnica oleju. moze tego ze skrzyni?

: wt maja 30, 2006 10:49
autor: inek01
szerszeniak pisze:wygląda jak chłodnica oleju. moze tego ze skrzyni?
Moze ze wspomagania ?

: wt maja 30, 2006 11:22
autor: Rafit
No nic na to co to jest założyłem inny temat. W tym pokombinujmy jak tam dostarczyc odpowiednia ilość powietrza. :bajer:

: wt maja 30, 2006 18:00
autor: greg
moim zdaniem masz dwa wyjścia albo robisz dziury spowrotem co chyba odpada albo przenosisz obie chłodniczki jedną pod zderzak a drugą nad z tym że w takim przypadku musisz cooler zdobyć innego typu szerszy i dłuższy a cieńszy

[ Dodano: Wto Maj 30, 2006 6:01 pm ]
co do zrobienia kierownic powietrza - moim zdaniem masz za duży kąt żeby się sprawdzały

: wt maja 30, 2006 18:47
autor: Rafit
Kierownice byłyby mniej wiecej pod katem 45* na wielkość jednego żeberka. Jakby to się dobrze zrobiło to wydaje mi się, że powinno być ok, ale nie wiem ile tam powietrza musi dochodzić aby było dobrze

: wt maja 30, 2006 20:43
autor: greg
Rafit pisze:ale nie wiem ile tam powietrza musi dochodzić aby było dobrze
im więcej tym lepiej bo wydatniej chłodzone

: wt maja 30, 2006 20:55
autor: szerszeniak
mozna by spróbować zmienic nieco kąt ustawienia tego intercoolera bardziej płasko i wtedy zrobić jakąś kierownice powietrza z pod spodu auta

: wt maja 30, 2006 23:40
autor: aw69
jest tylko jeden rozsądny pomysł - włożyć FMIC proponuje od bmw e36 1,8 TDS patent juz sprawdzony w dwóch mk3 mało roboty i sprawuje sie rewelacyjnie. Co do dziurek i kierownic powietrza to chyba niezda egzaminu.

: śr maja 31, 2006 00:35
autor: Rafit
aw69 pisze:jest tylko jeden rozsądny pomysł - włożyć FMIC proponuje od bmw e36 1,8 TDS patent juz sprawdzony w dwóch mk3 mało roboty i sprawuje sie rewelacyjnie. Co do dziurek i kierownic powietrza to chyba niezda egzaminu.
Tylko tu się pojawia problem z kosztami. :(

[ Dodano: Sro Maj 31, 2006 00:44 ]
Może zapytam inaczej.
Co się może stać jak IC i ta chłodnica oleju nie będize dostawać odpowiedniej dawki powietrza? Będzie się wszystko grzać i do czego to może doprowadzić? Będą jakieś tego oznaki ?

: śr maja 31, 2006 09:58
autor: greg
Rafit pisze:Co się może stać jak IC i ta chłodnica oleju nie będize dostawać odpowiedniej dawki powietrza? Będzie się wszystko grzać i do czego to może doprowadzić? Będą jakieś tego oznaki
nie chłodzony IC - czyli tak jak bys wogóle nie miał IC, a nie dzialająca chłodniczka oleju to już nie dobrze[/] bo przy obciążeniu silnika a takie widocznie jest skoro dodano chłodniczkę masz zbyt gorący olej,czylli gorsze wartości smorowania